Europe · 37 Days · 35 Moments · May 2018

De journi van Erna naar Croatia

2 July 2018

Na 4500 kilometer (Duitsland,Oostenrijk,Slovenië en Kroatië) zijn we inmiddels weer veilig in Leidschenveen aangekomen‼️ Het is zo’n gek idee dat we ruim vijf weken zijn weggeweest en nu alweer terug zijn......de weken zijn voorbij gevlogen en we hebben er volop van genoten, nu moeten we weer aan de slag zoals wassen en strijken🤪 zodat we over zes weken weer de koffers kunnen pakken ☀️😎🌴😊

1 July 2018

Op de allerlaatste dag van deze vakantie zijn wij naar twee bezienswaardigheden gegaan die karakteristiek zijn voor het Zwarte Woud.Allereerst zijn we naar de stad Cawl gereden waar vooral in het centrum heel veel vakwerkhuizen staan,prachtig om te zien‼️Het was jammer dat bijna alles dicht was,dus de Schwarzwalder Kirschtorte hebben we ook hier niet kunnen scoren🙁.Daarna ging de rit naar Bad Wildbad,vanuit het centrum kun je met de Sommerbergbahn naar de top van de Sommerberg,alwaar op 15 meter boven de grond een geweldig wandelpad is aangelegd,welke naar een 40 mtr hoge uitkijktoren leidt.Deze uitkijktoren is een belevenis op zich,zo aangelegd dat ook invaliden en kinderwagens naar boven kunnen.Tevens is er een “glijbaan” waarmee je de mogelijkheid hebt om naar beneden te gaan,wij kozen voor dezelfde weg terug🤪Vlakbij de toren was een hütte waar wij een pilsje zijn gaan drinken én ja hoor....hier had men de traditionele Schwartzwalder Kirschtorte😊.

30 June 2018

Na een nacht in Hotel Ehrich (oubollig familiehotel) in Schömberg zijn we op pad gegaan in het Zwarte Woud.Volgens de folders van het hotel waren de watervallen één van de bezienswaardigheden in de omgeving.Na een rit langs de gigantische dennenbomen en sparren kwamen we allereerst bij een uitzichtpunt,waarna we na een wandeling bij de Gertellbach wasserfalle uit zouden komen.De wandeling was niet lang maar kostte toch veel energie ivm hoogteverschil,keien en slecht begaanbaar pad.Na de watervallen in Kroatië zou deze wel eens tegen kunnen vallen,maar de werkelijkheid sloeg alles🤪,wat een tegenvaller‼️Wel nog heerlijk gewandeld door het woud en daarna naar de Mummelsee,een meer op 1036 mtr hoogte.Vanavond naar een feesttent in het dorp geweest,waar het jaarlijkse dorpsfeest plaats vond.Grappig om te zien en de après ski-liedjes mee te zingen,maar we hadden té zwaar getafeld om met dit dans-, eet- en drinkfestijn mee te doen😱

28 June 2018

Aan alles komt een eind,vandaag alweer de laatste dag in Kroatië🙁,wat kunnen ruim vijf weken toch snel voorbij gaan.De afgelopen twee weken hebben we in een luxe mobile home doorgebracht op de Camping Bi-Village in Verdana (Istrië).Vanuit deze lokatie hebben we diverse plaatsen in Istrië bezocht -zie de verslagen- en ook weer genoten van de prachtige natuur,de mooie eilanden en de geweldige Adriatische Zee.Wat een heerlijke zee om te dobberen,de stenen stranden neem je dan voor lief🤪.Kroatië is ons prima bevallen,alleen hebben we ons verbaasd over de stugge houding van de Kroatische bevolking.......wij hadden gehoord dat de bevolking zo aardige is,maar wij zijn niet veel vriendelijke mensen tegengekomen, jammer hoor🤨.Morgen wordt een reisdag,ongeveer 900 km tot het Zwarte Woud,waar we nog drie nachten in een hotel verblijven alvorens naar huis te gaan.

26 June 2018

Nog wat foto’s van Rovinj
We hebben een geweldige dag in Rovinj achter de rug en konden daarom slechts de 2de helft van de ⚽️wedstrijd zien,Kroatië 3 wedstrijden gewonnen👍Argentinië heeft mazzel gehad heb ik begrepen.Rovinj is een leuk oud dorp op een heuvel gebouwd,ook weer direct aan zee.De oude stadskern doet Italiaans aan,smalle straatjes waar veel kunstenaars zich hebben gevestigd.Bovenop de berg is de Eufemia Kerk gebouwd,vanuit het hoogste punt van de toren heb je een prachtig uitzicht op de stad,de zee en de vele eilandjes.We hebben een boottocht gemaakt waardoor we Rovinj ook vanuit zee hebben bekeken,net zoals de diverse eilandjes!Op alle rotsen die aan de zee liggen,zijn mensen aan het genieten van de zon en de zee.We hebben heerlijk op een terras gegeten en daarna nog genoten van de sfeer op straat,de salsa muziek en dansende mensen💃🏼🕺🏻.Het leek te gaan regenen,maar het bleef bij een paar spatjes.Last but not least kom ik Anthony Mercera (een Zurich collega) tegen.Het was weer een superdag!👌

24 June 2018

De hele dag wederom zeer relaxed doorgebracht, voor vanavond hadden we gereserveerd bij Alla Beccaccia. Een restaurant buiten het dorp Valbandon dat we in de gids over Istrië als aanrader aantroffen. Ze hadden gelijk, wat een goed restaurant met een mooie ligging, gezellige bediening en perfect eten. We hebben een geweldige avond gehad 🍽🍸😊

23 June 2018

Fort Bourgignon, Green Market, Triumphs Arc, Tempke of August en enkele foto’s van de straatjes in het oude gedeelte van Pula
Omdat Pula een haven- en industriestad is,werd aangeraden deze stad in het weekend te bezoeken,dus zijn wij vandaag in Pula geweest.Zoals gebruikelijk eerst zitten klungelen met de parkeermeter (alleen maar te betalen met muntgeld en daar zijn de restaurants en winkels erg zuinig mee🙁)maar na het nuttigen en afrekenen van twee heerlijke espresso en espresso macchiato waren we in het bezit van -net aan- voldoende munten🤪.Lopend zijn we naar het Amphitheater gegaan en na deze en een naastliggende kerk te hebben bekeken hebben we de hop on hop off-bus genomen en hiermee een prachtige rit gehad.Tussendoor uitgestapt bij het Fort Bourgignon (van wat er van over is) en later aan de rand van het oude centrum wat we vervolgens te voet hebben doorkruist🚶🏽‍♀️🚶🏼‍♂️.Met zere voeten hebben we op het terras genoten van een heerlijke dorstlesser 🍻.Nu zijn we nog even aan het relaxen op onze veranda en straks voetbal kijken.....zou Zweden ook kunnen winnen van de Mannschaft🤨

22 June 2018

Wat een onweer,storm en regen vannacht🌩Er was regen voorspeld,dus de was en de meubels onder het dakje gezet,maar dat heeft niet geholpen,we troffen vanochtend een ravage aan (en alles drijfnat).Overdag nog wat regen,maar in de middag zijn we naar Vodnjan gegaan,volgens de toeristische tips zou in deze stad een basiliek zijn met bijzondere mummies en relikwieën.In de middeleeuwse dorpskern troffen we de basiliek aan,maar de relikwieën en mummies waren in een afgesloten gedeelte,dat tegen betaling en mét de pastoor als gids was te bezoeken.De rondleiding zou één uur duren,dan was onze parkeertijd om en de pastoor waarschuwde ons dat dat zeker een fikse boete ging opleveren‼️Dan later maar terug,inmiddels hebben we met verbazing de kleine straatjes doorgelopen,waarvan één heel smal.We troffen ook nog een oud vervallen kapel aan,kijkend tussen de tralies door bleek de kapel gewoon in gebruik te zijn.Een Belgisch echtpaar waar we mee aan de praat raakte,zei dat de mummies niets voorstelde

21 June 2018

Een luie dag.....beetje zonnen, zwemmen, dobberen, terrasje, wandelingetje, salade eten én voetbal kijken Argentinië-Kroatië met de verrassende uitslag 0-3, gelijk feest alsof Kroatië al wereldkampioen is 🤪 De temperatuur blijft hoog (24 gr.) dus ook nog maar even een avondwandelingetje......we troffen nog een locatie met live muziek, sorry Dirk maar ik wil niet dansen 😂😂😂😂

19 June 2018

Voor de kust ligt de Brijuni eilandengroep, op het grootste eiland Veliki Brijun is het National Park gevestigd,wat wij vandaag hebben bezocht en hebben bekeken met een gids.Niet alleen het eiland maar ook de zee eromheen wordt beschermd.Dit eiland wordt beschermd door zijn oorspronkelijke mediterrane vegetatie en zijn cultureel erfgoed uit de Romeinse en Byzantijnse tijd.Vanwege de uitzonderlijke schoonheid werd de Brijuni archipel zo’n 100 jaar geleden erg populair als zomerverblijf onder de aristocratie en bij hooggeplaatste buitenlandse gasten.Als één van de laatste woonde Tito zes maanden per jaar op het eiland en ontving er vele gasten (w.o.staatshoofden,zangers én filmsterren).Tito hield erg van dieren -en van jagen 🤪-,van de gasten kreeg hij dan ook regelmatig een dier cadeau,zoals een olifant,die nog op het eiland leeft‼️Ondanks het feit dat er drie hotels zijn,er een 18 holes golfbaan is en veel dagtoeristen het eiland bezoeken, is het een oase van rust😊
Foto’s van cultureel erfgoed op Brijuni, foto Koningin Juliana en Prins Bernard op bezoek bij Tito en de 1600 jaar oude olijfboom

18 June 2018

Langs de kust van Istrië zijn een aantal plaatsen die de moeite waard zijn om te gaan bezoeken,vandaag zijn we naar Porec gegaan.Wat een leuk authentiek dorp is dat zeg‼️Vanaf de parkeerplaats (€0,90 per uur😊)liepen we zo het autovrije gedeelte in,allereerst kwamen we bij een markt waar de oogst uit eigen tuin te koop werd aangeboden,prachtig om te zien👍.Al slenterend door de leuke straatjes liepen we tegen de Eufrasiusbasiliek aan die we voor 40 Kuna ook van binnen konden bekijken.Het is een basiliek die op de UNESCO werelderfgoedlijst is opgenomen,prachtig om te zien welke delen van het gebouw vanaf de 3de Eeuw bewaard zijn gebleven.De basiliek staat op land dat direct grenst aan de zee,maar doordat er een boulevard aan de buitenzijde is aangebracht,kun je eromheen lopen,wat we ook hebben gedaan.Verder hebben we veel plezier gehad door het water dat tegen de kade sloeg,mensen die daardoor nat werden,trouwlocatie,haven,drankje op het terras enz.Kortom weer een prima dag 😊
Porec....diverse foto’s
Porec.....diverse foto’s

16 June 2018

Eerste volle dag op camping Bi Village vlakbij Pula.Ook dit is een grote camping,zelfs groter dan Simuni,we hebben een prachtig mobilehome en het is een mooi aangelegd park ook aan zee en op loopafstand van Fazana.Dat is een klein dorp met uiteenlopende huizen,goed verzorgde en afbraak😉Vanuit hier vertrekken veel boottochten naar de eilanden voor de kust,waarvan Bijuni de belangrijkste is omdat op het eiland een Nationaal Park is.Dit gaan we zeker de komende week eens bezoeken!Vanochtend heb ik de camping rondom gelopen,dat was 3,8 km 🏃🏽‍♀️ en natuurlijk gelijk brood 🥖gehaald.Vanavond zijn we op een groot scherm de voetbalwedstrijd Croatia-Nigeria ⚽️gaan kijk,gezien de uitslag hadden alle bezoekers het naar hun zin.De camping is niet al te best verlicht,dus ik hield mijn telefoon paraat om wat bij te lichten......dat was maar goed want bij thuiskomst zat er op het trapje een uiltje ons op te wachten,hij liet zich gewillig fotograferen 🦉

15 June 2018

Om de volgende locatie,te weten Pula,te bereiken dachten wij dat er een brugverbinding tussen het eiland Pag en het vasteland van Croatia was,maar dit bleek niet te kloppen....we moesten met een pont!Door de nog steeds zeer sterke wind was de Adriatische zee behoorlijk wild waardoor de pont de hoge golven moest trotseren.Door een stommiteit van onze voorganger hadden wij het geluk als laatste auto op de pont te mogen,wat toch ruim een uur scheelt.De rit langs de kust was geweldig,ook hier weer prachtige vergezichten op de vele -meestal witte- eilandjes.Onderweg een kop koffie in een typisch Kroatisch restaurant en een zelf meegenomen lunch op een McDonald terras 🤪.Ook op de locatie in Pula,te weten Camping Bi Village hadden wij een mobilehome gereserveerd via Homair,dit maal een nieuwe en een wat ruimer exemplaar.De camping is gigantisch groot,we zijn dan ook gelijk verdwaald toen we de supermarkt gingen bezoeken,gelukkig kwamen we een ijssalon tegen en dat maakte alles goed🍦

14 June 2018

Sinds vannacht raast er een flinke NO wind over Kroatië,gelukkig hebben we er niet zo’n last van gehad, want vandaag moest er worden ingepakt en de bagage in de auto worden gestouwd 🤪 Uiteraard moest onze mobilehome ook worden gereinigd,dus Dirk en ik hebben het vandaag druk gehad 😂 Tussendoor een bakkie koffie en een broodje in de zon ☀️.Windkracht 6 dus ik wilde dan toch eens proberen om de door mij aangeschafte “loungebank” te vullen, eerdere pogingen waren niet gelukt.Ik kreeg het weer niet voor elkaar en ook Dirk niet.Omdat de windstoten soms nog harder waren,waagde ik nog een poging en het leek te zijn gelukt.....totdat ik er in ging liggen,zie foto 🤣,is de wind dan toch niet hard genoeg?????Nadat de verplichtingen achter de rug waren,zijn we even een afscheidsdrankje aan het strand gaan drinken 🍹We zijn benieuwd naar de volgende camping waar we ook weer twee weken gaan doorbrengen 😉

13 June 2018

We hebben weer genoten van deze “vakantiedag”. We hebben een klein rondje over het eiland gemaakt met als einddoel -wederom- de stad Pag. Ik had daar een hele leuke strandtas gezien maar niet gekocht omdat ik de tas te duur vond......hahaha 120 Kuna (€17,50)Maar deze tas bleef maar in mijn hoofd zitten, dat merkte Dirk (die daar uiteraard steeds op terugkwam) en hij nam vandaag het initiatief om weer naar Pag te gaan en de tas te kopen. Wat een lieverd is het toch 😘. We hebben in de haven op een bankje een broodje gegeten en na door het dorp te hebben geslenterd op een terras een biertje 🍻 Ook hebben we foto’s genomen van het uitzicht vanuit de bergen op Pag, prachtige vergezichten heb je hier! Bj thuiskomst nog even twee uurtjes strand en zo is de dag weer snel voorbij. Morgen de laatste dag op deze locatie, dus inpakken en poetsen 😂

11 June 2018

We zijn naar Novalja gereden, één van de twee “grote” steden op het eiland.We waren hier al eerder geweest om boodschappen te doen,maar ivm een festival (1 van de 100 grootste wereldwijd) was de plaats bedolven met oh oh Cherso types😂Onze verwachting van deze plaats was groot,maar dit was niet terecht🙁Het dorp viel erg tegen,slechts een paar kleine straatjes,gelukkig een kerk die open was en verder veel hele grote lege terrassen, geen sfeer!Gelukkig zijn we nog de plaatselijke vissers tegengekomen,dat leverde nog wat leuke plaatjes op😉

10 June 2018

Zoals gebruikelijk op onze vakantie’s haal ik elke ochtend vers brood, soms betekent dit dat ik elke ochtend 3 á 4 km loop, maar deze camping ligt verlaten en haal ik brood bij één van de vier “bakerys”.....een tippeltje van nog geen twee km. Vandaag vond ik het tijd om wat meer kilometers te lopen dus ben ik op het strand van de hele camping gelopen (2 km) en binnendoor terug (1,5 km).....was lekker, maar de kilometers op het strand zullen wel voor spierpijn gaan zorgen🤪 Verder weer een luie dag met regelmatig een duik in zee voor wat verkoeling

7 June 2018

Vandaag ontvingen wij op het strand een flyer waarop het avondprogramma van de camping stond vermeld en de avond begon met “19:00 uur gratis BBQ” 😊 Als echte Hollanders (en dan ook nog pensionadas) wilden we daar uiteraard gebruik van maken, dus op tijd douchen en naar de bewuste plek. Ppppffff niet alleen Hollanders zijn te porren voor een gratis maaltijd, er stond een behoorlijke rij waar we toch maar zijn aangesloten. Het eten was heerlijk, de aanbieding Caipirinha verrukkelijk, de rode wijn zalig, de koffie lekker en de muziek gezellig. Het geheel werd afgesloten met vuurvreters én een mooi vuurwerk......en dat allemaal voor 150 Kuna ( €20) ‼️

6 June 2018

Weer een heerlijk luie dag, dus weinig te melden 🤪 Nu bij Beach Club Lasko (100 mtr van ons “huis”) aan de Aperol Spritz om het succes van Rik te vieren en van de ondergaande zon te gaan genieten 🍹

4 June 2018

Na twee dagen met behoorlijk lui gedrag moesten we vandaag toch maar weer eens actief worden 🤪Op dit eiland Pag,waar de natuur overigens prachtig is,is niet zo heel veel te beleven dus veel keus was er niet.....we gingen de grootste stad van dit eiland bezoeken en deze stad heet heel toevallig ook Pag 😉.Deze stad heeft een oude dorpskern met leuke steegjes.De bewoners proberen met de verkoop van kleding en souvenirs de kost te verdienen,maar als je de verkoopprijzen ziet,zal dat niet meevallen. De routebordjes gaven de indruk dat we er diverse kerken en andere historische gebouwen konden bekijken,helaas bleek er slechts één kerk open te zijn en andere gebouwen waren gesloten en soms erg verwaarloosd.Zowel op het dorpsplein als langs de haven waren veel terrassen,maar helaas voor de uitbaters weinig klanten 🙁.Ondanks dit alles hebben wij ons prima vermaakt en heerlijk geluncht op één van de terrassen.In de middag hebben we wat regen gehad, dus een uurtje strand zat er niet in🤨

2 June 2018

Zaterdag, yeah weekend🤪dus lui zijn‼️Bovendien hebben we wel wat rust verdiend na de afgelopen enerverende dagen😉,we zijn dan ook vanmorgen naar het strand gegaan en waren benieuwd wat we daar aantroffen. Gisterenavond hebben we er iets van gezien, we hebben toen aan zee in een ontzettend leuke strandbar onze eerste Aperol Spritz van deze vakantie gedronken (er zullen er vast wel meer volgen). Vanochtend liepen wij 100 meter het pad af en stonden toen op een prachtig strand, hele grote parasols en houten ligbedden....en dat allemaal gratis,daar worden wij AOW-wers erg blij van 😀.De zee was heerlijk,we hebben dan ook regelmatig afkoeling gezocht.Het enige nadeel zijn de steentjes op het strand,weliswaar kleine steentjes maar venijnig onder je voeten! Geweldig zo’n relaxdag.Aan het eind van de dag naar Novalja gereden om bij de supermarkt voor de komende dagen fourage in te slaan.Deze plaats blijkt van het type “Chersonissos” te zijn,wat duidelijk was te zien aan de klanten bij de sup

1 June 2018

(vervolg vrijdag 1 juni 2018) Een behulpzame buurman kon het ook niet fiksen, dus op naar de receptie. De medewerksters van Homair kwamen al snel ter plaatse en kregen de airco aan de gang (althans dat dachten we) hvala ti 😊 We konden de auto leegruimen en de bagage in de kasten doen, maar helaas bleek al snel dat er geen koude maar warme lucht de ruimte werd ingeblazen waar de temperatuur steeds verder opliep.....dit was niet te doen. Weer naar de receptie, de reparateur was op het park en idd al aanwezig bij ons onderkomen voordat wij er waren, dat leek goed te gaan, maar na 5 minuten was de conclusie KAPOT! En niet eerder dan maandag een werkende airco😤 We kregen een andere mobilehome......aan de ene kant blij -een werkende airco- maar aan de andere kant vreselijk -pppffff al de bagage verkassen-. De Homair meiden hebben ons geweldig geholpen, wat we met een rosé hebben gevierd🥂. Kasten opnieuw ingeruimd in onze heerlijk koele mobilehome, wat een verademing bij deze temperaturen
Vanmorgen afscheid genomen van onze hotelier 😂 en richting Split gereden. Ook hier weer prachtige en ook afwisselende natuur.....van uitgestrekte weilanden tot hoge rotsachtige bergen, op de foto’s kun je zien welke natuur we gedurende de rit van 160 km tegen zijn gekomen. Voor Split de afslag naar het eiland Pag genomen, hier loopt één weg over de lengte van het eiland. We maakten een tussenstop en werden daar hartelijk ontvangen door een groep toeristen uit Servië......Dirk kreeg een beker wijn in zijn handen gedrukt, de chauffeur speelde accordeon en de lunch werd ter plekke bereid ...en dat met aan twee kanten een prachtig uitzicht! We kwamen wat vroeg aan op de camping waar we twee weken een mobilehome hebben gehuurd, geen probleem want deze camping ligt aan de Adriatische zee, dus we vermaakten ons wel.Om drie uur kregen we de sleutel en we gingen enthousiast naar ons “huisje”, een leuke ligging, maar wat een pech de airco deed het niet‼️

31 May 2018

De laatste dag op deze locatie in het binnenland gebruiken we om Rastoke te gaan bezoeken, volgens Google een idyllisch dorpje waar het water onder de huizen doorstroomt en zo zijn weg zoekt, kortom weer overal watervallen! En zo was het, het was prachtig weer en we hebben heerlijk door het dorpje -met veel groen- geslenterd en geluncht. Restaurant Petro kweekt zijn eigen forellen die men gegrild opdient, dit restaurant heeft een prachtig terras met een subliem uitzicht.....helaas waren alle tafels gereserveerd 🙁 We hebben dan ook elders de lunch gebruikt, was ook niet slecht. Er liep nog meer niet helemaal soepel......parkeerautomaten met alleen Kroatische teksten maken het niet makkelijk. Bovendien hadden we gelukkig Kuna’s op zak (ook al hadden we daar téveel voor betaald🤪) want betalen met een Card lukt hier ook niet 🙁. Nu nog heerlijk relaxen in “onze tuin” want morgen is weer een reisdag.

30 May 2018

Bewijs dat we er echt zelf waren 🤪
Vandaag de tweede dag naar de Plitvice meren, uit de ervaring van gisteren hadden we een handige parkeerplaats! Vanaf het eerste moment was het weer heel bijzonder, ook weer veel watervallen maar zo anders dan gisteren! Het was iets minder druk dan gisteren, hoewel de Aziaten in ruime maten aanwezig waren.....en hoe! Wat is dit een bijzondere natuur, niet voor niets staat dit park op de UNESCO World Heritage List. Het was wel een pittige wandeling (10 km en slecht pad) maar dat was het meer dan waard, de foto’s geven een duidelijke sfeerimpressie. Na het zes gangen diner van gisteren🤪wilden we toch iets anders eten, dus de eerste de beste kroeg/restaurant werd aangedaan voor pils en vlees met frites. Daarna nog heerlijk in de tuin gelegen om de benen wat rust te geven en dat was niet overbodig😂.....wat een geweldige dag was het weer!!!!

29 May 2018

Foto’s meren en watervallen dd 29-05-2018 oh ja, diner #toastbleucheese #tomatensoep #krentenbol #noodles #yoghurt #koffiefriandaise toch zes gangen 😂🤣
Dinsdag 29 mei 2018 stond het bezoek aan het Nationaal Park Plitvice op de agenda, we zouden de route nemen waarbij het minst moest worden gelopen ivm de “benen van Dirk”. De route werd afgewisseld met een oversteek per boot en een busritje, maar er bleef toch negen kilometer loopwerk over en dat over niet al te makkelijke paden én met flink hoogteverschil. Het was een prachtige tocht, jammer genoeg was het nogal bewolkt, voor de foto’s niet zo leuk natuurlijk, maar om te lopen was dit juist perfect. Bij thuiskomst een heerlijk koud biertje én even de beentjes omhoog, we gaan morgen nl weer. We hoopten met een twee-dagenkaart een dag te kunnen overslaan, maar dat kan helaas niet, wat door Dirk niet in dank werd afgenomen en duidelijk werd gemaakt dat hij het er niet mee eens was.......😤! Maar ja, de regels hè !

28 May 2018

Maandag 28 mei 2018 vervolg van de reis naar Kroatië, richting Plitvice meten. Vandaag reden er wel vrachtauto’s én de baustelle werden er niet minder om, dus ook vandaag wel wat oponthoud, gelukkig hadden we geen haast hahaha. Van Oostenrijk door Slovenië (niet vergeten een tolvignet te kopen) waarna Kroatië volgt, een prachtige rit door de bergen. Na enig zoekwerk vonden we ons appartement, althans we dachten dat we een appartement hadden, maar het bleek een piepklein kamertje met badkamertje te zijn.🤣We konden kiezen uit drie piepkleine kamertje, we hebben de “grootste” gekozen 😉. De eigenaar was erg klantvriendelijk en niet van ons af te slaan.......Geen appartement, dus geen keukentje, dan maar naar een restaurant! Er blijken hier in de wijde omgeving maar een zestal restaurants te zijn, na het lezen van de reviews bleef er maar één over, waar we dus zijn gaan eten. Het eten was redelijk, we hebben ons er wel vermaakt o.a. met andere -Duitse- gasten.

27 May 2018

Zondag 27 mei 2018 om 4:15 uur vertrokken we, de bagage kon weer prima in de Ford Cmax van Dirk. Doordat er geen vrachtauto’s op de weg waren, was het heerlijk rustig.....jammer van de vele baustelle in Duitsland, dat hield toch een beetje op. Om 16:00 uur zijn we in het dorp Windischgarsten (Oostenrijk) aangekomen alwaar we gingen overnachten in Hotel Rössl. Na de benen te hebben gestrekt door het dorpje te verkennen, zijn we gaan eten in “ons” hotel, uiteraard een originele Wiener Schnitzel 😂 wijntje erbij en onze dag kon niet meer stuk .......