Australia · 11 Days · 4 Moments · October 2017

25 October 2017

Wat gaat de tijd snel 🙈Ik zit nu met mijn ouders op de luchthaven van Melbourne we vliegen over een uurtje terug naar Sydney. Mijn ouders vliegen vanmiddag richting Nederland en vanavond vlieg ik naar Hawaii✈️🏝De afgelopen dagen zijn we nog naar Sea Life🐧🐠geweest en de Dior tentoonstelling👗 Wat was Australië gaaf en leuk om met mijn ouders en Eline te ontdekken. We hebben maar een klein stukje van Australië gezien, maar vooral wat ik wilde zien. Het voelde na Azië net of ik weer in Europa was, maar dan aan de andere kant van de wereld. Er is nog zoveel meer te zien en te beleven in Australië, maar voor nu was het een goede kennismaking 'down under'🇦🇺 Ik ben alweer over de helft van mijn wereldreis heen. Over 6 weken ben ik weer in Nederland, maar voor nu ben ik vooral benieuwd naar Hawaii🏝Over 24 uur kom ik aan, aan de andere kant van de kaart en zal het een stuk zonniger zijn😎. Met straks een nieuwe stempel in mijn paspoort begin ik aan het laatste werelddeel van mijn reis?

23 October 2017

We zitten alweer drie nachtjes in Melbourne en we hebben al veel gezien. Vrijdagavond hebben we in de stad gegeten en zijn we in wat winkels geweest. Zaterdag hebben we de stad verkend en maakte we een demonstratie mee bij het stadhuis. Gisteren hebben we de plaatselijke markt bezocht die er alleen op zondag is. Daarna kwamen we een museum tegen waar ze kleren van Dior tentoonstellen👗 Dit wilde mijn moeder en ik wel zien, alleen was de rij (met voornamelijk vrouwen) vrij lang. Misschien dat we het van de week nog proberen. In de middag liepen we tegen 'The shrine of remembrance' aan waar alle slachtoffers worden herdacht van de wereldoorlogen. Het museum was erg indrukwekkend. In de avond ben ik samen met mijn moeder naar de musical van Aladdin geweest🎭 Dit was in het 'Her Majesty's Theatre'. Mijn moeder en de 14 mensen die tussen ons inzaten hebben genoten🙈We zaten allebei op wat goedkopere plekken met prima zicht op het podium. Top!👌

19 October 2017

Na een week sightseeing in Sydney vliegt Eline vanavond richting huis en ga ik samen met mijn ouders morgen naar Melbourne. Dat betekent dat ik mijn tas, die ik helemaal heb leeg gehaald, weer opnieuw mag gaan inpakken😑Gelukkig was mijn zus zo lief om wat spullen van mij alvast mee te nemen naar Nederland. Sorry voor de zware koffer😇 Sydney was leuk. We hebben het Opera House, de Harbour Bridge, de dierentuin, de markt in Bondi Beach en het Queen Victoria gebouw allemaal bekeken. Eline en ik hebben hardgelopen op de Harbour Bridge en in het park. We hebben veel geshopt en gisteren zijn we naar de spa geweest🤗 Morgen gaan we voor 5 nachtjes vertoeven in Melbourne. Daarna vliegen mijn ouders weer richting Nederland en vlieg ik door naar Hawaii😍

14 October 2017

12 oktober in de ochtend landde ik op de luchthaven van Sydney. Ik wist dat mijn ouders naar Sydney waren gekomen en zocht in de aankomsthal hun gezichten. Ik scande alle gezichten die ik zag in de hal, maar zag mijn ouders niet. Opeens stond Eline voor me🙈Ik kon alleen maar herhalen 'ik wist het!'. Eline pakte mijn backpack over en we gingen naar het appartement waar mijn ouders zaten te wachten. In de middag zijn Eline en ik naar Bondi Beach gegaan. Waar we samen op het strand in slaap zijn gevallen😬 De volgende dag zijn we naar een grote markt geweest, gekeken naar de Harbour Bridge en hebben we het Opera House bewonderd. En vandaag zijn we naar Taronga Zoo geweest🐘🐗🦍🐨 In het begin moest ik wel wennen. Australië is weer zo'n andere wereld dan Azië. Geen gaten meer in de grond, wc-papier mag weer in de wc 🙏🏽 en de straten zijn opgeruimd. En het allerfijnste: we hebben een wasmachine in het appartement 😍 Ik ben weer helemaal opgeladen!