Thailand · 9 Days · 13 Moments · January 2019

Chiang Mai - Noa Boertien

29 January 2019

Dag 8- Vandaag was het dan eindelijk tijd voor de Tour in Doi Inthanon Park. Om half 9 werd ik opgehaald met de tourbus. Na 1,5 u rijden kwamen we aan in het park. We begonnen met de eerste waterval: Wachirathan. Vervolgens gingen we naar de white Karen village. Dit is een dorpje die koffiebonen verbouwen. Het heet White village omdat de vrouwen die niet getrouwd zijn, witte jurken dragen. Als ze getrouwd zijn dragen ze andere kleuren. Zo kan je dus zien wie wel en niet getrouwd is. Vervolgens bezochten we naar de tweede waterval: Sirithan. De volgende stop was het hoogste punt in Thailand: 25653341 meter boven de zeespiegel. Op dit punt was het ongeveer 14 graden. De laatste stop was de king and queen pagodes. Rond 5 u was ik weer terug bij het hotel. Ik had twee meiden uit de VS ontmoet en we spraken af om in de avond samen wat te gaan eten. Toen was het tijd om Chiang Mai te verlaten en terug te gaan naar Bangkok. Rond 2:00 kwam ik aan in mijn appartement in BKK.

28 January 2019

27 January 2019

Dag 7- Vandaag was het eigenlijk de bedoeling dat ik het Doi Ithanon natuurpark ging bezoeken met een Tour. Vroeg uit de veren zat ik aan het ontbijt. Na een half uur wachten ging ik toch maar eens vragen waar het busje bleef. Bleek mijn reservering niet goed doorgevoerd te zijn. Dus de tour is verplaatst naar de volgende, wel krijg ik een gratis ritje naar het vliegveld 😏. De rest van de dag heb ik een beetje door de stad heengelopen. In de avond was de Sunday Walking Street Market. Een hele straat wordt dat afgezet voor deze markt. En bommetje vol dat het was en enorm! Het leek wel of de hele bevolking van het stadje naar de markt was toegekomen. Was een leuke afsluiter van de dag. Morgen dus het park bezoeken en in de avond weer terug naar BKK.

26 January 2019

Dag 6- Vandaag veel stappen gelopen maar niet veel bijzonders gedaan. Ik was van plan om naar een park te gaan, maar toen ik aankwam na een hele tijd lopen bleek die dicht te zijn ... Dan maar op naar het o zo beroemde Khao Soi restaurant. Toen ik aankwam zat het bomvol. Je neemt plaats aan een klein tafeltje op een krukje en binnen 1 minuut heb je je bord met eten voor je neus voor iets meer dan 1 euro. Was super lekker! Vervolgens maar hele stuk terug gelopen en aan het zwembad gelegen. Hoort er ook bij toch! In de avond ben ik wel een stukje gaan fietsen door de stad. Toen kwam ik toevallig langs een voorstelling van een van de beroemdste Thaise theatergroepen uit Bangkok! Een Engelsman vertelde mij dat het heel speciaal was aangezien dit maar 1 keer in de 2/3 jaar wordt gedaan.

25 January 2019

Dag 5- Het was tijd om naar de olifanten te gaan in het Elephant Nature Park. Ik werd om half 9 opgehaald bij mijn hotel. Na 1,5 u kwamen we aan bij het prachtige park. Als eerst mochten we de olifanten voeren vanaf het platform. Daarna zijn we echt het park ingegaan en langs meerdere families geweest. Ook zagen we ze zichzelf wassen en in de modder spelen. Alles van zo dichtbij! In dit park wordt niet op de olifanten gereden of aan iets van mishandeling gedaan. Dit is de tweede keer dat ik hier was, en voorheen mocht je ze ook wassen, wat nu ook niet meer mag. Ze willen de olifanten op een zo natuurlijk mogelijke manier laten leven. De olifanten zijn allemaal gered van mishandelingen, gewond door landmijnen, blind etc. Naast olifanten zijn er ook andere dieren zoals katten, honden etc. gered. Echt een aanrader als je naar Chiang Mai gaat!

24 January 2019

Dag 4 - gister ben ik met de fiets het nieuwe deel van Chiang Mai gegaan : Nimman Road. Je kan echt zien dat dit moderner is en de wat rijkere Thai woont. Enorm veel leuke restaurantjes en winkeltjes. Toch vind ik the old city wat leuker omdat het meer ‘Thais’ is. Verder lekker gerelaxt aan het zwembad en zonnen. Kom echt tot rust hier! Ze hebben echt enorm veel leuke en gezonde restaurants hier, en super betaalbaar! Vandaag ben ik naar de olifanten geweest, dus verwacht een Journi binnenkort hiervan.

23 January 2019

Dag 3- op deze dag ben ik naar de tempel Doi Suthep geweest, wat boven op een berg ligt. De rode taxi of wel Songthaew is erg populair hier. Op het internet had ik gelezen waar de verzamelplaats was om zo’n taxi te nemen naar de tempel. Je moet wel wachten tot de auto vol zit maar dan ga je ook voor een paar euro helemaal naar boven. Als je snel wagenziek wordt moet je deze tempel overslaan want er zijn enorm veel bochten. Bovenaan aangekomen moet je nog een prachtige trap beklimmen waar je bij het platform van de tempel aankomt. Vervolgens weer met de rode taxi naar beneden. De rest van de middag heb in lekker relaxed bij het zwembad. In de avond ben ik nog even naar de rivierkant gefietst waar ik deze prachtige brug tegenkwam.

22 January 2019

Dag 2- Ik heb geen gids nodig joh. Ik organiseer gewoon mijn eigen tempel tour. Ik ben in totaal naar 4 tempels geweest: Wat Phra Sing, Wat Lok Mo Li, Wat Chedi Luang, Wat Suan Dok. Allemaal te voet, de stappentellers stond dus aan het einde van de dag op 30.000 haha. De tempels liggen vrijwel allemaal in ‘the old city’. Echter heb ik een nieuw vervoersmiddel ontdekt: de Mobike. Dit zijn een soort van OV fietsen. Ze staan door heel de stad heen, op allemaal random plekken (hoeft niet eens perse in een fietsenstalling). Met een app scan je de QR-code van de fiets en het slot gaat open. Gisteravond na het eten van typisch gerecht in Chiang Mai: Khao Soi, ben ik gefietst naar een winkelcentrum in het nieuwere deel van Chiang Mai. Het was soms wel erg spannend aangezien ze niet echt fietspaden hadden en je dus op de autoweg fietst. Winkelcentrum viel een beetje tegen vergeleken met die in Bangkok. Mooie tweede dag!

21 January 2019

Dag 1 in Chiang Mai. De reis ging enorm soepel. De vlucht was letterlijk opstijgen en landen en de taxi chauffeur sprak ook nog een super goed Engels en wist precies waar mijn hotel was. Mijn kamer is simpel maar helemaal prima voor een klein 10tje per nacht. Snel tas uitpakken en de stad verkennen. Ik kwam rond etenstijd aan dus ik ben gelijk naar een hotspot geweest: Blue Diamond heette het. De stad zit echt vol met leuke cafeetjes en restaurantjes. En ook met backpackers, bijna meer dan Thaise mensen. Daarna ben ik nog naar de Night Bazaar geweest. Straten vol met stalletjes die allen verschillende souvenirtjes, shirts, kleding enz. Verkopen. Je raakt er zo verdwaald. Maar wacht eens even? Dat gebeurde hier ook 5 jaar geleden. Jawel, ik herkende de markt gelijk. Hier raakte ik iedereen van de groep kwijt, zonder telefoon, tijdens de familie vakantie in paar jaar terug. Achjaa... Morgen wil ik een aantal tempels gaan bezoeken. See you tomorrow😴
Op naar Chiang Mai. Vanochtend wekker om 8 u. Was natuurlijk al weer eerder wakker, as usual. Ik was te enthousiast dus ik vertrok al om 10 u vanaf mijn appartement haha. Ben nu aan het wachten totdat ik kan boarden. Ben wel beetje zenuwachtig hoor, maar vooral heel erg veel zin in!