Netherlands · 7 Days · 15 Moments · September 2017

Flattreffen Harburg september 2017

13 September 2017

Rond 18 uur waren we gisteren bij Mark & Do. Zoals altijd zeer gastvrij ontvangen. Boswandeling gemaakt met de doggies en vriendinnetje Meggy. Lekker vies gegeten met pizza en patat en daarna op de bank bij de openhaard. Op de P ons laatste nachtje in de camper van de deze vakantie. Na he ontbijtje Do naar de zaak geschopt en wij op de koffie bij m'n pa, die 74 is geworden vandaag. Er kwam weer n zonnetje dus de meiden hadden geluk. Nog n heerlijke wandeling op de heide gemaakt bij 't Harde en wat dummies gegooid. Vervolgens de vakantie afgesloten in Elburg met 'n lunch. Nu op naar huis - het onstuimige westen 😜. Marc is al 2 dagen nerveus voor Fey-Manchester City. Ik ga het rustig vanaf de bank bekijken. En verzinnen waar en wanneer onze volgende tocht naartoe gaat.....
Foto van paps en mij van 4 jaar geleden - geen verschil 😝. En de prachtige heide - hier zou ik elke dag kunnen lopen ❤️

12 September 2017

Dat uurtje rijden gisteravond was toch niet zo'n goed idee. Na 10km kwamen we in de file en daar stonden we ruim een uur stil 😰. Uiteindelijk achter een brutale vrachtwagenchauffeur over de vluchtstrook aangereden en de eerste afslag eraf. Binnendoor een stuk verder gereden en daar de A3 weer op. Uiteindelijk in Bad Camberg om 1 uur vannacht de camper laten "vallen". Vanmorgen het gebruikelijke ritueel - Lidl, Mac en met de hondjes gewandeld in een zonnetje en hier en daar blauwe lucht. Beter dan in NL waar ze windkracht 10 verwachten. Dit pikken we nog maar even mee. De lunch in Köln op een prachtige CP midden in de stad aan het water en een mooi park gebruikt. Daarna nog met de honden getraind in het park. Prachtig weer hier. Mooie plek om nog eens Köln te bezoeken! Vanavond staan we op de magnifieke CP in Voorst bij Mark & Do 😄👍🏼
Trainen in Köln en wandelen in Bad Camberg.

11 September 2017

Het leek zo'n mooie plek. Oud dorp, aan de Romantische Strasse, verlicht kerkje, kabbelend riviertje, gratis. Wat wil n mens nog meer? Rust!!!! We werden rond 4 uur wakker. We dachten dat we versleept waren naar de snelweg. Niet normaal zoveel verkeer. Om 7 uur heeft Marc ons huis verplaatst naar een landweg. Via de B290 binnendoor ri Würzburg gereden. Even dachten we dat we tot woensdagavond moesten stinken zonder douche...., maar gelukkig is de storing van de Truma opgelost door de LPG aan te vullen 👍🏼. In Wertheim de outlet village bezocht en een mega grote camperzaak. Conclusie; onze camper willen we voor geen enkele nieuwe inruilen. Onze indeling is super. In de outlet nog wel n paar Uggs laarzen gescoord. Op het parkeerterrein de zalm in de oven gedaan. Nog even tv gekeken en rond half 10 willen we nog even wat km's maken op de hopelijk rustige snelweg. Dan kunnen we morgen nog wat binnendoor rijden.

10 September 2017

Een nacht met veel regen maar elk nadeel hep z'n voordeel - de waakhonden van de boerderij waren stil. En...., vandaag was het zo goed als droog! Om 8 uur stonden Lidy en jarige job Jan op de stoep. Snel de tent opgezet aan de show ring. Daarna een lange dag van veel wachten en veel Flatcoats in alle soorten maten voorbij zien komen. Beide dames een prachtig rapport en Zeer Goed. Na alle prijsuitreikingen nog een heerlijke boswandeling gemaakt bij een strak blauwe lucht en zonnetje 👍🏼. Rond 18 uur het bos verlaten en 2km verderop in de avond zon gegeten en Studio Sport gekeken. Daarna nog 10km doorgereden naar Harburg zelf en met zicht op de prachtige verlichte burcht ons "huis" neergezet. Morgen schijnt het hier nog redelijk weer te zijn. We gaan t meemaken 😄.
Slaap plekje gevonden in Harburg.

9 September 2017

Het was een onrustige nacht door 2 blaffende honden van de boerderij naast onze CP. Die krengen gingen werkelijk de hele nacht door, pfff. Nadat ik een oordopje van Marc had gekregen toch nog paar uurtjes kunnen slapen. Marc is er om 7 uur uitgegaan om ca. 3 km te rennen met Janne in de hoop dat ze wat energie kwijt zou zijn..... niet dus 😂 Om half 9 begonnen Marc & Lidy aan hun WT in de Anfanger klasse. Jan en ik waren supporter. Alle 2 prima gewerkt en alles binnen. Twee mooie diploma's in de pocket. Om 12u mochten Casey en ik aan de bak. Helaas in de regen. Ook alles binnen en lekker gewerkt. Vanavond ouderwets via de radio gehoord hoe Feyenoord won bij Heracles. Morgen nog een dagje show. Helaas ook veel regen voorspeld 😰. Hopen dat die honden hun kop houden vannacht.
Uitleg voor de aanvang. Zonnetje er nog bij. Later op de dag ook hier regen.

8 September 2017

Een reisdag vandaag. Het was nog maar 250 km maar we hadden de ene Baustelle na de andere. Het schoot dus niet op 😰. Onze eerste stop was traditioneel de Mac. Daarna de supermarkt en ik heb moeten praten als brugman toen we over een industrieterrein reden met BMW, Jaguar, Audi , Porsche én een mega grote Baumartkt. Gelukkig het is ons bespaard gebleven 😜. Geen regen vandaag, zoals in NL daar zijn ze weggespoeld. Hier heerlijk zonnetje. Rond 4 uur op plaats van bestemming. Nog even met hondjes getraind en om 6 uur met Jan & Lidy afgesproken in het restaurant. Heerlijk gegeten. Vroeg naar bed morgen om 8 uur start van de wedstrijd. We staan bij de uitspanning in het bos met stuk of 8 campers.

7 September 2017

Gisteren avond neergestreken op het ons inmiddels zeer geliefde camperplekje (CP) in Hoch-Elten. Net über die Grenze. Het is aan de rand van een groot bos én een groot grasveld voor de deur om te trainen met de meiden. Top locatie! We werden al vroeg wakker van de kerkklokken. Het was zonnig dus vroeg uit de veren en genieten van deze dag. De komende dagen staat veel regen in de planning, dus dit kunnen we maar in de pocket hebben. We hebben nog getwijfeld of we Henkie mee moesten nemen maar besloten dat ze beter een hartinfarct kan krijgen op een mooie wandeling met ons samen. Dan ergens uit logeren - wachtend op ons. Op de wandeling heeft Marc haar wel af en toe een stukje moeten dragen 😘 Het 4 sterren hotel tegenover de CP staat al 3 jaar in de stijgers. Marc z'n handen begonnen te jeuken.... Het straatnaambordje Freiheit spreekt me zeer aan. Nog 3,5 maand en dan hebben wij ook Vrijheid en nog meer camperavonturen 💪 Rond 13u de boel ingepakt en weer verder gegaan.

6 September 2017

Om 22.30 uur vertrokken ri Duitsland. Km-Stand 55675 Het is ruim 700km naar Harburg maar we zien wel hoever we komen vanavond. Als we moe zijn zetten we 'm neer. Als je dan morgen wakker wordt is het al vakantie!!!