Netherlands, Thailand · 13 Days · 53 Moments · March 2018

De journi van marjolein naar Thailand

27 March 2018

26 March 2018

25 March 2018

24 March 2018

21 March 2018

Vlak voor vertrek zijn we nog gaan zwemmen op de 20e verdieping. Zwembad was buiten en we hoorde en zagen het al flitsen en donderen. Geen blauwe lucht meer te zien. Half uur later kwamen we buiten en waren ze net de straten aan het vegen. We hadden de bui gemist. Op het station in Bangkok gaat het niet zo als in Nederland. Je staat netjes in een rij bij de zij pijl te wachten. Mensen kunnen daardoor rustig rechtdoor de metro verlaten en dan kan de zijkant in stappen. Of dat ooit in Nederland zo gaat werken. Ik betwijfel het. 😉
De tweede dag in Bangkok hebben we de vele shops en winkelcentra een bezoek gebracht. Ik heb mijn collectie walking dead poppetjes uitgebreid en een star wars poppetje gekocht. Helaas konden we the walking dead café niet vinden.
Uiteraard heeft Marjolein op de eerste dag in Bangkok meteen weer last van een allergische reactie.

20 March 2018

Uitzicht op Bangkok vanuit het baiyoke skyhotel van de 84e verdieping
Baiyoke museum op de 83e
Laatste stukje met de boot terug naar river city centre
Lokaal eten. Soep was erg spicy. Varkens dumping en pannenkoekjes met vlees en zoetigheid. Als je in Thailand een huis wil met Europese keuken dan betaal je daar de hoofdprijs voor. De meeste mensen hebben dat dus niet en eten op straat. Daarom zijn er zoveel eten op straat.
Fietsen over de bloemenmarkt. Thaise mensen gebruiken bloemen overal voor. Geloof, trouwen, overlijden, liefde, sorry zeggen. Zelfde als bij ons.
Gister weer heerlijk de hele dag aan het strand gezeten. ‘S avonds om 8 uur met de shuttle bus naar het centrum. Daar lekker Thais eten met Europees eten gecombineerd. Stuk gewandeld want we konden geen taxi vinden. Althans niet de taxi die we wilde. Uiteindelijk toch maar weer laten “afzetten” door een tuktuk taxi en voor 100 Bath (2,61 euro) bij het hotel af laten zetten. De taxi wat een soort van bus is (niet bij hotel afzetten maar aan de straat) kost 30 Bath met z’n tweeën. Dat is 78 cent.
We moesten om 18:00 uur in het river city centre zijn voor de avond fietstocht van 3 uur door Bangkok. De reis met de metro was heel goed verlopen maar we moesten nog best een stuk lopen en hadden nog maar 15 minuten. Weer met de tuktuk (je betaalt standaard te veel) en waren echt net op tijd ( nog 2x gebeld want we konden de winkel niet vinden) bij Co van Kessel fietstoers. Daar mochten we een hesje aan en een fiets uitzoeken. Met 7 personen en 2 gidsen gingen we op pad. 1 Amerikaan (zij kon niet echt fietsen, viel bij alle krappe bochten steeds bijna van de fiets), 1 Belg en 5 Nederlanders gingen we op pad. 14 km gefietst. Onderweg gestopt bij mooie tempels en foto momentjes. Drinken en eten kregen we. Onderweg allerlei Thaise gerechten geprobeerd. Waaronder sprinkhanen en wormen (ik niet en de meeste dames niet). Super leuk om te doen. Om 9 uur waren we terug. 1 dame zat in zelfde hotel dus hebben met haar een taxi gedeeld.
We zitten in het baiyoke skyhotel. 320 meter hoog en 84 verdiepingen. Gelukkig konden we 3 uur eer inchecken en gelijk naar de kamer om onze spullen neer te zetten. Even douchen en door. Taxi gepakt naar the grand palace. Wat een drukte op de weg. Maar ook eenmaal aangekomen bij het paleis wat een mieren hoop. We zijn toen een grote groep uit een zij ingang naar buiten kwam naar binnen gelopen met een andere groep. Geen entree betaald wat achteraf maar goed was. Alleen Herman werd na 50 meter tegen gehouden omdat hij korte broek aan had. Ik ben door gelopen en foto’s gemaakt. Op een gegeven moment werd ik tegen gehouden. Iedereen moest naar buiten want ze gingen eerder dicht vanwege een ceremonie. Wat voor ceremonie vroeg een toerist. The king is coming. Bij de uitgang stond een hele grote tent en de ene naar de andere dure auto kwam daar aan en deftig geklede mensen kwamen naar buiten en mochten de tent in. Friend of Thai stond er aan de binnenkant.
En inderdaad we mochten met de bus van 6 uur mee. Eerst gingen we als een speer. Alleen stopte de bus wel in elk dorp tot hij vol zat. Soms gingen er ook weer mensen uit en begon het feest opnieuw. Gelukkig duurde dat nooit echt lang. Om half 10 waren we dan ook in Bangkok. Kaartje gekocht voor de BTS. Je kunt helaas geen dagkaart kopen voor de 4 verschillende lijnen die er zijn. Dus elke keer als we op een andere lijn stapte weer eerst een kaartje kopen. Bij de een een kaartje en bij de ander een zwarte munt. Laatste stukje met de tuktuk. Uiteraard veel te veel betaald maar dat hoort er ook bij.
Om 4 uur de wekker. Uiteraard kon ik niet in slaap komen en was elk uur zo’n beetje wakker. Er uit douchen, ontbijt ophalen. Taxi zou er om 5 uur zijn. Zegt Herman in eens. Ik heb een fout gemaakt. We gaan niet om 6 uur maar om 7 uur. 10 voor 5 nog geprobeerd om taxi tegen te houden en om 6 uur te gaan maar dat kon niet. Dus we zitten hier 1,5 uur te vroeg op het busstation. Nu lijkt het er op dat het nog goed gaat komen want ze vroeg of 6 uur bus ook goed was. Goeie hoop dat we nu toch om 6 uur vertrekken.

19 March 2018

Vandaag tussen de middag pizza en fruit gegeten. In de avond zijn we weer met de shuttle bus van het hotel naar het centrum gereden en daar lekker gegeten. Op de night market een roti banana gegeten. En daarna met de taxi weer terug naar het hotel.

18 March 2018

Mooie beelden bij het zwembad. Met de hotel taxi naar een groot winkelcentrum gebracht. Daarna met de tuktuk die bomvol zat terug naar onze straat. Daar op de food markt gegeten.
3e dag. Lekker aan het strand en zwembad.

17 March 2018

Nightmarket

16 March 2018

Love the beach
Eerste dag

15 March 2018

Nog even op de koffers wachten