Australia, New Zealand · 33 Days · 15 Moments · February 2017

Australia - Sydney til Cairns

11 March 2017

Da har vi tilbragt våre siste dager i Australia i Cairns! Her har vi kost oss masse med sol og basseng! Vi bodde på et skikkelig party hostel, så det var fest hver dag🎉 Vi dro også på dykketur i Great Barrier Reef! Her møtte vi opp kl 7 ved brygga og satte oss på en katamaran som tok oss ut til dykkestedene. Her tok vi ett dykk, noe som var utrolig gøy! Korallene her er så fine og fargerike😍 Etter lunsj snorklet vi rundt ved en sandøy full av fugler! Her så vi også små baby haier🦈 Australia har vært fantastisk fra start til slutt!! Vi har møtt så utrolig mange hyggelige mennesker og gjort noe gøy hver eneste dag❤❤❤ Nå er det videre til New Zealand!!

1 March 2017

Mellom Airlie beach og Cairns hadde vi en dag i Townsville! Her hadde vi ikke aircondition på rommet, så vi tilbragte dagen på stranden🏝😎 Her måtte vi gå et stykke for å komme til en sikker strand med nett i havet, for å unngå brennmaneter😵 På kvelden møtte vi to danske venner av oss og dro på kino. Vi så den nye 50 shades filmen! Det ble en ganske flau opplevelse for vi var alene i kinosalen med guttene😳 Men alt i alt var dette et koselig stopp på veien!

25 February 2017

Nå har vi tilbragt 2 hele dager på en seilbåt i Whitsundays og det var fantastisk fra start til slutt!!!! Vi ble hentet lørdag morgen og kjørte i rundt 2 timer før vi stoppet for å snorkle. Det var det mest fargerike korallrevet jeg har sett i hele mitt liv🐠🐟🦈 Ved solnedgang ble vi kjørt inn til en strandøy☀️ Dagen etter startet 06:30 hvor vi gjennomførte 2 nye dykk med snorkel! Etter dette satte vi avgårde mot Whitsundays! Dette er en av de vakreste strendene i verden! Vi var heldige å se stranden på ettermiddagen, for det er kun ved lavvann at man får se stranden som på bildet under🏝😍 Her så vi små haier og stingrays🦈 På kvelden la vi til i en bukt og så på solnedgangen, noe som var helt magisk😍 En helt fantastisk tur med masse koselig mennesker og opplevelser! Dette er noe jeg kommer til å huske livet ut!!❤❤❤

23 February 2017

Vi har tilbragt fire fine dager i Airlie beach! Her har vi bare kost oss og vært med venner vi har fått her og fra tidligere på turen. Det er ikke mye å se i byen utenom utelivet, så det var det vi gjorde mest her. Dette er byen hvor alle båtene til Whitsundays drar fra, så det var alltid masse mennesker her😃🏝

20 February 2017

Da var vi ferdige med Noosa! Her har vi tilbragt til sammen 3 netter hvor vi har bodd på to forskjellige hostel. Det ene hostellet var veldig avslappet og lå rett ved stranden! Så her koste vi oss 🏖 Når vi var i Noosa hadde vi en dag på Fraser Island samt en dag ved Rainbow beach. Når vi kom tilbake fra Rainbow beach bodde vi en natt på et hostell i byen. Dette var mye mer sentralt til butikker, men langt fra stranden. Her gikk vi en tur i nasjonalparken i Noosa og så den flotte utsikten av byen😍

18 February 2017

Da har vi tilbragt en hel dag på Fraser Island! Vi ble hentet på hostellet vårt 05:40 og satte kursen mot øya. Bilen var stor og kom seg igjennom sand og vann. Vi ankom Fraser rundt 9 hvor vi fikk kaffe. Vi dro så videre til et skipsvrak som ligger på stranden. Denne båten er helt fra 1. verdenskrig!!😃 Etter dette dro vi videre for å se på en fjellformasjon. Fraser Island er den største sandøya i verden, og det er flere bilveier rundt om på øya. Stranden er også en bilvei, med fartsgrenser og politi som patruljerer🚓 Vi kjørte oppover på øya, noe som virkelig var en humpete tur!! Etter å ha kjørt oss fast i sanden et par ganger kom vi oss frem til lunsj stedet vårt. Det lå ved en innsjø kalt Lake Makensie, som virkelig var noe av det peneste jeg har sett!! Etter lunsj dro vi på en gåtur igjennom øyas regnskog og på vei fra øya fikk vi sett dingoer!🐶 Vi kom tilbake til hostellet vårt 19:15 og etter dette har vi bare slappet av, siden begge var utslitte etter en lang dag!

16 February 2017

Da har vi kommet oss igjennom Gold Coast og Surfers Paradise! Vi var her i 2 dager og har bare brukt tiden på å slappe av😍 Vi havnet på rom med fire andre som la seg rundt klokken 10 og våknet rundt 6, så vi endte opp med å legge oss samtidig som dem. Da fikk vi begge hentet oss inn på søvnen, noe vi trengte etter utallige dager i telt med ekle lyder😥 Vi har kost oss på den utrolig fine stranden de har, laget mat for første gang på hostellet og gikk flere turer❤

15 February 2017

Da var 2 dager i Byron Bay overstått! Vi bodde på et hostel kalt Arts Factory som var stappa med hippier! Her møtte vi også flere fra surfecampen og bussturen tidligere i Australia. Vi ankom på ettermiddagen første dagen og da dro vi rett til stranden. Senere på kvelden dro vi ut med noen vi allerede kjente fra surfe campen til et utested i byen😃 Dagen etter ble også tilbragt på stranden☀️ vi så også på en talentkonkurranse på hostellet vårt!

14 February 2017

Dagen vi sjekket ut av surfecampen dro vi på en kajak tur rett ved der vi bodde. Her så vi både krabber og en stingray🦀 Etter dette dro vi opp til et område med noen lavvoer og to skur. Her skulle vi sove under åpen himmel! Når det nærmet seg leggetid blåste det opp til orkan!! Det blåste så mye at alle lavvoene måtte sikres ekstra og alle løse gjenstander blåste av gårde!🌪 Dagen etter gikk turen videre til Byron Bay😃

11 February 2017

Det ble en tidlig kveld på oss i går, selv etter vi fikk besøk av en mus i teltet vårt😵 Vi startet dagen med en morgen surf! Jeg kom opp flere ganger, men faceplantet rett ned i sanden, kuttet opp hånden på en av finnene og fikk alt for mye vann i nesen, så det var ikke like gøy i dag... Etter surfingen fikk vi bytte ut av teltet vårt inn i en container med air condition😍😍😍😍😍😍😍Vi tok oss også en lang tur langs stranden som var kjempe koselig! I dag er det siste kvelden for oss, så i dag skal vi kose oss med fest❤

10 February 2017

I dag hadde vi vår andre surfetime! Bølgene i dag morges var ikke like store som i går, så i dag prøvde jeg å komme opp på brettet selv😃 Selv om det blir mye fall klarte jeg å komme meg opp flere ganger😃😃🏄🏼‍♀️ Den andre surfetimen gikk ikke like bra for det var veldig sterke strømmer i havet så man ble dratt under i alle mulige retninger.. På kvelden har vi bare slappet av, for begge er veldig slitne etter to dager med fest og surfing. Det blir også en tidlig kveld på oss, for imorgen begynner surfingen 08:30😴🏄🏼‍♀️

9 February 2017

I går hadde vi vår første surfetime!! Vi startet surfetimen 10:30 hvor vi fikk hvert vårt brett og gikk ned til stranden. Bølgene var store og det er sterke strømmer så det var litt ubehagelig til å begynne med. Jeg kom opp på brettet med surfelæreren sin hjelp og det var utrolig morsomt😃😃 Etter lunsj var vi så slitne så vi dro heller å golfet enn å surfe. På golfbanen vi dro til bor det mange kenguruer, så etter golfingen dro vi å så etter de😍 De andre norske hadde deres siste kveld på surfeskolen, så vi var ute med de resten av kvelden🌃 (Vi bor i et av de røde teltene på bildet)

8 February 2017

Dagen startet oppe i fjellsiden. Vi pakket sammen tingene våre og satte oss i bilen. Vi kjørte 3 timer videre oppover kysten, og stoppet på en strand for å spise lunsj. Etter lunsj dro vi på et koala sykehus hvor de hjelper syke eller skadde koalaer med å komme ut i naturen igjen❤ Selv om alle sov var de utrolig søte🐨 Vi satt oss tilbake i bilen igjen og satte kursen mot surfeskolen!! Her skal vi bli igjen i fem dager og resten av gruppen drar videre. Når vi ankom surfeskolen møtte vi på de første norske på 3 uker, noe som var veldig koselig!!

7 February 2017

Vi har hatt veldig begrenset tilgang til internett her i Australia så jeg har ikke fått lagt ut noe fra de siste dagene før nå! Dagen etter vi ankom Sydney ble vi hentet av en buss som vi skal ta oppover hele østkysten. Vi var en stor gruppe på rundt 30 stykker. Vi satt i bussen i rundt 3 timer før vi stoppet opp på en vingård for vinsmaking! 🍷 Etter stoppet dro vi videre opp til Barrington Tops nasjonalpark hvor vi skulle sove over på en liten hytte oppe i fjellsiden. Her måtte nesten hele gruppen presse seg inn i et lite rom, så det var trangt og koselig. På vei opp til hytta så vi også kenguruer!!❤ Resten av dagen prøvde vi oss på vannrafting nedover en elv ved hytta og hadde flere leker utover kvelden😃

6 February 2017

Etter at vi klarte å ta feil av flytiden vår med en hel dag, fikk vi kun en dag i Sydney! Vi er veldig glade for den ene dagen, for det var så vidt vi kom med på flyvningen i går😥 Vi ankom hostelllet vårt rundt 3 tiden, og allerede 15:30 hadde vi skiftet og var på vei til Bondi Beach! Stranden var utrolig fin og vi fikk kost oss i solen. Etter stranden dro vi tilbake igjen og spiste middag. På kveldstid dro vi å så opera huset i Sydney😍 Øyeblikket vi satte foten ute av døren begynte det å regne, og siden vi dro dit på kvelden fikk vi ikke sett så mye som vi ønsket💕 Nå nærmer klokken seg 12, og så er begge utslitte etter en stappa dag med kun 5 timer søvn! Imorgen er det tidlig opp, for vi blir hentet 08:00 med buss😃 Da begynner turen oppover kysten🌸🏄🏼‍♀️