Europe · 8 Days · 11 Moments · August 2017

Europa family tour!

2 September 2017

Na ongeveer 1 week reizen hadden we besloten om vanaf nu wat langer op een camping te blijven. De eerste bestemming hiervoor was de Cote d'Azur, heerlijk aan de zee! Dit betekende een kort ritje via Cannes om ook eens te zien waar alle filmsterren eens per jaar komen. Het was een hele mooie lange boulevard met heel veel mooie auto's en rijke mensen! De camping was iets verder van de zee, 20 minuutjes lopen, helaas verder weinig te doen in de omgeving. De camping was leuk, vooral voor Emma, een zwembad en een speeltuin! Deze dagen vooral weinig gedaan dus een beetje chillen bij de camper, zwembad of speeltuin. Uiteraard een dagje naar het strand waar het helaas om 15.00 uur begon te waaien als een gek waardoor we toen maar de camping zijn gegaan. Heerlijk om te zien dat onze kleine prinses nergens bang voor is en zonder te aarzelen te koude zee in duikt, dat maakt een mama trots😍!

31 August 2017

Geen auto vandaag was de afspraak! Helaas moest het wel want eenmaal op de camping bleek de trein net weg en de volgende kwam pas na 2 uur. Toen hebben we besloten om met de auto richting Monaco te rijden. Eenmaal aangekomen was een parkeerplaats ook nog lastig, geen enkele parkeergarage was toegankelijk voor campers dus we moesten buiten de stad parkeren! Achteraf bleek het een wonder te zijn dat we geen bon hadden gekregen want de campereigenaren zeiden dat de politie geen campers toelaat op parkeerplaatsen. Toch om 14.00 uur in Monaco, door de tunnel van de formule 1, richting de haven. Daar eerst even uitpuffen met een biertje (€9,-) en een frisje (€7,-) en daarna op weg naar de boten! Ooit gaan wij ook zo'n boot kopen, dat hebben we afgesproken πŸ˜‰! Daarna pap, mam en Kas de stad bekeken met de bus en wij samen met Emma na een oversteek met een pontje richting het strand. Emma heeft daar heerlijk kunnen spelen! Terug op de camping zelf nasi gemaakt, gedoucht en naar bed!
Oeps, weer een dagje vergeten! Nu met een reden, gisteren was namelijk onze reisdag van 9.00 uur en 22.00 uur door de bergen gereden! Een van de (letterlijke) hoogtepunten was een van de finishen van de Tour de France, echt bijzonder om te zien. Sander en Kas hebben strakke kuiten van het remmen en de koppeling maar ze hebben ons veilig naar Monaco geleid! Een camping was alleen niet te vinden dus het werd een rest area, gratis maar geen echte voorzieningen naast een wc en douche. Na een laat diner om half 11 (stokbrood met Boursin) vroeg het bed in.

29 August 2017

Na de spannende tocht van gisteren, heb ik voor het eerst gekookt in de camper, en het werd pasta met spinazie/kip. Daarna gezellig weer een potje gekaart en was het voor het eerst een koude nacht! Dat betekende pyjama's aan en onder de dekens! Kas was vroeg wakker en heeft toen in zijn eentje een hele tocht gemaakt! Als je goed kijkt, kun je hem vinden op een van de bergfoto's. Deze ochtend iets rustiger aan gedaan en om 11.00 uur naar de Mont Blanc, mijn god wat is die hoog! Er lag zelfs sneeuw op de toppen. De gehele reis ging vandaag door, op en tussen de bergen, af en toe zeer spannend! Een lunch zoals het hoort als echte campeerders, langs de weg op een picknicktafel en nog steeds tussen de bergen. Toen verder gereden naar onze accommodatie, een camping aan een heerlijk meer waar wij met meer dan 36 graden een heerlijk verkoelende duik konden nemen! Nu heerlijk bbqen, vast weer een potje kaarten en morgen wordt het een lange reisdag richting Monaco.

28 August 2017

Het eerste punt 'Veryanez' hebben we bereikt! Eindelijk de bergen in en de echte tour! Even boodschappen doen bij de Aldi om goedkoop boodschapjes te doen. Toen onderweg naar een camping, er zat er een heel dicht in de buurt maar helaas kwamen we er snel achter dat die vol zat. Toen maar op zoek naar een nieuwe camping, even googelen! Sander in zijn beste Duits bellen en goed nieuws: er was plek! Maar dat betekende nog wel even doorrijden en niet op een normale weg, nee nu gaat de spannende route beginnen! De haarspelbochten en de afgronden! Maar met Kas als chauffeur is dat geen enkel probleem! Nog even stoppen op een mooie uitzichtplek en toen weer verder op weg naar de camping. Toen kwam het spannendste stuk, een binnenweggetje richting de camping! Mama begaf het bijna maarja zoals Kas zei: 'no risk, no fun!' En daar was de camping, bij de receptie werden we uitgelachen want er was ook een gewone weg πŸ˜…! Op een hele mooie natuurcamping met stromend beekje de camper uitgelade
Yes, weer op schema 😜 Vanochtend nog lekker ontbijten in Zwitserland waar helaas onze bestelde broodjes niet werden gebracht maar gelukkig hadden we nog brood in de kast. De nacht was voor iedereen een stuk beter, toch gewenning! Ik ben snachts zelfs naar de wc gegaan waar ik helaas wel bij het uitstappen uit de camper bijna in een egel stapte! Na het ontbijten richting de grens van Zwitserland/Frankrijk! Sander is begonnen met rijden en ook weer op de binnenwegen zonder tolwegen. Helaas liep daardoor onze dag iets anders dan verwacht. Op een gegeven moment is Kas gaan rijden en zijn we op een super mooi uitzichtpunt gekomen! (Foto's volgen, staan niet op deze telefoon) Daar heeft mama een heerlijk soepje gemaakt en Sander de broodjes gesmeerd. Daarna besloten om richting de route te rijden en richting ons eerste punt wat we van te voren hadden bepaald. Ik voorin met kaart en Kas rijden oftewel de beste combinatie!
De eerste echte routtrip, op weg naar Zwitserland! Ik had de eer om te beginnen te rennen (kleine notitie: nadat Sander de camper van de camping had geredenπŸ˜‰) Door de kleine binnenwegen om de tolwegen te vermijden vanuit Duitsland naar Zwitserland. Het was ongeveer 300 km rijden en om 15.00uur kwamen we aan op de camping. Deze dag gingen we voor iets luxer en een leuk zwembadje voor Emma! De prijzen waren even schrikken want het is toch Zwitserland. We wilden bbqen maar de winkels zijn hier op zondag dicht dus dat werd de campingwinkel, en dat betekende een karbonaadje voor 6 euro en ham voor 1 euro per plakje! Maar ach, de tent klaar maken voor een overnachting ging al een stuk sneller en we hebben allemaal in het zonnetje kunnen genieten en heerlijk gebbqt! Na het eten nog even lekker spelen met Emma en daarna douchen! Dat viel ook nog reuze mee dus we konden lekker schoon worden! Emma lekker naar bed in haar (zoals wij het noemen) cel! Nog een potje kaarten en toen naar be
Oeps, gisteren vergeten te schrijven maar ook weinig bereik ivm Zwitserland, toch buiten de EU! πŸ˜‰ Maar dat betekent vandaag meerdere verhalen: gister en vandaag! Ik begin met gisteren! De eerste nacht was wennen. Met zn allen rond 10uur al naar bed! De camper slaapklaar maken, duurde natuurlijk ook nog even! Het was immers de eerste keer. Het bed van mij en Sander was niet te bereiken via de trap dus dat werd klimmen, best lastig voor de invaliden 😜. Ook plassen in de nacht werd daardoor lastiger, vooral mij dus even wennen! Gelukkig volgehouden tot 6.30uur! Bij het eruit klimmen werd alleen de gehele camper wakker Hihi, net zoals als iemand in zijn bed beweegt want ook dat voelt iedereen! Maar dus vroeg uit de veren en na een ontbijtje onder de luifel op weg naar Zwitserland.

26 August 2017

De eerste dag is bijna voorbij! We hebben ongeveer 250 km gereden en zijn nu op de eerste camping Lindelgrund, net buiten Guldental. Vandaag hebben Sander en Kasper gereden. Eigenlijk wilden we gaan bbqen maar omdat we pas rond 8en aankwamen, hebben we uiteindelijk besloten om te eten in het restaurant op de camping. Tegenover het restaurant zat een leuk speeltuintje waar Emma eventjes heerlijk heeft gespeeld in de zandbak en op de trampoline. Waar ze zelf was opgeklommen zonder dat wij de tijd hadden om haar te helpen. Zoals het hoort in Duitsland hebben we allemaal een heerlijke schnitzel op (behalve papa, die had een uiteraard vis!) Na het eten zijn we richting onze camper gegaan om daar de camper voor de eerste keer slaapklaar te maken. Emma is toen direct heerlijk gaan slapen in haar eigen hokje en de volwassenen hebben nog gezellig een paar uurtjes gedronken en gesnackt onder de luifel. Meer foto's volgen morgen.
We zijn zojuist ingeladen en klaar om te vertrekken!
De reis gaat bijna beginnen! Gisteravond hebben we alvast verzameld bij pap en mam, inclusief alle spullen! Het hele huis + auto nog vol met kratten die straks verhuisd moeten worden naar de camper. Kas en San zijn op dit moment de camper ophalen in Westervoort, daarna is het inpakken en vertrekken naar onze eerste camping in Duitsland. Iedereen heeft vandaag nog zijn eigen dingetjes gedaan zoals kapper, boodschappen, wassen, opruimen etc. Vanavond zal ik de reis van vandaag toevoegen !