Netherlands, Indonesia · 21 Days · 20 Moments · January 2017

journi van Stef,ton,Coen en Pim in Indonesië

1 February 2017

Zo dames en heren. Bedankt voor het volgen van onze reis. Wij zijn maar een lange vlucht van 14,5 uur veilig aangekomen op Schiphol gelukkig voor de storing die momenteel is. Wij hebben afscheid genomen van Ton en zijn zelf snel in de trein gestapt. Wat opviel. Het is best koud hier. Maar ja dat went misschien wel weer. De trein in en aangekomen op Eindhoven station weer opgehaald door onze ouders. Ik zeg namens ons bedankt en hopelijk tot snel weer voor de volgende reis.

29 January 2017

Zo. Bali zit er op. Bijna het vliegtuig in naar Jakarta. Nog een dag daar en dan zit de vakantie er al weer op. Bali super mooi en voor vele van ons een bestemming om een keer terug te komen.

24 January 2017

Zo. Lekker op Bali. Heerlijk ontspannen. Iedereen voelt zich weet helemaal 100%. We zitten in een fantastische villa. Beter even kijken op de link komen ze beter tot ze recht de foto's. http://abnb.me/EVmg/CGUW5A9KiA We mogen echt niet klagen. Een heerlijk ontbijt iedere dag. We hebben ongeveer een man of 6 personeel😱. Verder een beetje gesurfd. Of ja poging tot maar bij iedereen ging het redelijk tot goed. Vandaag hebben we gedoken. Op naar de mantas. Helaas was de zee te wild en konden we er niet komen. Wel twee andere super mooie plekken geweest. Wederom allemaal super mooi. Het zit al langzaam op ze einde de vakantie nog even ontspannen in Bali en dan gaan we voor de laatste dag naar Jakarta.

23 January 2017

Zo we zitten al even in onze villa. En die is super fijn. Allemaal eigen bedje. Zwembadje. Mooi uitzicht. Top. We hebben het redelijk rustig gedaan afgelopen dagen beetje bij komen van al het reizen en vulkanen beklimmen. Pim die voelde zich niet lekker. Had wat koorts en hoofdpijn. Gelukkig gaat het vandaag weer beter dus goede hoop dat we dadelijk weer iets kunnen gaan doen. We zitten in deze villa nog voor een paar dagen en dan verhuizen we weer. Niet heel ver weg hoor. Het weer is zoals verwacht. Af en toe wat regen. En soms wat zon en als die schijnt dan brand hij meteen goed. Dus we mogen nog steeds niet klagen inderdaad. We blijven nog een dag of 7 op Bali. Dus tijd genoeg. Maar ook te kort je kan zo veel doen hier dus dat is dan zonde. Of misschien een goede reden om ooit terug te gaan🤔.

20 January 2017

Zoals ik zei. Wat rust en ontspanning. Mooie huisje. Of ja villa. Super fijn. Vooral niks vandaag en gisteren. Wat eten. Drankje. Surfers bekijken. Beetje op tijd slapen. Ff bijkomen. Was ff nodig na de laatste nachten. We gaan vandaag weer verder Bali in. We gaan naar het zuiden. Ook weer een mooie locatie. Die volgen nog inderdaad. Met iedereen gaat alles goed en heeft het naar ze zin. Dus wij vermaken ons nog we even.
Vannacht uit kunnen slapen tot 0030. Toen de auto in uurtje rijden door merendeel een fantastische jungle weg. En toen aangekomen bij de ijen vulkaan. Een wandel tocht van ongeveer 1,5 uur. Over een pad ongeveer 40 graden stijl omhoog😳. Gelukkig af en toe maar 8 graden omhoog. Maar aangekomen op de rand van de krater toen half uur naar beneden. En daar was het. De mijn waar sulfiet word gewonnen. Door de hitte komt er een blauwe vlam vrij. Echt waar super mooi om te zien. Gelukkig ook een gasmasker voor de rook en damp. Foto's gemaakt en terug omhoog. Volgens de Gods de ideale locatie voor een mooi uitzicht op het meer. Het meer trouwens zo zuur dat je heel goed moet oppassen. En hij had gelijk wat een uitzicht. Super mooi. Toen langzaam weer naar beneden gelopen. En toen de auto weer in terug naar het hotel. Nu gaan we richting Bali. Even wat meer rust. Minder bus vervoer. En mooie slaap locaties die volgen.

19 January 2017

Zo. Vandaag om 00:00 in het busje. Weer😳. Een reis naar de vulkaan bromo om daar de krater in te gaan en de zonsopgang te zien. Lange rit daar aangekomen nog een flinke wandeling om Op het uitkijk punt te komen. Maar de moeite waard hoor. Mooi uitzicht en ja een vulkaan hoe vet. Daarna lange wandeling gemaakt naar de krater van de vulkaan. Flinke wandeling de zon scheen al en er was weinig bewolking. Dus was langzaam aan warm aan het worden. Maar lekker door wandelen met ze vieren. En dan boven aangekomen. Super grote krater waarom allemaal rook van af kwam. Nee geen lava te zien helaas. Maar wel mooi om eens mee te maken. Daarna terug maar beneden. Hebben we maar een jeep gepakt al te vee gelopen blijft vakantie he. Naar de bus. Alweer. En alweer een rit van ongeveer 8 uur. Pff. Langzaam aan wel klaar mee. Maar ja morgen nog een leuke en pittige dag voor de boeg. En dan richting Bali.

18 January 2017

Zo zo. Zijn we weer. Met Coen gaat het al weer wat beter. Vandaag zijn we met de trein 400 km verder gegaan richting het oosten. Nu in malang aangekomen. We gaan hier aan een mooie tour beginnen van twee dagen. Twee verschillende dingen en ja die volgen daarna pas ja. De trein reis duurde 8 uur. Maar was goed. Goede trein. Genoeg ruimte. Dus mogen niet klagen. Aangekomen in malang meteen opgepikt door onze gids. En meegenomen naar zijn huis. Net een heerlijke zelf bereide maaltijd op en nu even een biertje drinken. En rusten en wat slapen. Vooral wat. Want we moeten vanavond om 00:00. Weg rijden. Waar naar toe dat volgt.

17 January 2017

Zo even een dagje uitgeslapen en een rustige start. Helaas kon Coen niet mee was een beetje ziek. We gingen vandaag twee tempel bekijken een boeddhistische en hindoeïstische tempels. Een stukje rijden maar wederom een super mooie dag. Beide zijn ongeveer 1100 jaar oud beide. En waren inderdaad ook echt heel mooi. Gelukkig een gids er bij gepakt want dan kregen we wat leuke info mee. En ze spreken ook nog Nederlands ook. Nu even een lekker maaltijd weer en terug naar het hotel. Vanavond rustig avond. En morgen vroeg op. Voor het vervolg wat beloofd een spectaculaire tour te worden. Maar inderdaad dat volgt nog.

16 January 2017

Zo heerlijk geslapen. In een lekker bed. Vandaag een rustige dag. Bijkomen. Wat plannen. Beetje stad rond lopen. Rust vakantie toch? We hebben voor morgen weer een tour geboekt en die zien jullie idd morgen pas of wat later als we WiFi hebben. Je merkt dat het hier al wat meer toeristisch is dan waar we vandaan kwamen. Super lekker hotel. En vanavond lekker rustig aan nog. Een massage er bij even die stijve spieren los maken van al het zwemmen en stil zitten in een auto.

15 January 2017

Zo drukke lange dag gisteren. Begonnen met scooters halen en wat andere mensen opgehaald. We reden door het echt Indonesië. Rijstvelden en palmboom bossen door wat informatie gekregen over wat locale dingen. Toen richting green valley. Rivier stroomt door de jungle naar beneden klein stukje door de jungle min of 20. Dan het wAter in en al springend, glijdend en slingerend door het water naar beneden. Op het einde een heerlijke maaltijd gehad. Of was hij gewoon zo lekker om dat we flink moe waren🤔. Toen weer op de scooter door naar green canyon. Een grote kloof van 50 m diep. Stukje met de boot erheen en toen zwemmen. Tegen stroom in stukje om vandaar terug te gaan. Wat een super mooie locatie echt sprookjesachtig. Klaar terug op de scooter. Uur terug rijden ongeveer. Maar na ongeveer 40 minuten regen. Voor ons de eerste keer regen. En veel. Heel veel regen. Maar terug op het hotel naar een lange dag. Pfff. Eindelijk. Snel omkleden want we waren zeik nat.
Vervolg. Toen snel klaar maken voor de taxi. We hadden een busje geregeld om van pandagaran naar jogakarta te gaan. Ongeveer 250 km. Nou aangezien ze op een eiland wat 3x groter is nl. Maar een aantal snelwegen hebben duurde dit ook weer 8 uur. En omdat we snel moesten zijn hebben we weer langs de weg wat gegeten. Eindelijk saté. Lekker mmmmm zo lekker. Of kwam dat omdat we een zware dag hadden 🤔. Nee het was echt heerlijk. Allebei misschien. Na zo een lange dag was het weer pittig zo alles zwemmen, scooter, en auto. Maar aangekomen in jogakarta. 0300. Rust. Eindelijk. Want slapen in de auto is het ook niet. De wegen zijn niet zo als bij ons zullen we maar zeggen. Maar lekker slapen.

14 January 2017

Zo. Vanavond rustig avond gehad. Even boodschappen gedaan. Hapje gegeten en deze keer voor een normale prijs. Denken we. Of ja. Ach ja. In de avond is het een grote parade hier. Allemaal scooters. Auto's. Fietsen. En alles heeft heel heel veel lampjes. Maar alles voor elkaar gekregen. En toen ff een biertje gedaan. En wederom komen mensen vragen of ze op de foto mogen met ons. Heel apart hoor. Maar ja wel leuk. Ook nog een foto van onze maaltijd in de middag. Wederom rijst. Net als vAnVond rijst. En je raad het al. Ontbijt morgen. Rijst ja. We gaan een beetje op tijd slapen. Morgen drukke dag. En dat zien jullie morgen wel.
Zo. Vandaag een rustig dagje tot zo ver gehad. Vooral wat dingen plat geslagen wat te doen de komende dagen hoe gaan we het doen enz. Toen zijn we even gaan wandelen door de straten hier best warm en druk. Wat opviel toen we op het strand waren wij zijn een attractie. Iedereen kijkt ons aan hier. En zelf op de foto met sommige. Daarna zoeken naar een eet locatie. En gevonden. En eindelijk ook weer een lekker biertje er bij. Een flinke fles dat wel. Hebben heerlijk gegeten krab,garnalen,wit, vis en inktvis en om het af te maken rijst natuurlijk. Verder genoeg dingen gepland en geregeld. Maar dat zien jullie volgende keer wel weer langs komen.
Even verder typen hier. We zijn van de straat gaan eten. We hadden honger en ja yolo toch. Maar allemaal goed en lekker. Nu proberen wat te ontspannen.

13 January 2017

Dusssss, Uber voor 1,2 miljoen naar pangandaran?!? Hoppa, chauffeur lacht ons keihard uit! Hahaha. Was het proberen waard. Busreis was mooi maar lang. Wel een goeie maaltijd voor de bus. lekker lekker!
Zo. Op pad naar de volgende stop. De bedoeling naar bandagarang. Hoe. Uhm. Via bus. Maar geen roosters. Tijden of iets bekend iedereen zegt wat anders. Uber. Oké kijken of het kan. Ja hoor tot de chauffeur komt en zegt is te ver. Met hotel geregeld dat we toch maar naar het bus station gaan. Ff wachten op de bus. Van 1100 tot 1500. Gelukkig was er een bus. Maar niet direct naar de locatie waar we willen. Dus naar banjar. 9,5 uur over gedaan. Jezus wat duurde het lang. Maar ja aangekomen en meteen iemand aan gesproken voor een taxi een local wilde wel rijden. Natuurlijk mooie prijs omdat het al 0300 was. Maar ja fuck iT. We wilde er meteen naar toe. Dus gedaan. Aangekomen in onze locatie eindelijk rond 0230. Pfff lange dag met veel reizen in totaal 350 km gereden. En toch zo lang er over doen. Wel een mooie route. Veel groen en druk. Bijna alles een grote file. Maar we zijn er. Nu eens kijken wat we hier kunnen doen allemaal. Bezig met een scooter huren. En bezig een tour te boeken.

12 January 2017

Zo zo. Even rond gelopen in de buurt van het hotel. Super drukke stad. Het verkeer gat links rechts links en pfff. Over al. Oversteken was een hele opgaven tot we dachten ach ja zal wel goed gaan en kijk eens aan we leven nog. Gewoon lopen. En goed kijken. Rechts links rechts. Ja ze rijden links ja. Dus ff wennen. Maar ja even wat geld gepind. Zo voelt het om miljonair te zijn. Leuk gevoel. Even rond gelopen in een winkelcentrum. Jezus wat groot. En ze hebben alles en niks. Leuk om al die mensen te zien kijken. 4 lange mannen. Korte broek. Slippers. Beetje onwennig. Maar aardige mensen hier. Rustig en op zich zelf. Voor nu planning doornemen met elkaar om morgen weg te gaan. Richting Pangandaran. Even kijken wat we hier allemaal kunnen doen.
Zo. Met jas aan weg. Een goede vlucht gehad en aangekomen in Jakarta. Warm. Maar goed te doen. Nu aangekomen in het hotel ff hapje eten en een drankje doen en dan verkennen rond Het hotel. Morgen. Ja geen idee. Dat word momenteel voorbereid. Of ja. Ik hoop het.

11 January 2017

Zo. Op Schiphol aangekomen. Laat de reis maar beginnen.