Europe, Asia · 27 Days · 18 Moments · August 2017

De journi van Maya naar Thailand

26 September 2017

De afgelopen drie dagen heb ik een yoga retreat gedaan op een resort in Phuket. Dag 1: De dag begint om 08.20 met yoga (๐Ÿ˜ฑ). Vervolgens heb ik ontbeten. Erna om 11 uur volgde ik een meditatie. Na al dit harde werken kreeg ik een Thaise massage (au!). Vervolgens heb ik geluncht, om om 17:30 weer een yoga sessie bij te wonen. En toen was het weer etenstijd ๐Ÿ˜ Dag 2: de dag begint weer om 08:20 met yoga. Je bent nu super stijf van dag 1, dus extra vermoeiend. Vervolgens heb ik ontbeten. Om 11 uur gingen we naar de plaatselijke markt en kregen we uitleg over alle verse groenten, kruiden en vis! Alles in Thailand wordt vers bereid, daarom is het eten hier ook super lekker en gezond! Toen we terugkwamen heb ik nog even bij het zwembad gelegen. Om erna te beginnen met een Thaise kookcursus ๐Ÿ˜ Ik heb hier verse springrol, Thaise curry en soep gemaakt. Hierna heb ik weer bij het zwembad gehangen en vervolgens om 17:30 weer een yoga sessie bijgewoond. Het diner bestond uit verse vis vandaag.

22 September 2017

Na het strand doorgereisd naar Chiang mai. Ik ben hier 4 dagen gebleven. De eerste dag ben ik naar een olifanten sanctuary gegaan. Ik vond dat best lastig, omdat veel organisaties alleen maar olifanten gebruiken om geld van toeristen te vangen. Maar gelukkig was deze organisatie heel goed voor de olifanten. Eerst ga je bananen schoonmaken en mag je ze voeren, terwijl ze gewoon loslopen naast je.. Vervolgens ga je na de lunch van verse ingrediรซnten een gezonde maaltijd maken. En erna ga je met ze spelen in de modder en in de rivier. Zon bijzondere ervaring ๐Ÿ˜ Dag 2 heb ik een meditatiedag op de boeddhistische universiteit gehad. Deze universiteit is normaal gesproken alleen voor (mannelijke) monniken. Bedenk hierbij dat deze 'universiteit' zich het terrein van een tempel bevindt. Een unieke ervaring dus. Je leert deze dag over het boeddhisme en gaat mediteren met de monniken, op zon 5 verschillende manieren. Dag 3 heb ik de langste zipline van Aziรซ bezocht! Helaas geen foto's!

18 September 2017

Na de regenachtige jungle had ik behoefte aan paradijselijke stranden ๐Ÿ˜. Zodoende ben ik richting Krabi gevlogen, in het zuiden van Thailand. Omdat ik in een party hostel zat heb ik hier met name heel veel alcohol en feestjes gezien :) en gedurende de dag half brak genoten van paradijselijke eilanden. Maar dat maakt het niet minder mooi โค๏ธ

15 September 2017

Na de onderwaterwereld op Koh Tao, ben ik richting de jungle gegaan, Kao Sok national park. Hier heb ik een jungle tocht gedaan. Je zit hier midden in het tropisch regenwoud. Helaas, omdat je precies tussen twee verschillende kusten zit en het heel warm is, regent het hier 24 uur per dag. Na 3 dagen zeiknat geregend te zijn wilde ik dus ook snel weer weg.. Het was wel super mooi! En heel toevallig kwamen we een apen familie in het wild tegen. Zo bijzonder! Nadeel: mijn voeten werden helemaal opgegeten door bloedzuigers.. vanwege het slechte weer. Het slechte weer had ook een uitwerking op de rivier.. die is normaal glashelder.

13 September 2017

Dag 10, 11, 12 | officieel advanced diver. Met een deep dive, een nachtduik en twee zelfstandige duiken mag ik nu overal gaan duiken zonder instructeur๐Ÿ’ช๐Ÿผ een zeeschildpad van 1,5 meter gezien en allemaal mooie vissen en koraal. 'S avonds doorgereisd richting kao sok national park met de nachtferry. Ohja en toiletten zijn hier niet overal gebruikelijk, zie laatste foto ๐Ÿ˜

9 September 2017

Dag 9 | begonnen met de duikcursus โค๏ธ๐Ÿ˜

7 September 2017

Dag 8 | eigenlijk alleen doorgereisd naar Koh tao, verder dan de lady boys niets boeiends :)

6 September 2017

Dag 7 | secret beach ๐Ÿ˜ en uitzicht vanaf de bar โค๏ธ

4 September 2017

Dag 5 en 6 | aangekomen bij hostel nummer twee. Eigenlijk heb ik hier alleen maar gefeest en leuke mensen ontmoet. De jungle party, midden in de jungle en full moon party, op het strand.
Current mood ๐ŸŒดโ˜€๏ธ

3 September 2017

Aangekomen op Koh samui ๐Ÿ˜ #ontspannen
Dag 4 | Vandaag naar Koh samui gevlogen.. althans dacht ik. Het werd een 7 uur durende reis met het vliegtuig, de bus, de Ferry en de taxi. Ohja, en omdat dit mij niet was verteld had ik dubbele tickets gekocht en waren ze bijna zonder mij weggegaan ๐Ÿ‘๐Ÿผdat groene is een muffin die ik hier had ๐Ÿ˜

2 September 2017

Dag 3 | Vandaag een fietstocht gedaan in Bangkok. Het is echt een smerige stad. Vreselijk arm, waardoor ook super goedkoop. Mensen koken hier op straat, in huis, bij huis, overal waar het maar kan. Had het gevoel of we letterlijk door iedereen zijn huis aan het fietsen waren. Er staat hier ook een soort dam. De mensen die hier achter wonen betalen minder huur en belasting, omdat de kans groter is dat ze weggespoeld worden ๐Ÿ™ƒ
Dag 3 | bezoek aan t grand palace. Omdat je verplicht was je schouders en knieรซn te bedekken loop ik er lekker kleurrijk bij. 35 graden en ik had een korte broek, shirtje, jurkje en sarong aan ๐Ÿ‘๐Ÿผ

1 September 2017

Mijn eerste Thaise ontbijtje ๐Ÿ‘๐ŸปEn erna even een half uurtje gesport ๐Ÿ’ช๐ŸปVandaag ga ik naar de shopping malls, marktjes bekijken en denk mijn ogen uitkijken. Erna richting khao san road, waar mijn hostel is. ๐Ÿš

31 August 2017

Gisteren goed aangekomen. Het was een goede zoektocht naar het hotel, omdat het adres wat ik had niet herkend werd door mijn 'offline' Google maps. Jankverhaal ๐Ÿ˜๐Ÿ‘๐Ÿผ. Ik liep dus te strompelen als een ware backpacker. Als ik ergens een hekel aan heb... (check mijn boer-met-kiespijn-pakezel-lach) inmiddels alle metrolijnen gezien :) Wel een lekker hotelletje.
Tussenstop Dubai! Net een fantastische vlucht gehad met Emirates. Kijk mijn ogen nu uit hier. Zie stiekem wel een klein beetje op tegen de rest van de vlucht.. hopen op 'nachtrust'. Over 7 uurtjes in Bangkok!

30 August 2017

Gedag gezegd op het vliegveld en snel een maaltijdje naar binnen gewerkt ๐Ÿ’ช๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿผ Klaar voor de 15urige vlucht ๐Ÿ˜ฑ Ohja en check mijn ride for today ๐Ÿ˜Žโ˜๐Ÿผ #dubbeldikkedubbeldekker