Laos · 11 Days · 4 Moments · November 2017

De journi van Rens naar Laos

16 November 2017

Vientiane. Precies een maand geleden begon ik mijn reis naar Thailand. Helemaal alleen en niet wetend wat mijn reis mij zou brengen. Nu ga ik weer in mijn eentje naar Thailand, maar met een heel ander gevoel. Ik heb meer ervaring in het reizen en de zenuwen zijn niet te vergelijken met een maand geleden. Toch vind ik het wel weer spannend om weer helemaal alleen te zijn en nieuwe contacten te maken. Vientiane was minder interessant dan de overige bestemmingen waar ik ben geweest. Ik ben hier ook in eerste instantie heen gegaan om vanuit hier te vliegen naar Thailand. Toch ben ik nog naar een museum gegaan over de geschiedenis van de bombardementen in Laos tijdens de vietnam oorlog en zijn we naar een budhapark gegaan. De laatste avond was een leuke avond en vanmorgen heb ik de laatste mensen van de groep uitgezwaait. We hebben een hele leuke tijd met elkaar doorgebracht en ga de groep zeker missen. Laos was nice, maar ik ben blij om weer terug te gaan naar Thailand, naar de eilanden!

13 November 2017

Vang Vieng. Ik heb afscheid moeten nemen van een aantal jongens van onze groep die hun reis vervolgen naar Vietnam. Op dit moment zit ik voor een nacht in een resort met heerlijke bedden. Even wat anders dan het vorige hostel waar het bed voelde alsof je op een harde betonne kist lag. Maar daar betaalde ik maar 3,40 per nacht inclusief ontbijt en gratis wiskey tijdens happy hour. Ik ben nu nog met twee dames over en gaan morgen naar Vientiane. Vang Vieng was een bijzondere ervaring. Het tuben was geweldig!! Het was zo apart om door de rivier met je zwemband van bar naar bar te gaan. Er werd stoelendans gespeeld met zwembanden, we hebben bierspelletjes gedaan, gevolleybald en natuurlijk gedanst en gedronken. Een bijzonder moment toen feestdjruud werd gedraaid op de 11 van de 11 in fucking Laos. Alsof ik even weer in het stedje van lol en plezaer was. Maar ik wil zeker nog neet truuk nao Venlo. Ik heb namelijk al een ticket geboekt om terug naar Thailand te gaan en heb er veel zin in.

9 November 2017

Luang Prabang. Over een uur vertekken we met de bus naar Vang Vieng. Ik heb last van maagkrampen en diarree. Ik hoop dat de 4 uur lange busrit meevalt ondanks deze barre omstandigheden. Laos is vergeleken Thailand een stuk rustiger en minder toeristisch, althans waar ik nu ben geweest in ieder geval. Het is een oud, maar mooie stad gelegen aan de Mekong. Ik heb een leuke tijd gehad hier in Luang Prabang. We hebben vooral veel gechillt en zijn wat minder uit gegaan. De Tad Kuang waterval was absoluut het hoogtepunt! We hebben daar gezwommen in het groen blauwe water. Het uitgaan was rustig, maar super chill. We zijn gaan bowlen wat hier echt een ding is en zijn naar een leuke bar gegaan waar we onder andere volleybal hebben gespeeld. Ik ben heel benieuwd naar Vang Vieng. Het is namelijk een stad waar het maar om een ding draait: Tuben. Ik heb er veel goeds over gehoord en Ik heb er erg veel zin. Ik denk dat dit het hoogtepunt wordt van Laos!

6 November 2017

Na een hele lange reis ben ik eindelijk aangekomen in Luang Prabang. Gister moesten we vroeg opstaan om een visum te regelen en op tijd te zijn voor de slowboat. Ik had gehoord dat het reizen met de slowboat een bijzondere ervaring is. En toen kwamen we er al snel achter dat we alles heel anders hadden voorgesteld. We zaten tussen alle tassen en hadden nauwelijks plaats om te zitten. En het ergste was nog dat we dichtbij de motor zaten, waardoor we elkaar slecht kon verstaan. Het werd nog erger toen iemand ijs over mijn ‘zitplaats’ had geknoeid. Door alle meligheid hebben we met z’n alle de wave gedaan en niet het ‘doorfluisterspel’ maar het ‘doorschreeuwspel’ gespeeld. Gelukkig hebben we daarna goede plaatsen gekregen en was het uiteindelijk een prima reis. De tweede dag werd alles goedgemaakt. We hadden zitplaatsen met een tafel en hebben aan een stuk door gekaart. Het uitzicht was werkelijk fantastisch! Eindelijk heb ik lekker kunnen douchen en gaan nu de stad verkennen.