Europe, Africa · 14 Days · 23 Moments · January 2018

De journi van Marianne naar United Republi)..

30 January 2018

Middagje Paje, kite surfers kijken en sapje drinken

29 January 2018

Gisteren naar stone town geweest. Op weg er naar toe gestopt bij een spice Farm, rondleiding gehad en ook in stone town met een gids door een deel van de stad gelopen. Tentoonstelling over de slavernij bezocht en lekker Indiaas gegeten. Vanmiddag nog even naar Paje, vanavond hier Swahilisch eten en show. Morgen nog een luie dag bij het zwembad en dan weer terug naar het koude kikkerlandje ๐Ÿ˜

28 January 2018

Nog een luie dag, eerst met zijn allen tegenover de Rock een drankje gedaan, vervolgens door gereden naar Reef & Beach, het andere resort, met een vrij vlak aflopend strand, geluierd op en gezwommen vanaf de Jetty bar ( foto 3) de tweede foto is door Paul vanochtend met de drone genomen van ons eigen complex, foto 4 was mijn uitzicht op het strand vanochtend toen ik wat spieren losmaakte en van de rust genoot ๐Ÿ˜€

27 January 2018

Lekker wezen snorkelen met Aly Leo Elrik silja en Trix . Onderweg dolfijnen gespot. Terwijl Paul een partijtje polo speelde in het resort. Nog geen idee wat mijn opnames met de gopro hebben opgeleverd . Deze foto van de dolfijnen was van Aly en Leo

26 January 2018

Nog een luie dag, een tochtje met de Dhow , even zwemmen en heerlijke tapas lunch. Gisteravond nog wat Masai zien dansen, maar dat was niet zo heel bijzonder. Geen eigen fotoโ€™s deze keer ๐Ÿ˜

25 January 2018

Luie dag , het meest opwindende vandaag was het snoeien van de palmbomen bij het zwembad. Paul is nu zo actief dat hij met wat Italianen aan het volleyballen is

24 January 2018

Transfer van de glamping naar zanzibar , Paradise beach resort. De bagage ging weer op de auto, Boarding pass werd met de hand geschreven, vliegtuigje had anderhalf uur vertraging, de koffie Europese prijzen (3 euro) , er werd nog geshopt, de vliegtuig maatschappij wenste ons alvast fijne kerstdagen en je moest goed bukken ๐Ÿ˜‰ in zanzibar 1 busje voor de mensen en 1 voor de bagage . De laatste foto is het uitzicht vanaf de kamer . En last but not least voor het eerst in mijn leven een all inclusieve bandje om mijn pols ๐Ÿ˜

23 January 2018

Vanochtend vroeg opgestaan om vanaf de glamping naar het meer te wandelen, 4.5 km heen en ook weer terug, deels door drassige grond. Het was een uitgestrekte vlakte met in de verte wat kuddes gnoes, een enkele thomson gazelle, een schildpad, wat bavianen in de bosjes en veel flamingo's in het meer. Goed om weer eens wat te bewegen, maar de rest van de dag geluierd.

22 January 2018

Vandaag stond Tarangire op het programma. Ik geloof dat we wel 1000 olifanten hebben gezien. Ook zebraโ€™s , impalaโ€™s , mangoes, wrattenzwijnen etc en een leeuw in een boom, maar de Baobab bomen en olifanten waren toch het meest bijzonder
Meer foto's van Tarangire

21 January 2018

Vandaag naar de ngorogoro krater geweest, heel bijzonder landschap, zoals de panaroma foto laat zien. Flinke regen tijdens de lunch. Later volgen nog de dieren. Voordat we de krater in gingen ook nog een kort bezoek gebracht aan een masai dorpje.

20 January 2018

Nog een paar foto's . Overigens heeft de man in de vorige reeks ooit prins Claus en Willem Alexander vervoerd op een safari, wist hij trots te vertellen
Hele dag gamedrive door Lake Manyara national park. Een heel mooi groen park. Helaas de klimmende leeuwen nog niet gezien, maar heel wat ander wild, wat ook zeer de moeite waard was. Vooral de vele groepen bavianen, die hadden we eerder niet zo gezien. Je kunt wel zien dat er vannacht weer veel regen was gevallen. Dit is maar een kleine selectie. Morgen hopelijk meer van de Ngorogoro krater.

19 January 2018

Zonsondergang op de glamping bij lake Manyara. Ons onderkomen voor de komende 5 nachten
Vanochtend vroeg op om naar de hotsprings te gaan, nu ja โ€œhotโ€ waren ze niet , maar wel een mooi plekje. Je moet er wel minstens een half uur hobbelen voor over hebben , maar het landschap was wel weer apart en we hadden het water voor onszelf. Tenminste de 5 die zich in het water waagden. Het was prachtig helder , maar er zaten van die knabbelvisjes en daar houd ik niet zo van. Nu aan de lunch en zo nog 2 uur rijden naar de glamping bij lake manyara

18 January 2018

Vandaag zijn we eerst 2 ton rijker geworden door 100 dollar te wisselen voor Tanzaniaanse shillingen. Vervolgens zijn we een stukje de Kilimanjaro opgereden om daarheen wandeling naar een waterval te maken . Eerst een stop in een dorpje waar we onder Tanzaniaans gezang onze eigen koffie moesten maken door eerst de schil van de bonen te stampen , vervolgens te roosteren op een vuurtje en daarna weer te malen . Het smaakte goed. Aan het eind van het ritueel werd er natuurlijk weer allerlei handelswaar aangeboden , maar ook dat hoort er bij . De wandeling was verder goed te doen , onze lunch werd voor ons gedragen , dus wat wil je meer . Nu ja een mooie foto van de Kilimanjaro ๐Ÿ˜ maar het was bewolkt , hopelijk morgenochtend voor we naar de glamping gaan

17 January 2018

Veilig geland na een goede vlucht in donker Afrika