Europe · 22 Days · 21 Moments · July 2018

Côte Atlantique 2018

10 August 2018

Vanmorgen eerst nog even ontbeten in onze B&B. Iets voor tien uur gaan rijden. Al redelijk snel in de file vanwege een aanrijding. Daarna ging het redelijk vlot tot aan Antwerpen🚛🚗🚙🚐🚗🚚⛟. Daar was het erg druk. Laatste stuk gasssss💨en rond 16.15 uur waren we thuis. Drie weken zomervakantie zitten er op, ⚠️ruim 4000 km gereden. Ook weer fijn om thuis te zijn. Het weekend nog even lekker lummelen. Tenslotte nog even een speciale vermelding van onze kleine (nee niet stille) kracht🌬...heeft overuren gedraaid in allerlei kamers maar we waren zo blij dat we 'm mee hadden genomen!

9 August 2018

Om 8 uur ontbijt verzorgd door Emilie. Chocoladetaart stond al klaar en zelfgemaakte yoghurt en jam. Op tijd vertrokken naar Disney. Ook al regende het, we waren niet de enige😉. Verbazingwekkend hoeveel mensen er rond lopen. Veel attracties kunnen doen en om 19 uur waren we er allemaal klaar mee (ruim 15 km gelopen👣). Wat gegeten bij King Ludwig's Castle en daarna weer lekker naar onze B&B.

7 August 2018

Na 3 dagen uit de lucht te zijn geweest door geen wifi signaal in onze accommodatie in Crouzilles even een update. Maandagmiddag aangekomen in de B&B. Heerlijke plek met een zwembad en hot tub🛀. En 2 hondjes die om het zwembad heen hollen en die je overal tegenkomt. Dinsdag een lummeldag met veel gespring in het zwembad🏊‍♂️ en 's avonds in het donker nog in de hot tub. Woensdag rond 10 uur gaan rijden naar de volgende (en laatste) bestemming vlakbij Parijs (Chaumes en Brie). Omdat we te vroeg waren om al in te checken alvast een voorproefje in Disney gedaan🐭, al rondgelopen in Disney Village. Morgen gaan we het park echt in🎢🎡🎠.

5 August 2018

Vandaag in de warmte de highlights van Limoges bekeken.

4 August 2018

Op tijd opgestaan en naar Limoges gereden. Bij Bordeaux even in de file gestaan maar gelukkig gingen we verder de goede kant op. Ook bij de Peaje gaan we lekker snel erdoor dankzij de handige tolbadge🚧. In Limoges duurde het even voordat we onze bijzondere accommodatie gevonden hadden. Dankzij een schattige heer en dame in de straat mochten we even bellen met de verhuurder en werd alles alsnog geregeld. Megadorstig en hongerig (het is hier 10 graden warmer dan in Spanje😤) de stad in gegaan en even door wat straatjes gelopen die er leuk uit zien en wat gegeten en gedronken🍹🥖. Morgen weer een nieuwe dag!😎

3 August 2018

Laatste avond in Spanje gehad met live muziek vanaf ons balkon🎶(denk niet dat hij aan Spain Got Talent mee moet doen..). Vandaag weer een reisdag🚘. Ruim 600 km naar Limoges op de planning🛣. Het is vandaag zwarte zaterdag maar we gaan ervan uit dat dat niet voor ons geldt met de tegenovergestelde richting die we op gaan🤗. Adios Espana🇪🇸!

2 August 2018

Gisteren en vandaag weer heerlijk zonnige dagen gehad. Niet zo heet als in NL gelukkig. Prima uit te houden zo rond 26°. Lekker op ons gemak na het ontbijt naar het zwembad daarna op een Spaanse tijd uitgebreid lunchen en daarna nog even naar het strand. Best zwaar hoor maar we redden ons wel😅.

31 July 2018

Vandaag een regenachtige dag💦dus hadden we van tevoren bedacht om een dagje Bilbao te doen. In Bilbao aangekomen waren alle winkels dicht...blijkt het een feestdag te zijn😲( heilige Augustinus of zoiets). Toen hebben we onszelf maar op een heerlijke lunch getrakteerd in een Chinees ogend, maar met Italiaanse keuken, restaurant🍕🍲🍝. Heerlijke pizza's en pasta's gekozen. Daarna Remy een plezier gedaan en (onder geprotesteer van de meiden) naar het Guggenheim Museum gegaan🎨. Bijzondere kunstwerken gezien, vooral die van Joana Vasconcelos waren erg cool (een paar stiletto's👠van pannen en deksels, een mega kroonluchter van tampons😄 en een aspirin chair💊en een ring gemaakt van autovelgen💍). Bij de entree staat de Puppy gemaakt van bloemen van Jeff Koons en ook de tulips van hem waren prachtig🌷.

29 July 2018

Een lekkere luie zondag gehad. Behalve geluncht 's middags nog even naar het strand geweest en op dezelfde mooie locatie (met prachtige avondlucht🌅) 's avonds gegeten.
Vanmorgen al op een Spaanse tijd ontbeten. Het duurde even voordat er iemand kwam en gelukkig spreken ze hier nauwelijks Engels dus met handen en voeten Spaans uitgelegd wat we wilden eten😂. Lekker croissant en stokbrood tostado met abrikots jam. Zoë zoals alle Spaanse kindjes lekker warme chocolademelk😋. Daarna naar het zwembad met een mooi zonnetje erboven. Alle trucjes werden uit de kast gehaald...

28 July 2018

Vanmorgen vertrokken uit Biscarosse richting Spanje, een rit van ongeveer 400 km. Net over de grens even gestopt om te tanken en we waren niet de enige...half Marokko was aan het tanken om Spanje door te rijden. Bij gebrek aan goede voorzieningen niet geluncht behalve wat we nog bij ons hadden🥐🥒en weer doorrrr💨! Om 15 uur aangekomen in Isla. Het hotel ligt vlakbij een baai met strand, een prachtig gezicht (foto volgt nog). We hebben als enige gasten een duik in het zwembad genomen🏊‍♂️. Er zijn heel veel Spanjaarden hier, we hebben nog geen Sjonnie of Anita gezien😆. Omdat we nauwelijks geluncht hadden, wilden we ergens wat gaan eten. Volgens internet iets gevonden wat al open was een dorpje verder. Komen we daar (naast een koeienstal) is de keuken ook daar dicht en gaat om half negen weer open. Van ellende in de supermarkt stokbrood, aioli en plastic bestek gekocht en dat heerlijk opgesmikkeld op onze hotelkamer. Straks in het restaurant nog wat eten net als echte Spanjaarden😉🍴.

27 July 2018

Vandaag op ons gemak ontbeten. Remy en Bo daarna naar het strand samen en Zoë en moi naar de supermarché en rondneuzen in het stadje. 2 leuke shirts gescoord voor papi en een heerlijk ijsje voor Zoë (smaak cassis😕). Als lunch allerlei lekkere hapjes gehaald bij een soort viszaakje🦐🦀🧀🥖. Na het middagslaapje van de enige heer in het gezelschap😉naar de midgetgolf gegaan waar we de ballen flink geraakt hebben. Met als winnaar...Zoë🏆!

26 July 2018

Donderdag aan het begin van de middag aangekomen in Biscarosse waar we een appartement vlakbij het strand hebben. 's Middags naar het strand gegaan en tussen de hoge golven gezwommen. Op een gegeven moment waren ze zo hoog dat ze op het strand over alle badhanddoeken spoelden😂. Na het douchen gingen we de hoofdstraat in (er is maar 1 grote straat) en lekker gegeten bij 5th avenue. Veel Fransen zitten aan de mosselen maar wij niet😝. Er kwam trouwens ineens een🐈binnen lopen toen we de voordeur open hadden staan, die gaf kopjes en vond het wel gezellig.

25 July 2018

Gisteravond en vandaag lekker naar het strand geweest. Heerlijk gezwommen in de hoge golven!🏊‍♀️🏖🌊🌞 s Avonds lekker gegeten bij een leuk zaakje in de straat naar het strand. Op de kermis nog een mini beer gewonnen door Zoë. Nu weer naar het huisje en morgen vertrekken we naar Biscarosse in Zuid-Frankrijk.

24 July 2018

Vanmorgen het ontbijtje van Gijs en Merel genuttigd🥐🥖🥚☕. Alle gasten nog even gedag gezegd en uitgezwaaid door Merel en Gijs (👋te schattig). Daarna richting de 3e accommodatie, ongeveer 500 km🚗. Het laatste deel van de reis gingen we met de ferry. Vanaf Royan naar le Verdon-sur-mer (ter hoogte van Bordeaux) in ongeveer 30 minuten⛴naar de andere kant van het water.

23 July 2018

Met z'n allen aan een lange tafel heerlijk gegeten. Merel en Gijs hadden hun best gedaan op het 4-gangen diner. Met onze medegasten Thea en Fred, Toon en Adrie, Helen en Hendrik met hun 3 kids een hele gezellige avond gehad!
Vanmorgen ontbijt verzorgd door Gijs en Merel samen met de andere gasten. Daarna op ons gemak naar Saint Malo gereden. Eerst even relaxed tussen de Fransen aan het strandje gelegen langs de stadsmuur🏖. Een verfrissende (brrr) duik genomen in de zee🦀. Daarna bij een bakker lekkere broodjes gekocht en opgepeuzeld en nog even door het stadje gebanjerd. Vanavond hebben we un table d'hôtes in Landgoed Guyoche. De gastheer en gastvrouw koken voor alle gasten een viergangenmenu. Ben benieuwd!🍷🍽

22 July 2018

Vanmorgen op tijd vertrokken naar onze volgende bestemming. Ruim 600 km gereden en toen kwamen we aan bij Gijs en Merel😄. Een prachtig landgoed (22 hectare😲) hebben zij 18 jaar geleden gekocht en helemaal opgeknapt. De wandeling eromheen ("schelpenpad") duurt ongeveer een half uur als je doorloopt! 's Avonds naar Mont St Michel gegaan en door de straatjes een snelle wandeling gedaan. Daarna al power walkend (alleen de echte bikkels) naar de parkeerplaats terug. Heerlijk gegeten bij Eugénie gegeten op aanraden van Gijs in het plaatsje Ponterons.

21 July 2018

Wat een topdag, kanoën of je leven ervan af hangt...3 uur lang peddelen tussen bijzondere toeristen met een bier- of wietlucht om zich heen😣. Leuke tocht maar duurde net 3 uur te lang😂. Tocht was 12 km totaal.

20 July 2018

Onderweg naar onze 1e stop kwamen we een hertje tegen. Inmiddels lekker geïnstalleerd en 's middags nog even naar Dinant geweest🎷.
We zijn vertrokken!! En nog geen 10 min later staan we voor de Van Brienenoordbrug....nee he! Kunnen we meteen in de zen modus✌