South Africa, Mauritius · 19 Days · 15 Moments · November 2017

Jesse & marjolein vakantie South Africa

30 November 2017

Goeienavond voor jullie Goedemiddag allemaal!!! Ik werd er net even aanherrinerd dat ik nog een journi bijhield😎🏝✌️ Inmiddels alweer dag 4 hier op dit heerlijke eiland met een subtropisch klimaat. Elke dag zon en een heerlijk koel windje die je echt nodig heb hier. Super hotel met heel goed eten. En de nodige goeie andere versnaperingen. Eerlijk moeten we toegeven dat we hier echt aan toe waren. Super 2 weken zuid afrika gehad maar best wel intensief. Heerlijk even bij komen komen de laatste paar dagen en we vonden dat we vandaag dan ook maar even van het bedje af moesten komen. Dagje catamaran stond op het programma, we bezochten een super mooie kerk aan het water en daarna door naar de mangrove waar we een bbq kregen in het water. Daarna gaan snorkelen op een super mooie plek! Net als op tv en in de boeken, alleen maar koraal en gave vissen. Zelfs een octopus gezien. We hebben het erg naar ons zin! Proost! Bijna weekend😜❤️

25 November 2017

.....van de wereld gezien tot nu toe. Onwijs gaaf om te lopen dit. Daarna lekker naar de ‘farm’ terug gegaan om heerlijk even aan het zwembad te zitten. Waar we weer een stel nederlanders ontmoeten. Het was lekker een graad een 30, tot binnen 15 min heel het weer omsloeg. Wind wind wind!!! Op naar het avond eten waar het een klein hollands avondje werd. Heel gezellig daarna in de bar beland met zn allen waar het iets te gezellig werd met de Utrechtenaren. Het lestertje werd een lestertje tot nog een laatste met de jas an! Inmiddels zaten de vrouwen al aan de cocktails. Volgende ochtend beetje brak wakker en begonne we aan onze laatste trip, terug naar johannesburg. (5 uur door de regen rijden) Waar we 1 nachtje dicht bij het vliegveld slapen en de volgende dag om half 9 door vliegen naar het zonnige mauritius🏝 Ps, heb me schoen gezet. Maar er zitten hier niet de goeie pieten🤔😲

23 November 2017

Gister heerlijk gegeten op de boerderie! Met een stel nederlanders en hun 2 jaar oude zoon. Super leuke mensen! Hele leuke warme sfeer hangt hier. Ze wonen zelf in het midden, aan hun huis zit een leuke ouderwetse bar waar je zelf je drinken pakt en schrijft. Je voelt je dan hier ook meteen thuis. Vanochtend stond de hike in drakensbergen op het programma. Half uurtje rijden 3 uur heen en 3 uur terug lopen. Dat belooft wat! Na een uur verkeerd gereden te hebben.( onze garmin werkt niet mee) kwamen we aan op bestemming. We begonnen aan onze looptocht meteen door de prachtige natuur, tot een misleidend bordje ons weer de verkeerde kant opbracht, waardoor we na een 1,5 uur lopen weer verkeerd zaten. (Het ligt dus duidelijk aan ons😜) na een tijdje terug lopen eindelijk op de goeie weg. Zijn we na 2 uur lopen toch maar omgekeerd. Het bleek niet de zuidduinen te zijn🙃. En we waren al te ver omgelopen om de eindbestemming te halen. We hebben hier denk het echt het mooiste stukje natuur.....
Vandaag onze rit naar Drakensbergen gemaakt, lekker een beetje snelweg zodat het lekker aan reed. Vandaag wilde we het Mandela museum bezoeken en langs een bekende waterval gaan. De waterval was in howick, echt een lokaal klein plaatje met leuke winkeltjes en restaurantjes. Daarna naar het mandela museum gegaan, heel indrukwekkend allemaal wat een leven deze baas heeft gehad. Prachtige tentoonstelling hoe hij het allemaal gedaan heeft hier. Daarna rustig verder gereden. We gingen van plat land weer richting de bergen. Schitterend om te rijden. Eenmaal dichtbij de bestemming dachten we waar komen we terecht!!! Van een mooi gebeid kwamen we in een heel arm gebied zo leek het. Eenmaal aangekomen bleek het een onwijs mooie boerderij te zijn. Met allemaal aparte huisjes, geen één was hetzelfde. Wat blijkt dat de mensen daar doordeweeks wonen om te werken op de 3000 hectare grond wat deze familie hier heeft. Vrijdag krijgen ze hun loon en trekken ze naar hun eigen huis.

22 November 2017

Gisteren ochtend in ballito aangekomen. We konden al eerder de kamer zodat we lekker konden gaan lunchen op strand. Daar aangekomen sloeg het weer om naar het katwijkse strandweer. Heel veel regen en bergen wind, helaas niet te veel kunnen zien hier want alle bezienswaardigheid is buiten. Gelukkig sliepen we in een heerlijk guesthouse met een balkon die prachtig over zee uitkeek. De rest van de dag hebben we daarom heerlijk hier gezetten. Toast, wijntje, worstje in de lokale spar gehad en heerlijk genoten van een rustig dagje. Vanochtend half 5 wekker gezet om de zon uit het water een keer te zien opkomen. En daar komt je natuurlijk. Vandaag is het zwaar bewolkt en geen zon😜 hahaha. Dus lekker bakje gedaan en bedje weer ingedoken. Rond 7 uur werden we gewekt door 10 apen op het balkon die heerlijk de theezakjes op aan het eten waren en 2 aapjes liepen in de kamer, want we waren de deur vergeten dicht te doen hahhaha. Net heerlijk ontbijt gehad en we rijden zo naar drakensbergen....

21 November 2017

Gister avond de avond gamedrive gedaan, waar we de nijlpaarden een keer actief zagen en rennend. Super grappig hoe die dikke kontjes door het grasveld rennen haha. We hadden De laatste kans om de lijpaard te zien, helaas weer niet gelukt.;( Vanochtend half 4 de wekker er staat nog een laatste ochtend safari met snorker tour op het programma. We werden op gehaald door onze zuidafrikaanse gids, (lookalike eddy murphie)die al veel te enthousiast was voor de vroege morgen. Daarna nog allemaal nederlands opgehaald. Eindelijk een hollandse tour ipv duits😋 Was echt te gek. Veel groener natuurgebied hier en een prachtige kuststrook. Na een uur rijden kwamen we op een prachtig stand uit. Omdat het zo erg waaiden en er 2,3 meter golven stonden, konden we helaas niet snorkelen. Maar voor de rest een super dagje gehad. Smiddags hebben we heerlijk bijgeslapen aan het zwembad en even aan het kleurtje gewerkt. Morgenochtend rijden we door naar het mooie kistplaatsje ballito.

20 November 2017

Wat een dag!!!! We wennen snel aan het ritme hier. We lagen gisteren 9uur en werden heerlijk 6 uur uit ons zelf wakker. Vandaag was hadden we een druk dagje gepland. Dus gingen we lekker 7 uur bij de krokodillen ontbijten. Super druk zijn ze dan gaaf om te zien. Alle mannetjes gaan ff stoeie met elkaar en grijpen de ander bij de nek. Na het ontbijt meteen door naar st lucia aan de oostkust. 1,5 uur rijden(lekker kort is dat hier) eerst even naar de garage. Waar we te horen kregen dat we morgen een andere auto kregen omdat ze hier heen nieuwe banden op voorraad hebben. Daarna even lekker naar strand gegaan waar stond ‘beware of hippos and sharks’ dus dat werd pootje baden. Toen een mooi boottochtje gemaakt en veel nijlpaarden gespot op het st lucia leek wat uitkomt in de zee. Daarna lekker ingecheckt en net zijn we terug van een avond safari. Super gaaf om te doen. Nu lekker bedje in morgen gaan we een vroege ochtend safari doen en snorkelen opzoek naar de oudste vis ter wereld.

19 November 2017

Wifi in afrika😢 gistermorgen heerlijk wakker geworden in onze logdes in zwulluwe. En zijn naar het oudste park in z-a gegaan. Veel wilde dieren weer gezien en ook een stel neushoorn die lekker in een modderpoel aan het spelen waren. Op een zijwegetje in het park was een hele slechte weg, je raad het al! Patssss. Band lek op een plek waar we al een half uur niemand gezien hebben en waar je niet uit mocht stappen. Na terug te zijn gereden op 3 banden richting de hoofd weg, kwam we na een kwartier toch een ranger voorbij. En zei dat we rustig de band konden verwisselen, maar als we dieren hoorde we z.s.m in de auto moesten zitten. En reed daarna gewoon weg. Wtf moment van de dag. Dus ik gauw bandje wisselen, marjolein op de uitkijk. 10 jaar van me leven eraf denk hahaha. Daarna z.s.m aan het zwembad van het park gaan liggen. Morgen gaan we richting st lucia, en de gaaarageee.😜

18 November 2017

Vannochtend zijn we er vroeg uitgegaan om naar de Ezulwini River Valley(heilige vallei) in Swaziland te gaan. De bedoeling was om naar de watervallen te gaan maar omdat het niet veel heeft geregend zijn we naar het natuurgebied gegaan. Daar hebben we een wandeling van 2 uur gemaakt door de prachtige bossen, natuur en kleine watervalletjes en natuurlijk de wilde dieren die gewoon langs je heen lopen. Het leek soms wel een jungle. Echt een bijzonder en heel mooi land. Na de mooie wandeling stond ons een autorit van 4 1/2 te wachten naar hluhluwe. Eenmaal aangekomen bij de grenspost nog een lang gesprek gehad met een Zuid-afrikaan die zichzelf bleef verbazen dat wij zo jong zo’n reis maakte. En erg benieuwd was naar onze manier van leven. Na een half uur konden we eindelijk doorrijden🙃 maar was een fijn gesprek. Aangekomen in onze prachtige prive lodge, wat leuke woorden geleerd van ons kamermeisje. Dankie magambo! En de rest zijn we weer kwijt. Pittige taal maar we genieten volop.

17 November 2017

Gisteravond heerlijk gegeten bij onze lodge, en gezellig geborreld met onze nieuwe Braziliaanse vrienden. Wat een leuke mensen! Na het ontbijt zijn we verder opweg gegaan naar Swaziland wat een kleine 3 uur rijden was. Zodra je het land(je) inrijd ga je een prachtige natuur tegemoet en word je omringt door mooie bergen en natuur. De hoofdwegen zijn dan ook niks anders dan door bergen ala begin Italië doorrijden. Je kijkt je ogen uit! Eemaal op forester arms aangekomen hebben we niks anders gedaan dan even heerlijk genoten van onze rust. We waren er even aan toe na alle drukke dagen rijden en safari. Morgen gaan we richting de heilige vallei. Dat schijnt een van de mooiste gebieden hier te zijn, met veel wild en watervallen. Daarna zullen we doorrijden naar sjullieeeswulllieee!! Ff lestertje nog van de heerlijke zuid Afrikaanse wijn🙃🍷

16 November 2017

Gisterochtend vertrokken uit hazyview, wat jammer was want we hadden het veelste erg naar ons zin bij dre & deon. (Die ook wel van nog een lestertje hielden) als tip hadden ze meegegeven meteen door het krugerpark te rijden met onze eigen auto. Hier hebben we dan ook heel dag vertoefd en op het luipaard en cheeta na alles gezien van de 5 en meer! Daarna aangekomen bij ons huisje needles net onder krugerpark. Leuke plek alleen gezamelijk eten s’avond en met die uitgeputte duitsers is dat nou niet bepaald een sfeertje haha! Ook is het weer k** ,berge wind en donder en bliksem en veel regen! Wat wel weer erg mooi is. Na toch nog een gezellig gesprek met Brazilianen (met een beste krimkous zou onze bert zeggen) was het toch nog een gezellige avond Vandaag moesten we 4 uur s’ochtens eruit voor een gamedrive over het prachtige krugerpark. Minder was vandaag dat het dus de hele nacht geregend had dus de dieren overal water hebben en niet naar de bekende plekken komen. Kapot benne we.

14 November 2017

‘Die bottel het z’n gat gesien’ Jawel mensen het was zo’n avond nu alweer. Wat een gezelligheid hier. Vanochtend weer fris en fruitig vroeg aan het ontbijt. Wat heerlijk is hier met veel vers fruit erbij. Vandaag gaan we de panorama route rijden. We zijn 50km richting het noorden gereden en stijgen rond de 1500 meter door prachtige bergpasjes en dalletjes. En beginnen bovenaan om vervolgens bij allemaal leuke stops te stoppen en genieten van het uitzicht en mooie watervallen en natuur. Met als hoogte punt een hele grote aap uit het niets aan de kant van de weg. Die we helaas met 80 km per uur voorbij reden😬 Oja we leren ook een beetje zuidafrikaans bij. ‘Het stinkt hier de barman is dood’, ik loop zelf wel weer even;) Oftewel me glas is leeg Laterrrrrr En de groeten van mar denk ik, want het is weet zover. Zwaai zwaai!

13 November 2017

Gistermiddag aangekomen bij dreamfield guesthouse na 5 uur rijden uit johannesburg. Wat en rit en wat een prachtig land is dit! We werden vriendelijk met een drankje ontvangen door dion en andré. Dit koppel runt de boel en zijn beide zuidafrikaans, andré komt uit een kwekerijfamilie uit nederland en is hier geboren. Dit was niks voor hem dus is hij via het tourismewerk wat hij deed aan dit prachtige guesthouse gekomen. Nadat we uitgepakt waren gaven ze ons wat tips over eettentjes en dingen om te doen en raakte al snel gezellig aan de praat. Na de nodige biertjes zijn we door andre(die als hobby chef is) uitgenodigd om zuidafrikaanse kippastei te komen eten bij hun. Super lekker, eindstand lagen we pas rond 12 uur en hebben een super leuke avond met ze gehad. Alsof ze nog niet genoeg hun gastvrijheid hadden getoond. Werden we ook nog eens uitgenodigd om morgen te gaan braaien. Zuid afrikaanse traditionele bbq. We zijn erg benieuwd.

12 November 2017

Wakker worden in een masterbed-room........ ‘mar we zijn op vakantie he’ het besef is we nog niet. Vandaag gaan we de auto huren en richting de echte natuur in hazyview. Eenmaal aangekomen bij de carrent op het vliegveld bleek toch dat hij was bezorgt bij het hotel. Systeemtechnisch moest heel wat worden omgezet. Wat een gedoe! Maargoed 1 uur verder..... kregen we een bijna nieuwe i20 mee. Heerlijk autootje. Oke links rijden gaan we! Wat voelt het gek om aan de andere kant te zitten en links te rijden zeker bij een afslag ga je nog weleens de fout in. Vandaag gaan we richting ons dreamfield lodges. We hebben een leuke route uitgestippeld, langs de .....kloof. Zodat we kunnen lunchen bij Old Joe, (een oud vrouwtje midden in de bergen die oud afrikaans kookt) komen we daar, zijn ze dicht ze gaan verbouwen. Gelukkig hadden we nog koekjes bij de shell gehaald. Dan maar lekker doortuffen door noord-oost afrika wat steeds mooier en mooier word hoe dichter we bij het krugerpark komen.

11 November 2017

Na een goeie voorbereiding is het dan eindelijk begonnen. Zaterdag 11/11 op ons gemak de koffers ingepakt en zondagochtend gingen we dan echt beginnen aan onze reis. Eenmaal op schiphol kwamen we erachter dat we toch even 5 kilo teveel hadden ingepakt. Gelukkig hadden we een tas van het reisbureau, waar de nodige kilo’s aan schoenen in kon. 11 uur vliegen werd gelukkig 10,5 uur. Wat toch wel een hoop scheelt😬 Na vele films te hebben gekeken kijken we terug op een fijne vlucht met klm met lekker eten en drinken Op het vliegveld hadden we gelukkig een meet and great anders hadden we nooit zo snel de shuttlebus voor ons hotel gevonden. Nu lekker in ons eerste hotel wat veel te luxe is. Lekker drankje doen en de planning voor morgen bekijken. Morgen 10 uur auto ophalen en op naar de eerste bestemming hazyview.