Europe · 99 Days · 41 Moments · February 2019

De avonturen van Cali T6

25 May 2019

Vandaag is de dag van de wedstrijd. Weer een moment waarop de camper super handig is. Alles bij de hand. De wedstrijd verloopt goed. Frido behaalt een mooie 9e plek. Aan het eind van de middag rijdt Frido weer rustig terug naar huis.

24 May 2019

Ons campertje is vandaag in zuid Luxemburg. Frido rijdt daar morgen de Schleck Gran Fondo. Na een dag opleiding is hij direct doorgereden en kwam laat aan. De parkeerplaats was ook direct de standplaats voor de camper.

12 May 2019

Vandaag maken we een dagtrip met de camper. ‘s ochtends zetten we Mart en zijn vriendje af bij Walibi. We rijden door naar Drenthe. Drouwen om precies te zijn waar Frido een wielerwedstrijd heeft die hij ook nog eens wint. Een goed begin van de dag. Na de wedstrijd rijden we terug naar Flevoland en parkeren de camper vlak bij het strand van het Veluwemeer. We draaien de luifel uit en zetten de stoeltjes buiten. Het genieten kan beginnen. Na een tijdje hopen er zich steeds meer wolken op aan de rand van het water terwijl verderop de hemel strak blauw is. We besluiten wat meer de Flevopolder in te rijden, de zon achterna. We vinden een leuk plekje waar in de vlaggenmast een vlag van Staatsbosbeheer hangt. Moet goed zijn dachten wij. Eigenlijk was het dat niet (kantoor/opslag plaats) maar de boswachter was de lastigste niet. Sterker nog hij bood ons van allerlei lekkers aan van de BBQ die er gehouden werd. Om 18:00 uur pikten we de boys weer op bij.

3 May 2019

Het is tijd om de Cote d’Azur gedag te zeggen. Tijd om naar huis te gaan. Omdat we voornemens zijn de trip in 2 dagen te doen doen we ‘s ochtends rustig aan en rijden om 10:00 uur weg. De weg is lang en saai zoals Mart het zegt. Het schiet best lekker op en met de cruise control aan is het relaxed rijden. Tegen het einde van de middag besluiten we toch in 1 keer door te rijden naar huis. In Noord Frankrijk, België, Luxemburg is het slecht weer en zo heel veel charme voegt dat ook niet toe aan nog een extra overnachting. We arriveren net voor middernacht in Hoogland.

2 May 2019

Het is bewolkt. Een prima dag om te gaan shoppen in Nice. Halverwege de dag lunchen we in een heerlijk Italiaans restaurantje. Inmiddels de Franse economie aan het spekken. En uiteraard denken we ook aan de thuisblijver....

1 May 2019

Vandaag is het 1 mei. De dag van de arbeid. Bij de bakker krijgt Frido ter gelegenheid van 1 mei een Fleur de Lille. We besluiten vandaag lekker op de camping te blijven. Frido gaat nog even fietsen. We spelen petanque. Drinken een (virgin) mojito en genieten van de zon en Mart van het zwembad en chillen met z’n matties...... oh ja, we bakken ook nog pannenkoeken. Gewoon omdat het kan.

30 April 2019

Terug op de camping gaat Mart de hort op met zijn vrienden, gaat Frido fietsen, ik relaxen. Daarna lekker koken en verder met relaxen en genieten.
Daarna nog even het strand op........
Vandaag gaan we naar Cannes. Luxe yachten kijken. Luxe windowshopping en beetje slenteren door de stad.

29 April 2019

Rond 15:00 uur komen Mart en ik aan in Nice. We hoopten daar Mijke etc... nog te zien want zij hadden waarschijnlijk hetzelfde vliegtuig terug als waar wij mee heen gekomen waren. Helaas zagen we ze niet. Maar Frido wel. Hij stond ons vrolijk op te wachten. Nog een half uurtje rijden en dan zijn we op de camping.
Ondertussen zijn Mart en ik vertrokken naar Nice. Daar pikt Frido ons later vandaag op.
In Frankrijk wordt er volop genoten aan het strand van Cannes.
De benen moeten ‘bewegen’ dus Frido doet nog een trainingsrondje in de omgeving van Cannes.

28 April 2019

Tijd om de regen achter hem te laten rijdt Frido vandaag naar Cannes waar hij Mijke, Fedor, Nils en Josine zal treffen. Die hebben daar een huis gehuurd. Hij slaap daar vannacht.

27 April 2019

De dag van de kwalificatie...... ook hier blijkt de camper super handig. Mooi plekje vlakbij de start/finish waar alle voorbereidingen kunnen plaatsvinden. De wedstrijd kent allen weertypen met ook hier weer regen en kou. Maarrrrrr dat maakte voor het resultaat niet uit. Frido behaalt een super 3e plek. Op naar het podium dus voor een huldiging. Helaas kwalificeren zijn fietsmaten zich niet. ‘s avonds vieren ze de wedstrijd met een BBQ want ja, ook die is mee in de camper.

26 April 2019

Vandaag moet er nog even gewerkt worden. Ook dat kan prima in de camper. Ondertussen zijn alle fietsmaten gearriveerd en wordt het parcours verkend en de startnummers opgehaald. Na (zware) regen komt zonneschijn...... (beetje dan).

25 April 2019

Vandaag vertrok Frido in z’n uppie naar Chardonnay / Frankrijk voor zijn kwalificatiewedstrijd zodat hij een starre wijs krijgt voor de WK Masters in september. Met volle bepakking - incl. bagage van Mart en mij - rijdt hij in 8 uur naar plaats bestemming. Helaas heeft hij slecht weer dus lekker koken in de camper en relaxen.

22 April 2019

Na de Paasbrunch vertrekt Lisa naar Amsterdam waar ze gaat bootje varen met vriendje lief. Nils en Mart gaan de kermis in Haarlem onveilig maken en de rest besluit een fietstocht door de bollenstreek te maken die er prachtig uit ziet omdat alles in bloei staat. Onderweg elkaar ‘kwijt’ geraakt en ook zonder moderne apparatuur is het ons gelukt elkaar weer terug te vinden 😃
Dan rijden we weer naar Haarlem waar de tafel heel mooi gedekt is voor de overheerlijke Paasbrunch.
Op de camping zijn onze buren van Duitse komaf. Ook zij hebben een VW California Camperbusje. We zien dat zij een heel handig opbergsysteem in de achterbak hebben. We raken aan de praat en het blijkt dat deze man ze zelf inbouwt. Tegen een zacht prijsje mogen we die van hem overnemen en hij kan hem er direct inbouwen.

21 April 2019

Dan vertrekken we naar het strand waar Nils, Fedor, Mart, Lisa en Frido gaan blokarten. Mijke, Theo en ik strijken neer op het zand en genieten van het mooie weer. Na het blokarten genieten we van een heerlijke BBQ in de naastgelegen strandtent en als de zon onder gaat vertrekken we terug naar Haarlem. Kids blijven bij Mijke en Fedor slapen en Frido en ik rijden door naar de stadscamping voor een overnachting aldaar.
Paasweken. Traditiegetrouw brengen we deze met de Frenckens door. Dit keer in Haarlem. Aangekomen in Haarlem vieren we nog even dunnetjes Lisa haar verjaardag. Vandaag 16 jaar, 2 maanden en 2 dgn 😃

6 April 2019

Na een heerlijk nachtje ook ‘s ochtends nog een flink stuk gefietst. Aansluitend de intervisie. En daarna weer huiswaarts. Voor herhaling vatbaar!

5 April 2019

Dit weekend is het Frido zijn ‘beurt’ om alleen met de camper op pad te gaan. Hij heeft op zaterdag een intervisie bijeenkomst in Limburg. De perfecte reden om er een nachtje in de Cali en rondje fietsen aan vast te plakken,

31 March 2019

De klok ging deze nacht een uur vooruit maar omdat we geen internet etc hebben hebben we ook geen flauw idee of onze mobiele apparaten automatisch meegegaan zijn naar de zomertijd. Later bleek van wel. We worden wakker met bewolking en rumoer op de camping omdat er rook uit een van de afvalcontainers komt. Blijkt een van de campinggasten de restanten van zijn BBQ daarin geleegd te hebben. Met emmers water hebben diverse personen het proberen te stoppen. Op een gegeven moment kwam toch de brandweer er bij. Na het ontbijt speelt Mart met zijn nieuwe ‘vrienden’ en relaxen wij heerlijk met lezen. De zon breekt ook langzaamaan door. De camperplek is tot 12:00 uur beschikbaar dus begin vd middag breken we op en rijden we naar huis. Ondertussen schijnt de zon heerlijk en ploffen we thuis op de loungebank om dat gevoel nog even vast te houden. 24 uur er even tussen uit voelt echt als vakantie ☀️

30 March 2019

Terug op de camping steken Mart en Frido een vuurtje in de vuurhut. ‘S ochtends thuis had ik brooddeeg gemaakt en dat doen we op het uiteinde van takken uit het bos en bakken de broodjes boven het vuur. De eerste mislukken maar al snel krijgen we door wat de beste tactiek is en worden ze niet meer zwart maar bruin en vooral gaat. Met boter en suiker zijn ze heerlijk. Ondertussen maakt Mart kennis met 2 andere kinderen op de camping en speelt hij een spelletje kakkerlakken poker. Er schuiven steeds meer campinggasten aan in de vuurhut en we kletsen gezellig. Na verloop van tijd druipt een ieder af en is het bedtijd.
We mogen weer! De voorspellingen zien er weer goed uit dus we nemen Cali weer mee voor een tripje. Dit weekend proberen we een natuurkampeerterrein uit. Alleen kampeerplekken en sanitair. Verder niets. Ook geen 3G/4G of WiFi. Alleen maar bos, bos, bos, bos en nog eens bos...... Mart zag het niet zo zitten. Leek hem behoorlijk saai. Last minute gaat hij toch mee en aanvankelijk vindt hij het inderdaad saai. Hij voetbalt, frisbeesd en tennis wat met Frido maar dat duurt maar even. Wij besluiten te gaan wandelen maar ook dat vindt hij saai 🤪. Hij blijft bij de camper. Frido en ik wandelen 5 km in het prachtige Sprielderbos. Als we terug zijn lopen we naar het 200 m verder gelegen Boshuis voor drankje en snackje. We proberen nog te reserveren voor het avondeten maar helaas ze zitten vol voor die avond. Een stuk verder is een dorpssnackbar waar we onze heil zoeken en prima eten. We hebben Skibbo mee en spelen een spelletje in de snackbar.

17 March 2019

De camper wordt ook veelvuldig ingezet bij wielerwedstrijden van Frido 😃

27 February 2019

Bij het strand aangekomen gaan we eerst lunchen. Daarna lekker het strand op. Het is eb en het water is ‘ver’ weg. We komen er niet echt dichtbij omdat er tussen het harde zand en de branding een soort strook van plantendrab ligt. Het waait maar de zon maakt het erg aangenaam. Tegen het einde van de middag vinden we het genoeg en rijden we weer terug naar Hoogland. Tweedagen Zeeland leek wel een week vakantie 🤪
Vandaag ons laatste dagje in Zeeland. We hebben lekker uitgeslapen. Dat betekent wel dat we wat vaart moeten maken want om 11:00 uur moeten we onze campingplek verlaten. Na het ontbijt vertrekken de jongens naar het zwembad. Ik pak alles in, doe de afwas en zet de camper neer op de centrale parkeerplaats van het vakantiepark. Daarna ga ik wandelen. Dit keer langs de andere kant van de haven. Op de terugweg kom ik de jongens tegen. Samen struinen we nog wat over het park. Om 14:00 uur laten we het park achter ons en rijden naar de kant van de zee.

26 February 2019

Rozig van een dagje zon, zwemmen en relaxen beginnen we moe te worden en we maken ons op voor een nog een nachtje lekker slapen in de camper....
Na het zwemmen moe en voldaan neergestreken bij de Italiaan voor pasta en pizza! Daarna weer lekker terug naar de camper gewandeld waar we gezellig een spelletje pesten spelen.
Na de lunch met de jongens naar het water gewandeld. Daarna op ons gemak langs de haven teruggekeerd en wat kleine boodschappen gedaan. Eind van de middag hebben we de laatste zonnestralen opgepikt op de camping om daarna met z’n 3en naar het zwembad te gaan.
Met de boys het centrum van het vakantiepark verkend en hen bij het zwembad achtergelaten. Ik ben daarna het park verder gaan verkennen en een stuk langs het Grevelingenmeer gewandeld. Daarna terug naar de camper en heerlijk in de zon een tijdschrift gelezen. Wat heeft een mens nog meer nodig......

25 February 2019

Wederom zijn de weersvoorspellingen voortreffelijk (voor de tijd van het jaar) en het is ook nog eens voorjaarsvakantie. Des te meer reden om weer met de camper op stap te gaan. Mart wilde geen saaie camping dus op zoek gegaan naar wat meer vertier voor hem. Tja, dan kom je al snel uit op zoiets als Center Parcs. Port Zelande blijkt een camping te hebben en de boeking was snel gemaakt. Na eerst een dagje gewerkt te hebben, hebben we de spullen ingeladen, vriendje van Mart opgepikt en de reis naar Zeeland gestart. Al bij Amersfoort was er een dikke file. Kon nog net uitwijken maar dat betekende flink omrijden. Al met al kwamen we om 21:30 uur aan. Bij de portier lagen alle spullen klaar. De camping was inmiddels al gevonden. Alleen had iemand anders bedacht zijn auto op onze plek te parkeren. Omdat het al laat was hebben we het maar zo gelaten en hebben we zelf maar een plekje uitgekozen. De volgende ochtend had iedereen goed geslapen en maakten we ons klaar voor de zonnige dag.

23 February 2019

Na een ietwat onrustige nacht (beneden slaapt anders dan in het bovengedeelte) ben ik ruim voor de wekker wakker. Als ik de jaloezieën open zie ik voor het eerst mijn plekje bij daglicht. Het is mistig en koud. Ik ben blij met de kachel in de camper. Ik doe alles in een zeer rustig tempo en dan nog is er tijd over om even de buurt te verkennen voordat ik moet vertrekken richting workshop. Ondertussen doet de zon z’n best om door te breken en als snel kan de kachel ook weer uit omdat de zon lekker naar binnen schijnt. Rond 09:30 uur verlaat ik de camperplaats en kijk terug op een lekker nachtje alleen op stap 😃

22 February 2019

Vanavond ga ik alleen op pad met de camper. Morgen volg ik een crea workshop in Rijssen en vlakbij is een camperstandplaats (camperplaats Lookerland) waar ik voor maar € 10,- kan overnachten. Ik arriveer rond 20:00 uur. Ik zoek (in het donker) een plekje en zie dat ik niet de enige ben. Er staan maar liefst 7 andere campers. Ik registreer mezelf en check het sanitair. Vervolgens installeer ik mij met IPad en lekkers op de bank en kijk naar de finale van The Voice of Holland.

16 February 2019

Helaas konden we vanwege een besloten bijeenkomst niet lunchen bij de houtzagerij maar wel koffie/thee met gebak. Dat hebben we maar gedaan. Frido en ik in de zon op het terras en de jongens in de binnen- en buitenspeeltuin. Daarna weer rustig terug gewandeld naar de camping. Daar heb ik pannenkoeken gebakken die we heerlijk in het zonnetje hebben opgepeuzeld. Rond 15:00 uur vertrok Frido met de fiets naar huis. Ik bleef nog even met de boys. Later op de middag verdween de zon en koelde het af. De jongens hebben zich desondanks nog prima vermaakt. Om 17:00 uur vertrokken ook wij naar huis en was ons 1e tripje met de camper ten einde. Dat er nog maar vele tripjes mogen volgen 😃
Na het ontbijt verkennen de jongens de camping. Ondanks dat veel camping faciliteiten dicht zijn vanwege het laagseizoen vermaken ze zich prima. In een wei achter ons lopen een paar Schotse Hooglanders. Rond lunchtijd wandelen we naar De Houtzagerij. Volgens mijn collega een fijne plek voor terrasbezoek met speelgelegenheid voor kids. We kijken of we daar een hapje kunnen eten.
Als we wakker worden rits ik het raampje open in onze slaapcabine boven in de camper. Ik zie voor het eerst de camping bij daglicht. Het is rustig. Er lig rijp op het gras en de zon komt achter de bomen te voorschijn. Klaar voor deze zonnige dag!

15 February 2019

De weersvoorspellingen geven al een paar dagen aan dat het dit weekend - voor de tijd van het jaar - lekker weer gaat worden met veel zonneschijn. De ideale mogelijkheid om met onze camper op pad te gaan. We vertrekken na het avondeten om 19:30 uur komen we aan op camping Beek en Hei in Otterlo voor onze 1e overnachting in de camper. We komen in het donker aan. We parkeren de camper op de aangewezen plek en zetten het tentje voor Mart en zijn vriendje Aaron op. Daarna lekker in de (warme) camper een spelletje kaarten (pesten) gespeeld met z’n 4en. Mart en Aaron vertrokken naar hun tentje en wij bleven in de camper. Tegen 23:30 uur kwamen ze toch maar in de camper slapen want het was wel erg koud in de tent......