Europe · 12 Days · 27 Moments · July 2018

Chorvatsko

14 July 2018

A dneska už domů..... Moc se nám nechce, protože se nám tu opravdu líbilo, a kdo by si nechtěl prodloužit dovolenou, že? 😅 Každopádně: Ahoj Maribore! 👋😊

13 July 2018

A na večeři do pizzerie 😁😊 Mají tam jenom velkou pizzu, a my snědly dohromady dokonce dvě 😯 Byly opravdu výborné 😃🤗
Odpoledne jsme šly znovu do Mariboru. Tentokrát jsme prošly městský park a taky vinné sklepy. V parku jsou tři rybníky a žijí tam dokonce želvy, a mě a Emilku kousla 😦😃
V Ptuji jsme byly i ve slaščičárně 😁 Překvapilo nás kolik dortu, pohárů, sušenek a čokolád tu mají na výběr 😯 Nakonec jsme si ale všechny vybraly skvěle 😁😋
Dneska jsme navštívily nejstarší město Slovinska, Ptuj. Bohužel bez táty, je nemocný 😕 Ptuj je každopádně krásná, je stará, ale zachovalá. Taky je ti tradice zvláštních masek na maškarní, jsou to obrovské chlupaté obleky se zvláštními ozdobami, na výstavě jsme ale nebyly, takže nemůžu říct co vlastně znamenají 😶 Určitě ale stojí za prozkoumání, stejně jako Ptuj 😉

12 July 2018

Maribor při západu Slunce stokrát jinak😊 Některé pohledy byly opravdu nádherné 🙂
A večeře už v Mariboru přímo na náměstí 😊 Všechno bylo prostě dokonalé 😋 A babička zvládla dokonce i svůj první videochat😜😂
Při přejezdu do Mariboru jsme nemohli vynechat přímořské město Rovinj. Je opravdu úžasné. Krásné čisté moře, dokonce i v přístavu, stovky zmrzlináren, restaurací a obchodů se suvenýry. V kostele je asi 1300 let starý sarkofág svaté Eufemie. A odevšad nádherný rozhled na moře 🤗❤

11 July 2018

Taky jsme si prohlédli městečko ve kterém máme kemp, Fažanu. Má malé, ale krásné centrum se starým kostelem. Dali jsme si tu výborný oběd 🤗
Navštívili jsme i ostrovy Brijuni 😊 Bohužel nás trochu zklamala prohlídka, protože paní se dost opakovala😅 ale asi splnila účel, pamatujeme si toho hodně 😌😃 Několik let tam žil Tito, je tam dokonce vystavený i jeho Cadillac, vycpaná zvířata která dostal a muzeum fotek. Na ostrově je i zoo se zebrami, pštrosy, muflony a místními kozami, ovcemi a voly. Po celém ostrově je několik památek z římského období, v kostele jsou první zmínky o hlaholici a taky tam roste 1600 let starý olivovník. Viděli jsme toho hodně, přesto by šlo udělat prohlídku zajímavější, abychom si stihli všechno prohlédnout zblízka a ne jenom z vláčku.

10 July 2018

A všechno nejlepší tátovi k narozeninám!👐🥂🍾
A večer po druhé v Pule😊 Tentokrát staré město, kde je malé římské divadlo a pevnost, a samozřejmě kostely🤗
Tak dneska celý den na pláži 😁 prostě pohodička, moře, a nachos😋😂

9 July 2018

A večeře v Hook & Cook😍 Skvělé rybičky, kalamáry a hranolky, čerstvě z moře. 😋
A večer v Pule😊 Po celém městě jsou rozmístěny zbytky z římské kultury, a vidět 2000 let staré kameny je celkem zajímavé 😄
Tohle je Brseč, jedno z malých městeček které jsme navštívili po cestě do Puly. Krásné přímořské😊

8 July 2018

Večer jsme navštívili největší atrakci Rijeky - pevnost Trsat. Připravovala se tam akce a byla krásně vyzdobena svíčkami 🤗 Taky jsme prošli křížovou cestu a viděli kostel vysvěcený samotným papežem.
Na dovolené jsme taky konečně vyrazili na pláž 😁 Moře bylo pěkně ledové, ale aspoň jsme si nestěžovali na vedro😄

7 July 2018

Rijeka Přímořské město, které má historické jádro smíchané s moderními obchody, zašlé budovy i staré průmyslové oblasti.... Některé pohledy moc pěkné nebyly, ale v centru byla i pěkná zákoutí. My už jsme se tu nějak zabavili 😅
Krásný výhled na ostrovy na cestě od Plitvických jezer do Rijeky😍 akorát hodně foukalo 💨😅

6 July 2018

A odpoledne jsme zašli do jeskyní Baraćeve špilje. Nej zjištění dne: netopýr se chorvatsky řekne šišmiš😅 jinak jeskyně byly úžasné, jak jinak. Mohutné krápníky i propadliště a dokonce kostra medvěda jeskynního😯
Úžasné dopoledne v Rastoke! To je část města Slunj, kde je opravdu nádherně 😍 Jsou tam další vodopády, malý kaňon, roztomilé zahrádky s trpaslíky a krásné výhledy na řeku. Viděli jsme starý mlýn, staré ale funkční sádky a taky totem z filmu Vinnettou. A toto všechno jsme zakončili skvělým pstruhem v místní restauraci👌

5 July 2018

Druhý den u Plitvických jezer byl stejně úžasný jako ten první. Hned ráno jsme si užili Veliký Slap bez lidí, to bylo mnohem lepší než vcera. Dokonce se tam utvořila i duha 😁😊 Pokračovali jsme cestou okolo jezera. Ta byla sice hodně bahnitá a někteří i spadli (viď mami 😜) ale ve zdraví jsme ji všichni zvládli 😃 Dále jsme se prošli vyhlídkovou trasou nahoře okolo jezer, která nám poskytla úplně jiný pohled na vodopády a jezera. Taky svítilo sluníčko narozdíl od včerejška, takže některé pohledy byly ještě hezčí. K autu jsme dorazili opět příjemně vyčerpaní a moc jsme se těšili do sprchy 😃

4 July 2018

Dneska jsme vyrazili do NP Plitvická jezera. Naštěstí jsme vyrazili brzy ráno, abychom se vyhnuli davům turistů a užili si přírodu co nejvíc o samotě. A bylo to opravdu úžasné. Začali jsme krásnými čistými jezery a malými vodopády, a skončili jsme u 70ti metrového vodopádu a největší atrakce celého NP. Celá cesta byla prošpikovaná malými i velkými vodopády, kaskádami, průzračnými jezírky a dokonce i jeskyní. Svezli jsme se lodí i vláčkoautobusem. Stěžovat jsme si mohli snad jenom na ty davy které se utvořili kolem poledne. Bylo to opravdu nádherné, celý výlet se nám líbil, a zklamáni nebudeme určitě ani zítra.

3 July 2018

Jsme zamčený v baráku! 😲 Prý jsou v okolí běženci z Afriky, kteří se chtějí dostat do Německa, a mohli by si u nás chtít udělat útočiště, což my samozřejmě nechceme 😃 I když máme klíče jenom od našeho apartmánu a ne od celého domu tak tu jsme přes noc zamčeni 😅
Konečněééé!!! Jsme na místě! Cesta byla opravdu nekonečná, zvlášť poslední 2 hodiny, ale jsme tu.😊 Máme krásný prostorný apartmán daleko od všeho, takže je tu krásný klid 😌
Je 7 hodin ráno a my vyrážíme na cestu. Bude určitě zdlouhavá, ale všichni se na dovolenou moc těšíme a určitě bude za ten den strávený v autě stát. 😊