Spain · 134 Days · 80 Moments · October 2017

Overwinteren

14 March 2018

Dinsdag 13 maart was de afsluitingsrit van de motorclub. Komende week gaan een aantal van de groep - waaronder wij - naar huis. Het was een korte rit van 78 km over mooie kronkelige weggetjes. Langs Comares, naar Totalan en eindigend in Cala del Moral. We sloten de dag en het seizoen af met een etentje bij Casa Victor. Deze keer waren we met 12 motoren. 4 Duitse, 4 Nederlandse, 2 Vlamingen en 2 Zwitsers. In totaal met 19 personen. Bij het etentje kwamen daar nog 4 personen bij. Gelukkig is alles goed gegaan die dag. Want dinsdag de 13e is zoals bij ons vrijdag de 13e.

10 March 2018

Afgelopen zaterdag was er weer een Flamenco avond in het restaurant. De tafeltjes waren weer allemaal bezet. We zijn even gaan kijken maar vonden de show niet zo geweldig. Zonder passie en temperament. Maar wij zijn ook wel erg verwend met de dame die de show normaal uitvoert.

6 March 2018

Gelukkig is het vandaag de hele dag droog , af en toe kwam er zelfs een zonnetje bij. ­čî× Even een handwasje gedaan en de rest van de was naar de wasserette gebracht. Daarna een koffie gedronken op de verjaardag van Kate, samen met een lekker stukje gebak. Met Frans een hapje gaan eten bij casa Victor. Een 3-gangenmenu voor 8.00. Lekker niet koken vanavond.

5 March 2018

Er is de afgelopen dagen veel regen gevallen. Het was dan ook hard nodig. Waar we een aantal weken geleden nog in de rivierbedding gewandeld hebben, nu is daar geen sprake meer van. Zie foto 1. Omdat het vanmiddag droog was met een lekker zonnetje erbij zijn Frans en ik even gaan wandelen. Over de boulevard naar de rio seco (droge rivier) maar nu niet meer!! Onder de brug zit zelfs een auto vast in de modder. Veel mensen komen er naar kijken. Hoe die daar komt?? Normaal rijden en parkeren mensen in de rivierbedding. Misschien waren ze verrast door het opkomende water......

1 March 2018

Vanaf gistermiddag tot vanmiddag 13.00 uur heeft het flink geregend. Voor ons niet zo fijn maar voor de Spanjaarden was het hard nodig. De stuwmeren stonden erg laag. Dus water was hard nodig, ook voor de gewassen. Vanmiddag even lekker een hapje gegeten met zijn twee. Op een voor ons nieuw adresje. Safari Lounge. Was lekker en voor 25 euro heerlijk. Daarna nog even over de camping gewandeld, inmiddels was het weer zonnig. Ook even naar het strand geweest.

28 February 2018

Vandaag 28 februari een feestdag in Andalusi├ź, het is dia de Andalusia en alle winkels zijn dicht. Helaas is het vandaag regenachtig weer. Voormiddag was het nog droog, maar na de middag veel regen. Gelukkig was er bingo en konden we ons zo vermaken.

24 February 2018

Vandaag, zaterdag de laatste dag van het driedaagse boule toernooi. Fia en ik wonnen de eerste wedstrijd tegen Bert en John met 13-7 en verloren de tweede met 13-2 tegen Margot en Dick. Frans en Ben gingen verrassend van start door met 13-12 te winnen van Frans en Brigitte na met 8-0 achter gestaan te hebben. De tweede pot wonnen ze van een van de favorieten van het toernooi. Van Boudewijn en Jopie met 13-11. Uiteindelijk eindigende Fia en ik op plek 21 en Frans en Ben schopten het tot de 10e plaats. Van de 31 teams. We eindigden de dag met een etentje met 4 bij de chinees. Heerlijke pekingeend.

23 February 2018

Vrijdag was de trekking van de laatste wedstrijd van het boule toernooi. Frans en Ben hebben zich nu ook ingeschreven. Ook was er die avond de film kijken van de motorrit van afgelopen dinsdag gevolgd door mijn wekelijkse kaartavond op vrijdag. Nee, vervelen is er hier niet bij. ;-)

20 February 2018

Vanuit El Torcal gingen we eten in Villanueva de la concepcion bij Oasis. Daar zijn we al vaker geweest. De eigenaar herkende ons dan ook nog en kwam een handje schudden. Vanuit daar ging de rit terug naar Colmenar en via een kleine weg naar Malaga terug en via Chilches terug naar de camping.
We hebben allebei het wandelen we weer opgepakt. Frans op ma/wo/vr en ik op ma/vr. Dinsdag stond er weer een motorrit op het programma. Luigi zet de ritten de laatste maanden uit. Voor Wilfried wordt het allemaal wat veel, hij is inmiddels ook al 75. Deze keer waren we met 13 motoren ( 4 Nederlands, 2 Zwitsers, 1 Spaans, 2 Belgisch en 4 Duits. We waren in totaal met 20 personen. We vertrokken dan ook in 2 groepen van de camping omdat je elkaar anders te snel kwijtraakt. Bij het meer van Vinuela troffen we elkaar. Daar staat het water erg laag nu. Vandaar naar Colmenar waar we het honingmuseum bezochten. Toen door naar El Torcal voor een wandeling die de meesten ook gedaan hebben. Frans en ik hebben m al drie keer gelopen en wachtten in de zon.

18 February 2018

Zondag zijn we weer eens een keer naar Nerja gereden. Naar de rommelmarkt. Wat leuke schaaltjes gevonden voor mijn blauw witte servies. En daarna door naar Playa Burriana voor de paella bij Ayo. Lekker........

17 February 2018

Zaterdag de 17e was het tweede boule toernooi. Het eerste hadden we gemist omdat we toen in Nederland waren. Ik boulde met Fia omdat zowel Frans als Ben nog in de lappenmand zaten. Een nieuw duo was geboren. Fia en Ria. We verloren beide wedstrijden maar eindigden toch nog op plek 23 (van de 30) omdat er mensen waren die met groter verschil verloren hadden. De organisatie was dit jaar opgepakt door een groep mensen. Omdat Marc en Myra die het normaal organiseren er niet zijn.

15 February 2018

Ook nu waren er weer een paar bij voor de 1e keer. En inmiddels is het traditie dat die dan in het "bad" moeten. Altijd een leuk foto-momentje.
De 15e gelijk met een groep van 16 personen gaan eten bij het kasteeltje in Valle Nizza. Het was weer gezellig.

14 February 2018

Op 2 februari naar Nederland gevlogen. We konden dan wel niet bij de 40e verjaardag van onze zoon zijn in december. De 4e verjaardag van onze kleindochter wilden we niet missen. Tot 14 februari waren we thuis. Diverse doktersbezoeken gehad en ook veel tijd met de kleinkinderen doorgebracht. Frans heeft inmiddels in beide schouders een spuit gehad en dat helpt wel. De 14e vlogen we smorgens weer terug naar Spanje en we werden van het vliegveld opgehaald door Ben en Fia. Dat was voor de verandering eens fijn. Hoefden we niet met de trein en bus.

30 January 2018

Na afloop van het grottenbezoek reden we naar Ara├▒a om lekker te gaan eten. Een menu voor 8 euro inclusief een drankje. Mooi gelegen aan het strand hoewel we vandaag binnen hebben gezeten.
Het bezoek aan de grotten was prachtig. Raar dat we daar nog nooit geweest waren.
Dinsdag is altijd de dag dat we gaan motorrijden. Maar omdat het weer niet al te best is wordt het vandaag maar een kort ritje. Dan kunnen ook de dames mee die nooit met de lange ritten meegaan. We rijden naar Rincon de la Victoria. Daar staat een vezoekje gepland aan de cuevas de tresoro. De grotten van de schat. Het is een van de 3 locaties ter wereld waar de grotten gevormd zijn obder de zeespiegel. Het water heeft de vormen uitgeslepen. Heel mooi om te zien en totaal anders dan een druipsteengrot. Er wordt verteld dat er ooit een schat in is verstopt. Vandaar de naam. Na afloop mochten we nog even een kijkje nemen in de naastgelegen radiostudio van radio Victoria en we sloten af met een etentje in Ara├▒a. 8 euro voor een menu incl een drankje. Vandaag waren we op stap met 7 motoren. 1 Spaans, 2 Zwitsers, 2 Duitsers en 2 Nederlanders. Totaal 14 personen.

29 January 2018

Ook vandaag weer een rondje gewandeld. Dat is altijd leuk in het buitengebied. Vandaag liepen we richting het oude stationsgebouw van Almayate en onderweg kwamen we weer van alles tegen. Een papayaboom, een boom vol citroenen. En ook nog een boom waarvan we niet wisten wat het was. Er hingen trossen rode korreltjes in. En wat blijkt, dat zijn peperkorrels. En zo ontdekten we ook nog wilde venkel en een bloem die naar azijn smaakt. Dus het was eigenlijk een culinaire wandeling.

27 January 2018

Deze dag brachten de mannen eindelijk een bezoekje aan de oldtimerbeurs in Màlaga. Vorige week waren ze een week te vroeg. Vrijdag was de beurs nog niet open, ze stonden 10.30 aan de deur en de opening was om 16.00. Dus vrijdag zijn ze naar het automobiel museum in Màlaga geweest. En vandaag dus de beurs. Frans vond het leuk om te zien. Samen met 5 andere mannen je vergapen aan vergane glorie.

26 January 2018

Vandaag weer een stukje gewandeld. Vanaf de oude spoorbrug zijn we de rivierbedding ingegaan en linksaf gelopen. Richting Velez Malaga. Net voor El ingenio zijn we rechts eruit gegaan en een stukje langs de velden gelopen. Toen langs de vuinisbelt en de toegangsweg van Torre overgestoken om bij het winkelcentrum El Ingenio uit te komen. Daar hebben we koffie gedronken en vandaar hebben we onze weg vervolgd Torre del mar in. Via het parkje terug richting de mercadona en door naar de camping. Onderweg kwamen we een struik tegen met allemaal stekels zo groot als een prikkertje

25 January 2018

Vandaag een laatste afsluitend bezoekje aan de huisarts in El Morche. Daarna even naar de markt in Velez Malaga en zoals elke week even naar onze vaste bar in Torre. We sloten af met een menuutje bij Camary. Een lekker menu met tong voor 10 euro. En.....aan zee. Jamner dat er een frisse wind stond.

23 January 2018

Lekker gegeten bij Barraca.

21 January 2018

Gisteravond een country-muziekavond in het restaurant. Was weer gezellig.

19 January 2018

Zonsondergang bij de camping.
Vandaag voor het eerst weer met het vrijdaggroepje gaan wandelen. We waren maar met zijn twee maar hebben toch lekker doorgewandeld. Een rondje in Torre del mar. Toch gauw een km of 7/8. Onderweg weer wat bloeiend spul op de foto gezet. Ja, al is het hier ook winter. Er bloeit altijd wat.

17 January 2018

Elke woensdagmiddag is er in het restaurant bingo voor de liefhebbers. En als de bingo om e18.00 uur afgelopen is. Zien we we vaak op zee de vissersbootjes van Caleta uitvaren..

16 January 2018

Vanmorgen een rondje rond de berg van Almayate (met de stier) gewandeld. Samen met Frans.Niet zo ver maar toch ruim een uur gelopen. Rustig tempo. Ik zag er een beetje tegenop. Maar het ging goed. Onderweg wat mooie foto's gemaakt. Het begin is er, nu straks weer wat uitbreiden.

14 January 2018

Deze zondag was het regenachtig. Dus nu even tijd gehad om alles in dit nieuwe blog bij te werken. Maar van mij mag morgen de zon weer terugkomen.

10 January 2018

Ook vandaag weer naar Màlaga. Omdat onze motor stuk is mogen we motorscooter van Nil en Jan lenen. Heel fijn want dat is het fijnst. De afspraak was om 13.00 uur maar het liep wat uit omdat er 1 cardioloog ziek was kwamer er patienten bij. Gelukkig was de uitslag van de 24 uurs meting goed. Ook hier geen afwijkingen te zien en mijn hartslag was gemiddeld ergens in de 50. Ik voel me goed. De medicijnen moet ik zo door blijven slikken en ik hoef ook niet meer terug te komen. Ook mag ik vanaf nu vliegen. Behalve de motor hadden we nog meer pech van de week. Ook de rits van de achterkant van de tent liep vast. Gelukkig hebben we extra ritsschoentjes bij en konden we die vervangen. Alles loopt nu weer soepel. Ook een stang van onze stoelen brak af. Maar ook daar hebben we spullen voor. Dus ook dat is weer gemaakt. Nu nog even wachten op mooi weer en dan kunnen we dit slechte begin van het jaar weer afsluiten. 1 januari was het mooi, 3 en 4 januari en de rest was matig.

9 January 2018

Het was flink koud geweest vannacht en omdat het ook geregend heeft lag er flink wat sneeuw op de Maroma, de hoge berg achter ons. Maar niet alleen daar. Ook de bergen ernaast waren wit en dat gebeurt niet zo vaak. Ook vandaag weer met de motor naar Màlaga geweest, naar de cardioloog. Met de motor is het handigst. De auto kun je bijna niet kwijt daar, maar de motorparkeerplekken zijn 10 meter van de ingang. Vandaag weer een holter gekregen. Nu iets anders dan de vorige. Draagt wat gemakkelijker. Op de terugweg naar de camping al vast even tanken zodat we morgen zeker voldoende hebben. Helaas slaat de motor na de tankbeurt niet meer aan. Dus aanduwen maar. De moter sloeg toen gelukkig wel aan maar onfortuinlijk genoeg kwam ik ten val. Maar we konden wel naar de camping. Frans zette mij af en reed door naar de motorzaak. Daar sloeg de motor weer af en uiteindelijk bleek de startmotor kapot. Dus we hebben hem daar gelaten.

4 January 2018

Vandaag hebben we met 12 man een BBQ gehad. Het weer was heerlijk zonnig. Iedereen zorgde zelf voor eten en drinken, en het was weer gezellig en lekker.

3 January 2018

De kerststal in het gemeentehuis. In heel Màlaga staan er tientallen.
Vandaag zijn we naar Màlaga geweest om de verlichting te bekijken. Dit is de laatste week dat het kan. We namen de bus van 13.30 uur en gingen eerst een hapje eten op plaza Merced bij la Plaza. Maar dat is de laatste keer geweest. Wat een slechte bediening. Pas na een half uur en omdat ik er naar toe liep kregen we uiteindelijk de kaart, nog geen bestelling voor drinken. Diverse mensen waten al weggelopen. Uiteindelijk wel gegeten daar maar toen was onze honger letterlijk en figuurlijk al over.Toen naar Muele uno gelopen en het kleine kerstmarktje daar bezocht. Er lag ook een oud schip aangemeerd. Daarna de stad ingegaan en na wat kerststallen bezocht te hebben gewacht tot om 18.30 de verlichting aanging. Dat gebeurt op muziek en na ruim 10 minuten was het voorbij. Heel mooi. De moeite waard. Het wachten op de bus terug was wat minder. Ruim 1 uur en 15 minuten moeten wachten voor een bus. Volgend jaar gaan we met de motor.

2 January 2018

Vandaag onze motor weer opgehaald bij de garage. Hij heeft een beurt gehad en de richtingaanwijzers zijn gemaakt. Die deden het soms niet door een los contactje.

1 January 2018

En ook vandaag weer een jaarlijkse gewoonte. De nieuwjaarsduik om 12.00 uur. Samen met Conny en Helmut die elk jaar de Gl├╝hwein maken waren we al op tijd om alles klaar te zetten. De wijn, en nootjes en zoutjes voor iedereen. Ditmaal de zoutjes op speciaal door Helmut gemaakte standaards. Wel een geluk dat het niet waaide. Het weer was prachtig. Zonnig en geen wind. De zee was ongeveer 16 graden. Ook goed te doen dus. Na een korte warming up doken er ongeveer 65 man/vrouw het water in en er waren ook nog veel toeschouwers.

31 December 2017

Nog zo'n traditie is het oudejaarskampvuur op het strand. Wij hebben eerst tv gekeken en daarna liepen we met glazen en wat drank ook richting strand. Daar brandde al een lekker vuurtje en stond men al gezellig te kletsen. Met knallende kurken en vuurwerk werd ook hier het nieuwe jaar verwelkomt. Tegen half twee waren de meesten weg en zochten wij ook ons bedje op. De vuren waren toen al veilig uit.
Een nieuwe traditie sinds vorig jaar. Oliebollen eten bij Marianne en Harry. Marianne en Jopie hadden weer lekkere bollen gebakken ook al was er iets fout gegaan met het rijzen. Ook Siebe had al staan bakken. Hij kwam aan met appelflappen. Al met al weer een geslaagde, gezellige middag.

28 December 2017

Edward en Fiona hebben ons uitgenodigd voor een paar dagen. We blijven 1 nachtje slapen. Om 10.00 uur hebben Edward en Fiona ons opgehaald.Dat was superfijn, hoefden we niet met de motor door de kou. In totaal is het bijna 1,5 uur rijden. Helaas was het koud weer en konden we niet buiten zitten. Maar binnen met de kachel aan was het behaaglijk.Spelletjes gedaan tot 1.00 uur. We hadden vlees van de BBQ met bijgerechten. Lekker. Na een koude nacht weer binnen ontbeten en even een wandelingetje gemaakt naar de geitenboer. Omlaag ging goed, maar omhoog heb ik toch vaak moeten rusten. We vonden nog een (Voor ons gelukkig dood) slangetje. Halverwege de middag reden we weer naar Torre terug en sloten de dag af met een etentje bij Tanit. Wij werden weer bij de camping af gezet en zij beiden reden weer naar Àlora terug.

26 December 2017

Vandaag, 26 december. Voor de Spanjaarden een gewone werkdag. Dus wij hadden een afspraak in het ziekenhuis met de cardioloog. De uitslag van de holter gegeven en ook deze cardioloog wil een afspraak maken voor een 24 uurs onderzoek. We gaan wisselen met de medicijnen. De betablokker ga ik nu in de morgen nemen ipv de avond. Verder niks nieuws. Afspraak voor de holter op 10 en 11 januari gemaakt. Om toch het kerstgevoel te hebben vandaag zijn we met 12 personen gaan eten bij Padre Pio in Torre del mar. Heerlijk gegeten en de prijs viel niet tegen. Met drank en alles erbij 74 euro per stel. Als hoofdgerecht had ik lam, frans biefstuk. Vooraf allebei een andere salade.

25 December 2017

Eerste en enige kerstdag verloopt rustig. Het is niet bijster warm dus hebben we binnen geborreld met Tine en Marianne. Gezellig.

22 December 2017

'S Morgens de uitslag gehad van Bernadette. Alles was goed. Geen onregelmatigheden. Die avond was er in het restaurant een kerstsamenzang in diverse talen. Van de camping deden diverse muzikanten mee.

21 December 2017

Vandaag bracht de kerstman een bezoekje aan de camping. Reed hij andere jaren altijd rond met zijn slee, dit jaar was iedereen uitgenodigd op de nieuwe zonneplaats voor een drankje. Ook was er voor iedereen wat pinda's en koekjes/snoep. Je mocht op de foto met de kerstman en het was gezellig in de ondergaande zon.

20 December 2017

Vandaag de holter teruggebracht, vrijdag mag ik bellen voor de uitslag. Ook vandaag weer linedance gedaan dat gaat wel moeizaam, lesgeven wil niet zo goed lukken. Maar met hulp van Nil en Kate komt het toch goed. Ook vandaag is de kerstbingo. Iedereen verpakt zijn pakje extra mooi en de mooiste krijgt een prijs. Els en Jan hebben geregeld dat er in de pauze voor iedereen churros is. Met chocolade en/of poedersuiker. Het was heel gezellig.

19 December 2017

Vandaag lukte het wel om naar dokter Bernadette te gaan. We hebben de recepten opgehaald. Maar ze wilde me ook graag zien. Toen ze hoorde dat ik de week erop naar de cardioloog in het zieken huis moest stelde ze voor om dan alvast een Holter voor 24 uur meting hartslag aan te doen. Dan heeft de cardioloog de volgende week het resultaat er van. Klinkt logisch. Dus dat hebben we gedaan. Morgen terug voor het verwijderen.

18 December 2017

Sinds het ritje van gisteren heeft Frans heel veel last van zijn pols. Spierpijn of iets anders? We hadden de huisarts hier gebeld voor recepten van onze medicijnen. Want omdat we niet mogen vliegen, beginnen onze medicijnen op te raken. Helaas lukt het Frans niet om motor te rijden dus de recepten moeten even wachten. Ach, we kunnen nog vooruit.

17 December 2017

Op zondag 17 december, de 40e verjaardag van onze zoon zijn we met een stel van de camping naar het Migas feest in Torrox geweest. Dat is altijd de laatste zondag voor de kerst. Het stelt niet zoveel voor maar de Spanjaarden bouwen voor alles een feestje. Er worden in grote pannen Migas gebakken (broodkruimels) en dat wordt met fruit gegeten. Je kunt gratis porties afhalen, maar dat feestje hebben we voorbij laten gaan...de rijen waren te lang! Wel namen we wat borrels zoete malagawijn. Daar hoefden we niet te wachten. Er waren veel kraampjes met streekproducten en cadeautjes. Al met al een gezellige middag. Die we afsloten met een etentje bij El Horno in het centrum van Torre del mar.

11 December 2017

Wachten in het ziekenhuis. Waren iets te laat voor de afspraak van 10.00 uur ivm drukte op de weg en verkeerd rijden. Maar het was druk op radiologie en ik heb gelijk Daphne de tolk gebeld. Aparaat was bezet, daarna nog 1 persoon en dan ik. Na de scan wachten op de cd voor thuis. En nu wachten op het gesprek met de arts en tolk Daphne.

10 December 2017

Vandaag raast er en storm over Spanje. Terwijl in Nederland alles wit kleurt van de sneeuw. Het is de eerste keer dat men in Spanje een naam aan een storm geeft. Deze heeft samen met de weersdiensten van Portugal en Frankrijk de naam Ana gekregen. Er worden windsnelheden van 140 km per uur voorspeld en flink wat regen. We zullen zien wat we hier krijgen. Onze tent staat in ieder geval stormvast en alles is regenbestendig. Morgen moeten we wel op controle in het ziekenhuis van Màlaga, maar we mogen een auto gebruiken van een echtpaar op de camping.

6 December 2017

Vandaag is t 6 december. Een nationale feestdag in Spanje. De dia de la constitutition. De dag dat in 1978 de Spaanse grondwet werd opgericht, 3 jaar na het overlijden van dictator Franco. Alle winkels en musea zijn dicht.

5 December 2017

In Nederland is het vandaag pakjesavond en mogen alle kinderen hun schoen zetten, maar ook hier in Spanje zijn we verrast door het bezoek van een Piet. Waarschijnlijk een P.i.o. een Piet in opleiding, deze was denk ik nog niet klaar om naar Nederland te gaan. In onze straat werden we getracteerd op een chocoladeletter. Daarna, ging ook nog de zak open, toen ik vroeg of ik daarin moest antwoordde Piet, Ja, om er wat snoepgoed uit te grabbelen. Lekker.. .pepernoten!!h

1 December 2017

Het is nu vrijdag en ik ben blij dat ik terug naar de camping mag. Want het is dan wel een prive-kliniek. Het is niet hetzelfde als een Nederlands ziekenhuis. Informeren van patienten, daar kan men hier nog aan werken. Ook het eten was niet echt lekker. Heel flauw. En geen koffie, maar warme melk met oploskoffie. En smorgens een broodje met olijfolie. Smiddags weer oploskoffie en een paar koekjes of cakes. Warme maaltijd was soep, aardappels, wat groenten en kip of vis. Ook een keer omelet gehad. Omdat ik het vroeg kreeg ik later thee ipv koffie en de maaltijd met rijst erwten en vlees was de lekkerste die ik gehad had. Gelukkig bracht Frans ook wat mee. Croissant, Fruit en en wat geroosterde amandelen.

30 November 2017

De dokter is vandaag langs geweest, samen met Daphne de tolk. Het blijkt dat ik een cva ( cerebral vasculair accident) heb gehad. Dat is een propje bloed wat een verstopping veroorzaakt in je hersenen. Gelukkig was het bij mij aan de rand van mijn hersenen rechts en daardoor heb ik alleen het ene moment van dubbel praten gehad en verder niks. Waarschijnlijk mag ik morgen terug naar de camping. Vliegen zit er voorlopig niet in. De druk op de hersenen is dan te groot. Dus onze vlucht van 11 tot 18 december gaat niet door en daardoor missen we het feestje en de verjaardag van onze zoon die 40 wordt in die week.

29 November 2017

Vandaag weer n mri scan gehad en n echo van het hart en halsslagaders
Een indruk van het ziekenhuis waar ik lag. Vithas Parque San Antonio in Malaga. Met uitzicht op zee!!
Het is nu twaalf uur. Net is de dokter geweest. Krijg vandaag nog een onderzoek van de halsslagaders en hart en 24 uurs kast je. Om te meten hoe t met mijn hart is. Dat gaf wel wat overslagen te zien op de cardiogrammen. Uiteindelijk toch geen 24 uurs kastje gehad. Waarschijnlijk was er geen beschikbaar.

28 November 2017

Het is inmiddels laat geworden en hoewel we al hoorden dat ik moet blijven, zit ik nog steeds op een -harde- stoel bij urgencia. Frans mocht even komen en bracht gelukkig de rugzak met daarin mijn telefoon. Nu konden we contact hebben via whats app. Ik had behoorlijk honger want sinds het ontbijt niks meer gehad. Echter toen Frans vroeg of ik wat eten kreeg werd er gezegd dat dat niet zijn grootste zorg was. Ik had een attack gehad en dat was belangrijker. Al mijn buren op de urgencia hadden inmiddels warm eten gehad en ik wilde dat ik maar wat water had. Uiteindelijk kreeg ik rond 1.30 uur wat eten en mocht ik daarna rond de klok van 2 naar mijn kamer. Frans kon blijven slapen op de bank. Ik heb als een roos geslapen, Frans was vaak wakker en besloot dan ook om gedurende de dag terug te gaan naar de camping. Zo slaapt hij ook goed en kan 's morgens gewoon weer op bezoek komen.
Toch maar even naar het ziekenhuis nadat ik gisteren duizelig werd tijdens wandelen en met dubbele tong sprak. Er was iemand bij van de camping, we waren met twee aan het wandelen. Ze reageerde heel alert en wilde gelijk de ambulance bellen maar ik vond dat overdreven voor zo'n klein ding. Daarna belde ze iemand van de camping die ons ophaalde met de auto. Anders hadden we nog een klein half uurtje moeten lopen. Ik had wel wat lichte hoofdpijn maar verder nergens last van. Dus de adviezen om toch even naar de dokter te gaan negeerde ik. Echter na een onrustige nacht en nog steeds lichte hoofdpijn heb ik toch de arts gebeld, die er net die dag niet was, maar telefonisch adviseerde om naar een ziekenhuis te gaan. Ook de zorgverzekering waarmee ik inmiddels contact had gaf hetzelfde advies. Dus toch naar Malaga gereden. Half 5 in z-huis. Eerst bloed afgenomen. Ik zat op urgencia en Frans moest in de wachtkamer blijven wachten. 8 uur scan. Daarna nog foto's van hart/borst en nog een scan.

26 November 2017

Vanavond is er een Johnny Cash avond in het restaurant. Ben (welke wij vele jaren terug op de camping ontmoet hebben) is er dit jaar ook weer, samen met zijn vrouw Ross. Hij zingt liedjes van Johnny Cash maar ook andere countrynummers. Het was weer gezellig druk in het restaurant. Met eten en ook op de dansvloer.

22 November 2017

Vandaag is de bingo weer gestart. Tot nu toe hadden we zulk mooi weer dat de meeste mensen 's middags nog op het strand lagen. Maar nu hebben Jan en Els de nummers weer voor de dag gehaald en wordt er elke woensdagmiddag weer een spelletje gespeeld

16 November 2017

Vandaag stond er weer eens een etentje bij het castillo Marques in Valle Nizza op het programma. We waren met een groep van 10. Allen van de camping en allen Nederlandstalig. Dat praat wel zo gemakkelijk. Terwijl we naar binnen gingen voer er een mooie boot voorbij, dus die ook maar even op de foto gezet. Het menu was heerlijk. Volgens Frans het lekkerste dat hij daar ooit gehad had.

10 November 2017

Op vrijdag 10 November was voor M&P weer het moment van vertrek aangebroken. Nadat we hen weggebracht hadden naar het vliegveld, was het tijd om de huurauto weer in te leveren. Hierna kon ons "gewone campingleven" weer beginnen.

8 November 2017

We moesten op tijd uit het appartement en daarom brachten we onze spullen naar de auto in de dichtbijzijnde parkeergarage. We besloten nog naar sacromonte te gaan om de grotwoningen te bezoeken.

7 November 2017

Als laatste bezochten we de tuinen van het Generalife en het Alcazaba. Na het bezoek aan het Alhambra spraken we af met Danny en Bert die bij ons op de camping staan en ook in Granada waren. Zij bezoeken morgen het Alhambra. Samen dronken we wat op Plaza Nueva en daarna ging ieder zijns weegs en gingen wij een hapje eten.
Vandaag staat een bezoek aan het Alhambra op het programma. Vanaf 11.00 hebben we toegang tot de paleizen dus tijdig naar boven met het busje. Voor mij word het de 4e x voor Frans de 3x. Maar elke keer zie je wel weer iets nieuws. Het was prachtig weer en op de bergen erachter lag sneeuw. Ook mooi.
We hebben tot halverwege de middag rondgewandeld. Alles bekeken. We hadden digitale kaartjes en dat werkte prima.

6 November 2017

Een paar dagen naar Granada. We hebben een appartement geboekt in het centrum. 2 slaapkamers, keukentje, kamer en badkamer. Op loopafstand van alles. We hebben alleen nog geen tickets voor het Alhambra. Maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen. Je kunt bellen of via een website bestellen na 24.00 uur. De eerste dag wat rondgelopen in het centrum. Albacin, plaza nueva, en het uitzichtpunt San Nicolas met mooi uitzicht op het Alhambra. Heerlijk wat gegeten bij Belle en Bestia de tapasbar die ik nog kende van mijn bezoekje van 12 jaar geleden. Kortom een prima dag voor een eerste indruk (voor M&P) van Granada.

5 November 2017

Vandaag naar Fiona geweest. Sinds Juni woont ze (voorlopig alleen) in een huis, op een berg en op de grens van de gemeenten Almogia en Àlora. Omdat ons autootje geen 4-wielaandrijving heeft, hebben we afgesproken om elkaar te ontmoeten in het gehucht. Monterroso net buiten Almogia. Zij komt ons dan ophalen met haar auto. Het is vanaf daar ongeveer een kwartier over een zandweg naar hun huis. De zon scheen volop en het was goed toeven op het terras. Gelukkig heeft ze regelmatig contact met de Spaanse buren en wordt ze door iedereen in de gaten gehouden. Dat merk je ook. Iedereen zwaait naar haar als ze voorbijkomen. Wij hadden het huis al een keer gezien, maar Marjo en Peter kregen een rondleiding. Na afloop hebben we genoten van de lunch die Fiona voor ons had gemaakt. Daarna nog een toegift. De buurman/geitenboer was met zijn dieren op weg naar huis en bevolkte de weg met zijn kudde. Ruim 400 geiten, welke gehouden werden voor de melk, liepen letterlijk voor onze voeten.
Op bezoek bij Fiona.

4 November 2017

Net terug van een muziekavond in het restaurant. Lekker gekletst, gedanst en gedronken. In die volgorde. Het was een flamenco avond. Voor M&P de eerste maal. Wij hadden dit optreden al vaker gezien. Geweldig!!

3 November 2017

Vrijdag had ik eindelijk tijd om naar de kapper te gaan. Het was weer hard nodig. Voor 9 Euro was de klus weer geklaard. Gekleurd, geknipt, gewassen en gefohnt. Ja, de prijzen zijn hier anders dan in Nederland. De avond eindigde met een spelletje Skipbo met Marjo en Peter terwijl er buiten een flink onweer was.

2 November 2017

Prachtige wandeling door de rio Chillar.
Vandaag hebben Marjo Peter ikzelf en een hele groep van de camping de rio Chillar in Nerja gelopen. Frans was niet mee, want die heeft al een aantal weken last van zijn schouders. (Overbelast?) Voor mij was het niet de eerste keer, voor Jan ook niet maar voor de rest wel. Je loopt door de rivierbedding en dus ook door het water. Pittig en goed schoeisel is noodzakelijk. Vergeleken met de vorige keer liepen we nu verder en dat heb ik de dagen erop geweten...flink wat spierpijn in allebei mijn voeten.

1 November 2017

Vandaag 1 november zijn we met zijn zessen ( Marjo,Peter, Nil,Jan en wij) gaan eten bij de chinees. Onze vrienden hadden elkaar nog niet echt ontmoet en tijdens een heerlijke pekingeend werd er bijgekletst. Deze dag; 1 november is in Spanje Dia de los Santos, allerheiligen. De dag dat de Spanjaarden hun doden eren. Voor deze dag zijn de kerkhoven al weer netjes witgeschilderd. Er worden de dagen van te voren en ook op de dag zelf veel bloemen verkocht op het kerkhof. Op de dag zelf brengt men veel tijd door op het kerkhof. Men eet er soms zelfs:o.a. huesos de los Santos (heiligen botten) of borrachuelos oftewel dronken cakes.

31 October 2017

Zoals al eerder gezegd was ik op zoek naar een nieuwe manier om jullie op de hoogte houden van onze belevenissen in de winterperiode dat we in Zuid-Spanje zitten.