Belgium, Italy · 21 Days · 48 Moments · July 2017

18 August 2017

Laatste avond - Heel lekker gegeten
Parfum maken 2.0 - Hele plannen om thuis een parfum-brouw-installatie te maken
Kabouterwandeling - Klein stukje maar kunnen doen, want de wandeling was op privé terrein en was eigenlijk gesloten.
Koffietje drinken in het dorp en een paw patrol koekje eten!

17 August 2017

Dagje aan de zee - Leuk!

16 August 2017

Zwembadduik en Bbq
Bezoek Gubbio - Niet zo'n succes - Terug erg warm ondertussen en in elk klein straatje reden auto's waardoor je niet rustig kon rondwandelen. Nu terug thuis en klaarmaken voor een duikje in het zwembad en een bbq deze avond.

Slaapwel - Moeke, Vake, Dries, Els, Jef en Stephanie
Jef... Er is een nieuwe bbq-man geboren! Sorry!
Zwemmen - Dammen maken - Stenen ketsen - Vissen vangen

14 August 2017

Pesaro - Half dagje zee - Broodje smartie eten (Lana uitgevonden) - Boerderij maken in het zand met alles erop en er aan - Finn proeft flink watermeloen - De zee is heel erg warm - Met de golven laten meedrijven - Geen vissen want een zandstrand
Tibe die net uit het zwembad komt en zijn haar heeft afgedroogd! Deze ochtend een zwembadduik genomen en nu ons klaar maken om naar de zee te gaan.
Lana is klaar voor een zwembadduikje!

Middeleeuws feest in Urbino
Duikje nemen in het zwembad
Parfum maken

Dit is pas echt vakantie! Samen gezellig buiten eten en daarna onder een dekentje naar de vallende sterren en de sterrenbeelden kijken.
Lana speelt ook een spelletje.
Nieuw huisje! Jenne heeft een Nederlandstalige Monopoly gevonden... Tot nu toe nog geen ruzie...
Foto voor moemoe: Lana eet nog altijd 'roze bollen', nu zijn ze bijna op, dus moeten we bijna naar huis komen!
Bezoekje Spello - Leuk en mooi stadje - Eindelijk aangename temperaturen (20 graden) - Micro brouwerij gecontacteerd in Spello, maar jammer genoeg geen antwoord gekregen en brouwerij zelf was ook niet open. Brouwerij werkt ook met druivenmost, verse frambozen, rozenblaadjes,...
Nog 1 duikje gedaan en een spelletje tafelvoetbal gespeeld en nu net vertrokken. We gaan nu het stadje Spello bezoeken en deze namiddag doorrijden naar het nieuwe huisje (maar 1,5 a 2 uur rijden). Voor de eerste keer terug draaglijke temperaturen! 20 graden nu en het zwembad was op 1 nacht afgekoeld van 30 graden naar 24 graden.

Laatste dag samen - spelen in zwembad - samen pizza gaan eten - groepsfoto

10 August 2017

Deze ochtend een ontbijtje in Trevi gegeten en daarna dit kleine stadje bezocht. In de namiddag zwembad tijd en 's avonds een bbq en ijsje gaan eten in het dorpje.

9 kaar getrouwd vandaag - Etentje met ons 6en in een typisch, heel klein Italiaans restaurantje. Heel leuk en gezellig.
Toen we deze ochtend opstonden stonden er veel wolken aan de hemel. De eerste keer dat we geen volledig blauwe hemel konden aanschouwen. Een ideaal moment op bij dit slechte weer een stadje te bezoeken, dachten we. Desondanks toch wel weer 38 graden... Het blijft hier enorm warm, te warm jammer genoeg op veel te bezoeken, te doen. Omwille van deze eerste bewolkte dag besloten we om tegen de middag Bagnoregio te bezoeken, de stad die sterft. Door aanhoudende erosie en aardbevingen brokkelt deze stad stilletjes aan af. Het stadje is enkel te bereiken via een lange wandelbrug.

8 August 2017

Dagje aan het huisje. We dachten tegen de avond naar een stadje te trekken om een leuk restaurantje te zoeken. De kids hadden echter een griezeltocht georganiseerd waar onze jongens graag wouden met meedoen. (Lana was een spookje). Dus dagje en avondje aan huisje + vis op bbq. Morgen een dagje naar de zee.

7 August 2017

Lago di Fiastra
Lago di Fiastra - toffe wandeling
Vandaag zijn we heel het meer rondgewandeld - picknick onderweg - 2 keer in het meer gezwommen - stenen laten ketsen op het water - heel lang gewandeld - veel vlinders gezien - net op tijd (toen niemand geen drinken meer had) een bron gevonden onderweg - 12,5 km gewandeld! - op de stuwdam gestapt

Eindelijk... Mama en Finn kijken samen naar de volle maan! (Terwijl de broers en zus al zijn gaan slapen) Hier heeft onze Finn al heel de week naar uit gekeken.
Lekker eten maken: pizza, bruschetta, pasta Spelletjes spelen
Foto trekken voor postkaartje. In de late namiddag gaan we een stadje bezoeken en deze avond is het Finn-avond! Hij wacht al een week op de volle maan om samen met mama helemaal alleen (als de broers en zus slapen) in het zwembad naar de volle maan te kijken, midden in de nacht.

Ons huisje ligt vlak aan een dorpje: castello ritaldi. Na een hele week feesten in dit dorp volgde deze avond de apotheose! Op het dorpsplein moeten 5 dorpen, die zichzelf al uren met tromgeroffel aankondigen, tegen elkaar strijden.
Vandaag stond er een dagje zwembad op de planning. Met de go pro hebben we in het zwembad geoefend om filmpjes/foto's te maken. Zo kunnen we deze volgende week, bij de volgende snorkel beurt goed gebruiken om beeldmateriaal te maken van de vissen.
Jenne heeft een boek gekozen om te lezen op de tolino en hij leest er op los! Zelfs zwemmen vindt hij (even) niet meer zo interessant.

Na een rustig ontbijtje en een ochtendduik gingen we richting Spoleto om dit stadje even te bezoeken... Niet gelukt... Eerst heel lang gewacht voordat Stijn een fiets kon huren en daarna was het veel te warm geworden. Tegen de middag was het 42 graden, veel te warm om iets te doen. Zelfs zwemmen in het zwembad is niet meer verfrissen en fijn, maar zelfs vermoeiend. Het water was vandaag 31 graden. Na het lang wachten op de fiets, nog even naar de winkel geweest. Hier nog een klein probleempje tegen gekomen... Lana was met de kar aan er stappen en is tegen een palletje met wijn gereden, waardoor er een tiental flessen stuk op de grond zijn gevallen... In de namiddag stond er nog een quiz gepland en daarna zijn we voor Willem zijn verjaardag gaan eten in een resto. Jammer genoeg een veel te warme dag om iets leuks te doen...

3 August 2017

Vandaag zijn we een dagje naar de zee geweest - Sirolo. Na een beetje zoeken vonden we een redelijk rustig plekje. 100 meter zwemmen in zee zagen we wat rotsblokken. Samen met Tibe ging ik op ontdekkingstocht met onze snorkels en we zagen wel 10 verschillende soorten vissen, anemonen, krabben, kreetjes,... Wat waren we blij! In het kuststadje zijn we s avonds nog een pizza en een ijsje gaan eten. Leuke vakantiedag achter de rug!
Ochtendduikje met 2 poppemiepjes

2 August 2017

Vandaag organiseerden Hasse en Nette 'de Olympische Waterspelen', een leuke afwisseling tijdens alweer een dagje zwembad en bbq. Morgen gaan we heel de dag naar de zee.

1 August 2017

Vandaag een mee dag in het huisje gebleven op ons gemakje. Al de andere families waren op uitstap, dus het zwembad voor ons alleen. We zijn het zwembad niet uit geweest. Hele warme dag vandaag! Het water is 30 graden, jammer genoeg niet verfrissend meer. Lana staat altijd onder de koude douche buiten. Finn zwemt helemaal alleen lengtes zonder zwemvliezen en wil altijd meer sporten: lengtes zwemmen, bal gooien, handstanden onder water, voetballen, tafelvoetbal,...

31 July 2017

Bbq en nachtduik om de avond af te sluiten
Watervallen van Marmore Heel erg mooi! We klommen 600 trappen naar omhoog, langs de waterval. Finn helemaal alleen gestapt zonder veel te zeuren. Op een bepaald moment kon je door een koude grot stappen en heel dicht bij de waterval gaan staan, waardoor je klets nat werd! Bij deze hete temperaturen genoot iedereen met veel plezier van deze onverwachte douche. Ook HTD kan je nu vinden aan de Marmore Falls, jammer genoeg nog niet naast Heineken in het schap te vinden...
Met heel veel plezier even voor school werken en samen ontbijten op ons eigen terrasje!

Samen pizza gaan eten in een reuze groot restaurant met ballonnenclown en veel springkastelen!
Vakantie = Watermeloen smullen
Om 1.00 uur komen we aan in Milaan. Stijn en Tibe delen samen een hotelkamer, Lana, Finn, Jenne en mama gaan in de andere hotelkamer liggen voor een korte nacht. Dit zal de enige kamer zijn met een tv deze vakantie, dus die moet getest worden... we kijken nog naar een Italiaanse Brandweerman Sam, maar geen nood, Finn begrijpt er alles van. Jenne: 'Nu ik hier zo in een hotelkamer lig, kan ik mijn lach niet inhouden en zie ik precies vake naast mij op de grond op een flutmatrasje op kleine wieltjes liggen' Om 6 uur na een snelle douche, vertrekken we weer.

29 July 2017

Als eerste tussenstop staat 10 km lopen met Aviabel voor het goede doel op de planning.