North America, Europe · 10 Days · 34 Moments · July 2017

Toronto - Niagara Falls - New York

28 July 2017

Totalt antal skridt for turen: 219.697 Gennemsnit pr. dag: 19.972 Højeste antal skridt: 30.297 Antal km: 149,79 km Gennemsnit pr. dag: 13,62 km Højeste antal km: 20,69 km
Så går turen hjem! Det har været en helt fantastisk tur og vi har nydt den SÅ meget! 10/10 would do again!

27 July 2017

Sidste dag på ferien kørte vi ud til Jones Beach State Park hvor der var et fint 'boardwalk' og hvor vi kunne spille minigolf! Resultaterne: 1. plads: Poul 2. plads: Marian og Charlotte 4. plads: Peter 5. plads: Jesper Det var en dejlig tur til stranden inden vi skulle sidde i et fly i 5 timer 😅
Sidste punkt på programmet var Comedy Club/Upright Citizens Brigade! Vi kom tidligt og stod i kø med en masse lokale, hvor nogle af dem endda lød til at være der dagligt. Da vi kom ind kunne vi købe billige drikkevarer (udover de billige billetter til $7 stykket). Forestillingen blev vedligeholdt af en underholdende vært, som havde fire gæster, der forsøgte at bryde igennem til de større comedy scener). Historierne var alle gode og handlede om: Sean, der havde haft byture hvor han ved en fejl var blevet høj på "embalming fluid". Han introducerede os også for "mirror Sean" Mike fortalte om sin bror der efter en voldsom omgang beer pong havde kommet til at tisse sin mor i ansigtet(WHAAT THE FUUUUUCK), da hendes hår lignede omridset af et toilet. Ashley havde skrevet en personlig erotisk novelle, som hun læste op for os - også en underholdende oplevelse. Adam fortalte om sin første date, der blev ødelagt af Adam's nære forhold til sin kat, Peaches. Dette endte med et slideshow.

26 July 2017

Aftensmaden blev nydt på Mighty Quinn's hvor vi fik BBQ i ægte Texas stil!
Efter dette skiltes vores veje og Peter og jeg dragende mod 5th ave.! Her var vi blandt andet i Apple Store (ikke købt noget), i Microsofts forretning (ikke købt noget) og i Lindts forretning (selvfølgelig blev der købt noget her!!)! Vi så også Trump Tower og 30 Rock på turen ind mod Times Square. Efter dette forsøgte vi at få billetter til et Broadway stykke, men konkluderede at det ville blive alt for dyrt da der var alt for lang kø(min. $75). I stedet gik vi på Burger Shack og fik en lækker Shack Stack og derefter tog vi på Natural History Museum. På ANHM konkluderede vi at prisen var for høj i forhold til hvad vi kunne nå så vi ville ikke gå derind, men mens vi sad og slappede af sagde vagten lige pludselig at det var gratis da der var en time tilbage! Vi skyndte os så ind for at se de ting vi helst ville og nåede næsten hele museet igennem på den time vi havde (damen i receptionen sagde det ville tage to dage, så det gik hurtigt!). Dejlig oplevelse, der reddede dagen 😃👍🏻
Den sidste fulde dag vi havde i New York startede i Central Park. Her gik vi lidt rundt i parken og så nogle af de store seværdigheder som f.eks. 'Strawberry Fields' og det 'venner'springvandet 😃

25 July 2017

Aftenen blev tilbragt på Yankee stadium hvor vi så værterne mod Cincinnatti Reds! En helt ufatteligt god oplevelse som vi aldrig vil glemme 😃⚾️ vi sad øverst i familie afsnittet, men stemningen manglede ikke og vi klarede os uden øl de to timer vi var der 😅
Efter turen over broen delte vi os op da vi ville nå nogle forskellige ting. Peter og jeg købte frokost på Burger Shack og spiste den i Brooklyn Bridge parken og nød en smuk udsigt. Herefter tog vi metroen ind til Penn Station hvor vi, efter en længere gå tur for at finde det, købte lækre donuts fra Krispy Kreme! Herefter blev eftermiddagen brugt på shopping og hygge!
Derefter gik vi videre til Brooklyn Bridge hvor vi gik over den flotte bro!
Turen gik så til Grand Central Station hvor vi gik lidt rundt inde på stationen og blandt andet så den danske restaurant der ligger der.
Morgenmaden blev spist på den sædvanlige diner lige rundt om hjørnet men i dag så vi at gaden skulle bruges til at filme en serie kaldet Mozart in the Jungle! Spændende! Den må vi kigge nærmere på når vi kommer hjem!

24 July 2017

Efter at have undersøgt 5 forskellige restauranter fandt vi endelig en mexicansk restaurant, hvor vi kunne købe tacos, enchiladas og burritos til fornuftige penge. Besøget var rigtig fint og personalet var meget service-mindede, så vi nød vores ophold derinde rigtig meget. Charlotte fik desuden en hjemmelavet lemonade og Peter fik en cocktail der hed Morelos Tropicals. Efter aftensmaden gik vi på cocktailbar hvor vi vågede os ud i at prøve 4 forskellige cocktails vi ikke have prøvet før. De smagte alle lækkert! Drinks blev givet af Charlotte! 🍹🍸🥂🍾
Det næste eventyr var en tur ud til Lady Liberty og Ellis Island! Vi steg på båden, spiste vores bagels og gik så lidt rundt på den første ø hvor Frihedsgudinden står. Vi var oppe i soklen og se udsigten over Manhattan og Brooklyn og derefter gik vi en lille tur omkring hende! 🗽 Turen gik derefter videre til Ellis Island som var der hvor immigranterne i sin tid blev sat af båden og der hvor deres skæbne blev bestemt. Vi startede med at se en film der varede en lille halv time og derefter gik vi lidt rundt og så selve bygningen de blev undersøgt og godkendt eller afvist i. Meget interessant at se!
Efter 9/11 memorial gik vi ned ad Wall street for at komme hen til Leo's Bagels hvor vi skulle have frokost. Vi købte de lækreste bagels med smøreost og laks som vi tog med os på det næste eventyr! 🍩 (<- bagel, ikke donut!)
Dag 3 i New York startede ud med regn og tåge. Vi skulle besøge 9/11 memorial og se museet der er lavet til minde om den frygtelige dag. Det var helt fantastisk at opleve museet og se det nye tårn der er blevet rejst ikke langt fra hvor de gamle stod.

23 July 2017

Aftenen blev brugt på Top of the Rock hvor vi nød en smuk udsigt ud over New York. Det er helt klart et besøg værd til næste gang (dog helst et dagsbesøg næste gang)!
CONEY ISLAND!!! Det tog en time at komme herud, men det var hele køreturen værd! Vi gik tur på strandpromenaden, fik is (mor gav!) og ikke mindst så prøvede vi to vilde forlystelser, Cyclone og Thunderbolt! Cyclone var vi begge oppe i sammen med Poul og Jesper. Det er en 90 år gammel trærutsjebane, der nok var den sjoveste forlystelse vi har prøvet. Peter er stadig oppe og køre over det 😃 Den anden forlystelse, Thunderbolt, turde Charlotte ikke. Det gjorde Peter derimod, og Poul tog med ham op i forlystelsen der blandt andet havde to-tre loops og et 90 graders fald. En vild forlystelse der fik svinget os godt rundt! Alt i alt en god oplevelse på Coney Island! Her skal vi ud igen næste New York tur! 😃 🎢🎡🎠
Dag 2 i NYC startede med morgenmad på en autentisk diner der ikke ligger langt fra vores hotel. Vi fik alle æg med diverse tilbehør (nogle fik bacon, mens andre fik skinke eller bacon) og dertilhørende brød 🥓🍳 Vi tog så toget til Penn station hvor vi fik shoppet i Footlocker og Macy's og vi kom glade ud derfra med billige sko og bukser! Vi skulle originalt have været i Central Park, men det havde regnet hele formiddagen og vi valgte derfor at tage til ..............

22 July 2017

Til aftensmad tog vi på en "family style" restaurant, hvor konceptet var at alle retter blev serveret som hvis man var hjemme hos mormor. Der skulle altså være rigeligt mad og meget forskelligt af det. Det fik vi også! Vi fik to appetizers, to hovedretter (kalv og pasta) og tre store desserter til deling. En lækker oplevelse på Tony's Di Napoli, der mindede om Peters families oplevelse i Denver på Maggiano's Little Italy 😃😍👍🏻🇺🇸🇮🇹
Efter Highline gik vi langs havnen hen til Intrepid Museum hvor vi blandt andet var nede i en ubåd, gik på et hangarskib der var i Vietnam og 2. Verdenskrig og så en "space shuttle'. Efter dette bestemte vi os for at gå til Times Square endnu engang, denne gang for at bestille billetter til et Broadway stykke, men det var for dyrt og vi bestemte os derfor for at vente til en anden dag.
Vi startede første dag i NYC med morgenmad på Times Square Diner hvor vi fik omeletter og pandekager - lækkert! Derefter gik turen til smukke Times Square hvor vi brugte tid på at kigge rundt og nyde stemningen. Vi skulle så videre til High Line park der er bygget på togskinner i luften og her nød vi en dejlig is og udsigt over byen, mens vi gik den omtrent 1,5 km tur gennem parken. Super oplevelse!

21 July 2017

Til aften besøgte vi en lokal BBQ restaurant (John Brown Smokehouse). Her fik vi super god mad serveret på bakker med papir over. Meget autentisk!
Så ankom vi endelig til THE BIG 🍎! Vi glæder os til at udforske byen!
På turen til NYC kørte vi forbi Finger Lakes og stoppede ind ved Watkins Glen State Park hvor vi gik langs en masse vandfald. Super flot tur og godt med en lille pause fra bilen 😃
Der skal lidt lækkert til! Vi er nu på vej til NYC, men havde brug for et lille stop i Wal-Mart til noget vand og lidt lækre donuts!

20 July 2017

En fantastisk dag sluttede ved Niagara Falls på den canadiske side hvor vi så de flotte vandfald oplyst med forskellige farver. Et fantastisk syn! ❤️💛💚💙💜
Efter turen til the Falls kørte vi lidt op langs floden og endte i byen Niagara-on-the-Lake. Her spiste vi på Corks, en lille restaurant med fin service og god mad. Poul og Jesper smagte på specialiteten for området; icewine. Det kostede 17 CAD for 2 oz! 😱 vi andre fik også en lille smagsprøve af den søde vin og det var lækkert!! 😋 Efter aftensmaden gav Peter dessert i form af autentisk italiensk is på en lille dessert restaurant. Alt i alt en god tur til denne fine lille by!
Efter en kort køretur ankom vi til USA siden af Niagara Falls, hvor vi skulle sejle med Maid Of The Mist ind til bunden af Niagara Falls. Det var en fantastisk tur vi aldrig glemmer, og vi bliver nok aldrig tørre igen efter den mængde dis som vandfaldet dannede! Vi var også på toppen af et observationsdæk på USA siden før vi kørte til Canada siden. På Canada siden var udsigten til det store vandfald Horseshoe Fall bedre, og vi brugte lang tid på at beundre udsigten her. Vi sluttede besøget af med at gå en tur inde bag vandfaldet (Journey Behind the Falls). Her kunne vi ikke se så meget, men var stadig imponerede over kraften af vandfaldet, som vi kunne fornemme på lyden i gangene bag vandfaldet.
Så gik turen videre fra Toronto til Niagara Falls. Vi tog en bus 100 meter fra hotellet som skulle tage 2 timer, men fordi vi skulle over grænsen til USA endte vi med at være en time forsinket. Vi kom dog alle over grænsen uden problemer, og fik derefter hentet bilen vi havde lejet 😃🤘🏻🇺🇸

19 July 2017

Dag 2 i Toronto startede i bydelen Kensington Market som er en bydel der minder lidt om Christiania. Derefter gik turen videre til Brætspilscaféen Snakes & Lattes, hvor det desværre kun blev til et glas sodavand, og til Toronto University. Herefter tog vi ud til Casa Loma, et vildt flot slot som vi var meget imponerede over. Efter dette tog vi hjem til hotellet og var et hurtigt smut i Brætspilsbutikken 401 Games. Dagen endte med et besøg i CN tårnet (hvor vi desværre ikke skulle spise) og meget sen aftensmad på en restaurant/bar, Scaddabush, ikke så langt derfra. Dejlig og hård dag med 30.000 skridt 😅
Vi nyder vores lækre udsigt fra hotelværelset!
Jeg vil våge at påstå at denne solcreme ikke er non-greasy som den siger - bare se på mit ansigt 😓

18 July 2017

Første dag i Toronto var hård og god! Solen var fremme og med 26 grader blev det til tider ret varmt. Morgenmaden på Eggspectations, hvor nogle fik omeletter og andre fik pandekager var LÆKKER! Derefter gik vi hen til Nathan Philips Square og så den flotte plads. Derefter gik vi ned til havnefronten hvor vi tog en havnerundfart og vi så Toronto Islands. Turen gik så til St. Lawrence Market (kæmpe, lækre torvehaller) og Old Distillery district, hvor der var mange spændende butikker, samt hyggelige restauranter og caféer. Vi spiste på Cluny (en super summerlicious menu) og derefter gik vi på Mill street brewpub hvor Peter gav øl og tog selv fire små øl for at smage lidt forskelligt. Tilsidst tog vi en taxi hjem. Den var sikkert ulovlig. Tak for i dag! Det gør vi bare igen i morgen 😉