Asia · 22 Days · 33 Moments · June 2017

Dejv s Mončou v Thajsku

21 July 2017

Včera jsme se přesunuli na ostrov Koh Phangan a tolik se nám tady zalínilo, že jsme se tu rozhodli zůstat o den déle, než obvykle. Jsou tady krásné pláže, vychytali jsme skvělé ubytování a máme hezkou a rychlou motorku. :-)
Naše nové ubytovaní je boží!

18 July 2017

V druhé části dne jsme vyrazili do chrámu. Netušili jsme však, že se skládá ze dvou části a do té druhé si budeme muset vyšlápnout 1300 strmých schodů. Ale ten výhled stál za to. Dnes už jsme postoupili a jsme na ostrově Kho Samui. Zítra nás čeká flákání na pláži.

17 July 2017

Opět na skůtru. Včera jsme ve městě Krabi strávili celý den na motorce. Udělali jsme si výlet do turistické části města, jde jsme se vykoupali, opalovali a udělali drobný nákup suvenýrů.

16 July 2017

Opět jsme měli štěstí při výběru ubytování. Nejen že jsme dostali upgrade z bungalovu na vlastní chatku, ale ještě máme přístup do fajn bazénu a super výhled. Ale nebydlíme tu sami, dnes se Monče usadila na plavkách nezvaná návštěva a stále nemůžeme rozlousknout, odkud se sem dostala.
Dnes jsme na motorce navštívili několik pláží a národní park na ostrově Ko Lanta. Zítra dopoledne pokračujeme v našem putování do města Krabi.

13 July 2017

Maya Beach
Milé děti, dnes jsme si udělali výlet lodí na druhý ostrov ze souostroví Ko Phi Phi. Po cestě jsme měli hned několik zastávek: na opičí pláži, u jeskyně, v laguně, kde jsme šnorchlovali a nakonec na slavné pláži Maya Beach z filmu „Pláž". Při cestě zpátky nás chytla bouře a pořádně jsme zmokli.

12 July 2017

Let byl poněkud náročný. Ačkoli trval jen dvě hodiny, necítili jsme se úplně nejlépe. Vše začalo tím, že byl odlet o hosinu a půl posunutý, letadlo bylo malé, a tak to s námi v mračné obloze nad Thajským pobřežím pěkně házelo. Ani posádka nebyla z nejpřijemnějšich (mají co dělat, aby dotáhli Emmirates). :D Po příletu jsme strávili dva dny v Phuketu, kde jsme narazili na skvělé ubytování a dali si zatím náš nejlepší oběd v Thajsku. Strávili jsme odpoledne v parku na pobřeží, viděli staré město a poseděli v hipsterské kavárně, kde jsme si dali borůvkové smoothie a brosvkový ledový čaj. Nyní už jsme na ostrově Ko Phi Phi a zítra nás čeká výlet na slavou pláž z filmu „The Beach".

10 July 2017

Před odletem jsme měli ještě celý den volný, a tak jsme si půjčili motorku a vyrazili do 10 kilometrů vzdáleného horského městečka. Tam jsme navśtívili buddhistický chrám a po cestě jsme se zastavili u vodopádu a na vyhlídce. No a při cestě zpátky jsme pěkně zmokli. :-(

9 July 2017

Na poslední zastávku jsme se těšili ze všech nejvíc. Čekalo nás krmení slonů a následné koupání s nimi. Byl to neskutećný zážitek! :-) Zítra ve 22:45 nám letí letadlo na jih Thajska do města Phuket.
Další zastávku jsme měli na vrcholu nejvyšší hory Thajska. Zde se nachází památníky thajského krále a královny s krásnou zahradou.
Na dnes jsme měli naplánovaný celodenní výlet do národního parku Doi Inthanon. Cesta nám trvala zhruba hodinu a půl a v naší skupině jsme byli jen my dva. Naše první zastávka byla u vodopádu. Potom nás řidič předal místnímu průvodci, který sotva uměl anglicky. S ním nás čekala hodinu a půl dlouhá procházka džunglí podél řeky. Procházku jsme zakončili ve vesnici, kde jsme ochutnali místní kávu. Byla skvělá!

8 July 2017

Dnes jsme si půjčili skůtr a udělali jsme si výlet do Chiang Mai ZOO. Krmili jsme žirafy, srnky a nakonec i sebe. :-)
Mají tu několik druhů zvířat, které u nás v ZOO nejsou. Viděli jsme napřiklad pandu, žraloky a několik zvláštních druhů ryb v aquariu. Zítra nás čeká další zvířecí dobrodružství, chystáme se do národního parku, kde bychom měli krmit a koupat slony.

7 July 2017

Další fotografie chrámů (a Moničky). :-)
Chiang Mai je město chrámů, a tak jsme celý den nedělali nic jiného, než že jsme je jeden po druhém procházeli a objevovali. Navštívili jsme asi 10 chrámů a každý měl něco do sebe. Přesvědčte se sami.

5 July 2017

Další fotky z města Sukhothai. Zítra ráno se musíme dostat zpět do města Pitsanulok, ve kterém potřebujeme stihnout vlak do města Chiang Mai ve 13:23. Držte nám palce! :-)
Historický park města Sukhothai je součástí světového dědictví UNESCO. Zaslouženě!
Zatím nejhezčí a zároveň nejlevnější ubytování. Cesta nebyla žádné peříčko, ale zvládli jsme to a i když pršelo, podívali jsme se po příjezdu ještě do historického parku.

4 July 2017

Dnes jsme po snídani šli do města. Viděli jsme další středověké zříceniny a opičí chrám, kolem kterého se pohybuje nesčetné množství opic, které obývají všechny neobydlené domy v okolí. Prochází se po elektrických drátech, po silnici, po ochozech a po kolejích – prostě úplně všude. Po hrátkách s opicemi jsme si dali oběd v místním bistru, kde nás vyšlo hlavní jídlo a nápoj na 50 Bahtů (~36Kč).
Lopburi se nepřezdívá „opičí město" jen tak. Tolik opic na jednom místě jsme ještě neviděli.

3 July 2017

V Lop Buri jsme se ubytovali v hotelu na kraji města a šli se najíst. Zastavili jsme v náhodné místní restauraci a vybrali jsme si dobře! :-) Zítra nás čeká snídaně přímo v ubytování – první ráno bez sladké buchty z obchodu.
Dopoledne, po snídani, jsme vyrazili vlakem do opičího města Lop Buri. Ihned po přijezdu jsme se svezli na korbě teréňáku.
Dnes ráno jsme opustili naše zatím nejoblíbenější ubytování.

2 July 2017

Celkem jsme udělaly 4 delší zastávky. Přidáváme pár dalšich fotek z dnešního dne.
Dnes jsme si v našem ubytování půjčili kola a vyjeli na projíždku historickou částí města. Při první zastávce jsme navštívili ruiny bývalé skrýše králova zlata a pokladů vyšší vrstvy obyvatel. Následně jsme si dali oběd v námi ověřené restauraci ze včerejšího dne.

1 July 2017

Dnes ráno jsme vyrazili vlakem do 100 kilometrů vzdáleného města Ayutthaya. K obědu jsme měli smaženou rýži s krevetami, kávu a pivo. Při cestě po městě jsme si ještě dali malinovo-mangové smoothie. Zítra se chystáme do starého města na kolech.

30 June 2017

Večer jsme zakončili v největším obchodním centru Bangkoku, kde mají dokonce kluziště. Samotné obchodní centrum má osm pater a rozlohu Metropole Zličín (včetně parkoviště). Koupili jsme si vodu! :-) Následně jsme si dali kukuřici, chobotnici, špízy a výborné maso na špejli.
Do parku Lumpini chodí sportovat celý Bangkok. Viděli jsme volně žijíci vodní želvu a varany taky jsme viděli několik druhů ptáků.
První den po přijezdu jsme si přispali a vstávali ve 13:30. Vyrazili jsme metrem do centra Bangkoku, kde jsme navštívili Golden Buddha Temple. Potom jsme se prošli v china townu a vyrazili do parku Lumpini – takový Central Park v Bangkoku.

29 June 2017

Po zakoupení SIM karty a výběru prvních bahtů čekáme na vlak, který jede z letiště do města. Odtud pojedeme Uberem do našeho ubytování.
Po jedenácti hodinách čekání v Dubaji se nasnídáme a vyrážíme do Bangkoku.