Sri Lanka · 57 Days · 49 Moments · October 2016

Marie C. Christensen

Rolle & Cille på tur: Maldiverne & Sri Lanka

26 November 2016

På vores rejse hjem, startede vi med en 2 timers køretur fra hotellet til Colombo lufthavn, hvor vi skulle vente 3 timer, for derefter at flyve 12 timer til London, hvor vi har ventet 6 timer, før vi endelig kan gå ombord på flyet hjem til Danmark på 2 timer, snart ✈️💺 Vi ses om ikke så længe!🔜🇩🇰

22 November 2016

Tirsdag (22/11) var vejret lidt kedeligt, vi valgte derfor at tage en tur til byen Galle endnu en gang, med 4 andre piger fra holdet 👯‍♂️ Der kiggede vi butikker og fik en lækker tidlig aftensmad samt dessert 🌯

20 November 2016

Søndag (20/11) tog vi en gruppe på 9 afsted til Sri Lankas hovedstad, Colombo🏙 Turen derind var 2 timer med lokalt tog, som var en meget anderledes oplevelse i forhold til derhjemme - denne tur var i meget gamle toge, som havde åbne døre. Vi kunne ikke finde siddepladser, så vi måtte derfor stå op ude ved de åbne døre i 45 minutter indtil vi fandt pladser🚞 Da vi ankom til Colombo startede vi med en lækker frokost, og derefter tuctuc rundt til forskellige shopping centre 🗺 Vi endte med at måtte forlade gruppen og tage en tuctuc hele vejen hjem til hotellet igen, da Rolle fik meget ondt pga. blærebetændelsen - vi sad derfor 3 timer i tuctuc og var først hjemme til aften, hvor Rolle fik det bedre efter et par piller🌙

18 November 2016

Fredag (18/11) tog Cille og 20 andre fra holdet afsted på jungle tur🌴 Turen startede med en bustur på 2 timer, hvorefter de blev sat af ved starten af en gåtur et par kilometer ind i junglen🛤 Det første de blev mødt da de steg ud af bussen var igler, og de fik derfor stukket tigerbalsam i hænderne, så de kunne smøre hele kroppen ind🐯 Efter den lille gåtur, kom de op til et lille vandfald de skulle gå ned igennem, dette var en dejlig pause fra alle iglerne💦 Derefter besluttede halvdelen af flokken, inklusiv Cille, at tage tilbage til hotellet igen, fordi de havde fået nok af alle iglerne, samt en fra holdet var faldet og havde slået anklen 🚎 I mellemtiden tilbragte Rolle dagen tilbage på hotellet og tog også en tur til byen Galle med en lille gruppe af holdet ☀️

12 November 2016

De resterende dage (de sidste 2 uger) er gået med afslapning på hotellet, gåture på stranden, små lokal butikker i byen, julegave indkøb, lækker aftensmad og leg i poolen og havet 🌊🎅🏽🍕 Der var afslutning på undervisning den næstsidste uge og friuge den sidste uge af ferien - det har været en fantastisk rejse☀️🌴
Den 12. og 13. november tog Rolle og 12 andre fra holdet, afsted på tur for at se Worlds end og bestige Adams Peak🚞 De tog afsted kl. 02 om natten, for at køre i 6 timer, hvorefter de gik en smuk tur på 7 km til "Worlds end". Desværre var det tåget, men ellers en meget flot tur. Efterfølgende kørte de yderligere 4-5 timer for at komme til Adams Peak🏞 Her havde de 8 timer på et hotel, hvor de kunne slappe af og få noget mad, inden vandreturen startede kl. 01:45. Det var en tur bestående af 5831 trappetrin og en puls på max. Men det var det hele værd, da man nåede toppen og så solopgangen, samt den smukke udsigt på vej ned🌄 I mellemtiden tilbragte Cille weekenden på hotellet med resten af holdet og lørdagen et smut til byen Galle ☀️

11 November 2016

I dag (11/11) var det tømmermændsdag for alle🍟 Vi brugte formiddagen i den lækre pool, men måtte om eftermiddagen tage afsted til hospitalet i Galle, for at få Rolle undersøgt for blærebetændelse - det endte med at vi ventede lidt over en time for at komme ind til en konsultation der ellers var aftalt, men tiderne bliver ikke taget så tungt hernede 🏥 Resultatet af konsultationen blev en urinprøve, en blodprøve og en bunke piller, samt en aftale på tirsdag for at få resultaterne💉🚽 Aftenen blev for Rolles vedkommende brugt på at pakke til den kommende tur til Adams Peak, som de tager afsted på kl. 2 i nat - denne tur bliver Cille dog hjemme fra 🗻

10 November 2016

Torsdag (10/11) var det ugens sidste undervisningsdag📓 Til frokost tog vi på date med havudsigt og efter hjem i poolen og dase 🍽💦 Om aftenen var der arrangeret BBQ night med hawaii som festens tema, så der havde alle fundet deres bedste tøj frem og ellers været kreative med accessories 🌸 Det blev en sjov og festlig aften, hvor alle kom sent i seng 🍸🍻

9 November 2016

Onsdag (9/11) varede undervisningen kun 2 timer, vi havde derfor tidligt fri, så Cille tog til en større by, Galle, med 3 andre piger - der gik de rundt i hyggelige gader inde i et fort, med massere fine butikker og hyggelige cafeer og restauranter🏰 De fandt også et is-sted, hvor man kunne se dem lave de bestilte is på 5 minutter, det var god cremet is og der var massere smage at vælge mellem🍦 Imens var Rolle hjemme på hotellet og slappede af☀️ Om aftenen så vi film, som en del af undervisningen 📽📓

8 November 2016

Tirsdag (8/11) var der endnu en dag med undervisning og sol ☀️ Om aftenen tog vi på Italiensk restaurant, "Spagetti & co", med en gruppe piger, hvor vi fik lækker pizza 🍕

7 November 2016

Mandag (7/11) blev dagen brugt på undervisning og afslapning i solen og poolen ☀️💦 Om aftenen var der flot udsigt på stranden til solnedgang og lyserød himmel, og de store bølger var der fortsat 🌊🌅

6 November 2016

I går (6/11) var det regnvejrsdag, dagen blev derfor ikke brugt på så meget ☔️ Der var kæmpe bølger på stranden, hvilket også medførte at man ikke måtte bade der, pga den kraftige strøm 🌊 Vi lå derfor inde i læ og så film med holdet og slappede af📽

5 November 2016

Lørdag (5/11) havde vi fri og vi brugte derfor halvdelen af dagen på at sole os ved poolen ☀️ Den anden halvdel af dagen blev brugt på en like tur ned til byen, hvor Rolle bestilte en jumpsuit og en top, som bliver syet til hende👘 Om aftenen spiste vi på Nordic House, hvor vi fik lækre burgere 🍔

4 November 2016

Fredag (4/11) stod vi tidligt op og lavede morgentræning i regnvejr. Derefter havde vi undervisning den første halvdel af dagen 📓 Eftermiddagen brugte vi på en tur rundt og se byen med nogle af de andre piger 👭👭 Om aftenen var vi på bar nede i byen med næsten hele gruppen, hvor vi også fik vores første shawarma, som var tiltrængt 🌯 🍸🍺

3 November 2016

I dag (3/11) havde vi 'første skoledag' i kommunikation og personlig udvikling📓 Bagefter slappede vi lidt af, og tog efterfølgende ned til byen, for at udforske og shoppe lidt 🛍 Til aftensmad spiste vi på en restaurant, 'Nordic House', som er ejet af en dansker, hvor vi fik nogle rigtig gode burgere 🍔 Tilbage på hotellet var nogle i pool og andre på vej i seng 💦💤

2 November 2016

I går (2/10) stod vi tidligt op og kørte afsted til hvalsafari ⛴🌊 På turen blev vi næsten alle søsyge, men vi fik både set en masse delfiner 🐬 og et par blåhvaler 🐋 Efter et par timer på havet, tog vi tilbage til hotellet og solede os ved poolen, samt fik kage da Jonas fra holdet fyldte 21 år 🇩🇰

1 November 2016

Tirsdag (1/11) kørte vi fra Tissamaharama, mod vores nye hotel i Hikkaduwa 🏤På vejen stoppede vi ved et skildpadde rugeri 🐢og efterfølgende kom vi endelig til vores hotel, hvor den stod på afslapning og pool 💦💦

31 October 2016

Mandag (31/10) havde vi fridag i Tissamaharama, så vi tog ud og udforskede byen med nogle andre fra holdet - vi fandt bare hurtigt ud af at der intet var at se 🏜 Tilbage på hotellet slappede vi af og så film 📽 Overfor hotellet kunne man spotte en stor krokodille i en sø, den kan også ses på et af billederne 🐊 Om aftenen hyggede vi med halvdelen af holdet på vores hotelværelse 👬👭👫

30 October 2016

I går (30/10) kørte vi fra Arugambay i bus til Tissamaharama, hvor vi fik underholdning i bussen med koncert og Hit med sangen 🎤 Da vi ankom til vores nye hotel blev vi roomies og skulle derefter på Yala jeepsafari i et par timer. Vi fik både set en leopard (bortset fra Rolle fordi hun er blind, men prøv at spot den på et af billederne), krokodiller, buffalo, påfugle, vortesvin, fugle, storke, dådyr, ørne, øgler og som den eneste jeep så vi en elefant 🐊🐘🐗 Vi så derudover også Face rock og Elephant rock 🐂 Om aftenen havde vi græshoppejagt på værelset, som endte med at vi havde dræbt ca 20, og derefter kunne vi gå i seng 💤🚫

29 October 2016

Lørdag (29/10) havde vi fridag. Cille startede dagen med at tage ud og surfe igen, sammen med 19 andre fra holdet🏄🏽‍♀️💪🏼 Mens Rolle blev på hotellet og udforskede 'byen' med nogle af de andre piger 👯 Om aftenen var vi på date, hvor vi sad i nogle af hotellets hyggelige hytter under lyskæder✨

28 October 2016

Fredag (28/10) stod vi op på vores nye hotel ud til havet🌊 Efter morgenmad skulle vi direkte afsted til surfing ved Whisky Point, som var ca 15 min fra vores hotel med tuk tuk 🏄🏽‍♀️ Vi brugte et par timer på surfing, og det var skide skægt men mega svært - vi kom dog begge to op og stå på brættet 💪🏼 Om aftenen havde vores festudvalg arrangeret en hyggelig aften på en restaurant overfor hotellet, for at ryste os sammen. Det inkluderede også at de lavede grupper vi skulle sidde i, så man kom til at snakke med nogle man ikke har snakket så meget med tidligere 😊

27 October 2016

I dag (27/10) startede dagen med at vores hotel blev overtaget af et brudepar og gæster💍 Om formiddagen lavede vi lege, hvor vi efterfølgende spise frokost sammen og kørte videre mod den næste by, Arugambay🚎🏘 I bussen stod Jonas (en fra holdet) for underholdning i form af karaoke 🎤

26 October 2016

I går (26/10) havde vi tømmermændsdag, så vi brugte dagen på frokostdate og var ude og kigge butikker - som i kan se på billedet fandt Rolle et par fine solbriller, som hun dog lagde tilbage på hylden 😂 Vi fandt begge en fin bikini og gik tidligt i seng om aftenen 🌙

25 October 2016

I går (24/10) kørte vi fra junglen kl. 11 og sad i bus i 7 timer til vores næste hotel i Ella 🚞 Vi ankom lige inden aftensmad, som vi fik på baren Chill, hvor vi også fejrede en fra holdets fødselsdag med fest og kage 🎂
I går (25/10) kørte vi i lokal bus og tuc tuc op til Lipton Seat. Fra toppen gik vi 8 km ned gennem skyer og te buske, med flot udsigt 🏔Efterfølgende var vi på date, hvor vi fik lækre pandekager og varm kakao ☕️😋 Om aftenen spiste vi på Chill og blev et par timer ekstra 🍸🍻

23 October 2016

Søndag (23/10) tog vi afsted til junglehytter, som vi skulle bo i natten over - vi sov under myggenet, da der var åbent ud til naturen 🌴🏡 Lige da vi ankom skulle vi afsted på bare tær til riverrafting på 7 km. To ord blev brugt på turen; forward og relax. Vi blev overraskede da vi skulle hoppe i floden med vilje, og ligge og flyde med strømmen 🏞 Det var en mega fed oplevelse med fantastiske omgivelser 🚤

22 October 2016

Lørdag (22/10) var vi ude og se The Temple of Tooth 🏯 Derefter var vi ude og se et smykkeværkstedet, hvor man også havde mulighed for at købe nogle - Rolle fik købt en fin ring 💍 Om eftermiddagen var vi i poolen og afsluttede dagen med drinks på hotellet 🏤

21 October 2016

Fredag (21/10) startede vi dagen med at prøve sarees, som er kvindernes beklædning💃🏼 Her efter tog vi forbi et træværksted, hvor alt var håndlavet og utrolig flot🌳 Vi tog derefter videre til en spice garden, hvor vi fik en rundtur og smagte deres lækre kakao☕️Om aftenen så vi et Srilankansk danseshow, hvilket var meget specielt. Vi sluttede dagen med at tage hen til vores nye hotel🏤

20 October 2016

I dag (20/10) stod vi tidligt op, for at bestige Sigiriya rock - der var mange stejle trapper og meget langt ned ⛰ Efterfølgende kørte vi i oksekærrer og sejlede i både, hvor vi endte hos en lokal familie, som viste hvordan de bruger kokosnødder til mange forskellige ting 🍈 Vi sluttede dagen med en tuk tuk tur og aftensmad på hotellet 🚜

19 October 2016

I dag (19/10) stod vi tidligt op og tog på skolebesøg, hvor vi sang og gav eleverne gaver Efterfølgende kørte vi i bus, ud til et tempel som lå på toppen af et bjerg🏔 Efter det var vi på jeep safari, hvor vi så vilde elefanter 🐘Vi sluttede dagen på vores nye hotel med pool og lækker aftenbuffet 🍝

18 October 2016

Igår (18/10) vågnede vi op med udsigt til elefanter der badede i flod 🐘🌊 Efter morgenmad tog vi ud til et elefantbørnehjem, hvor vi så to baby elefanter på ca. 3 år blive fodret med mælkeflasker 🍼 Vi var senere også ude og se tefabrik og poo-paper fabrik ☕️💩 Til aften var der velkomstmiddag og fødselsdag 🎂🇩🇰🎉

17 October 2016

Igår (17/10) var det rejsedag✈️ Vi startede dagen tidligt med en rundvisning i hovedstaden Malé på Maldiverne. Der fik vi en guidet tur rundt hvor vi bla. så en masse scootere, en stor moske samt frugt og fiskemarked 🍌🐟 Derefter havde en lang eftermiddag/aften med fly og bustur hen til vores næste hotel, hvor vi bliver to nætter🏤

16 October 2016

Søndag (16/10) var hele holdet enige om at holde tømmermændsdag, vi brugte derfor dagen på en morgendukkert og afslapning 😴 Om aftenen havde vi giveaway night, hvor vi sagde farvel til vores staff med sang, gaver og bål med skumfiduser 🔥

15 October 2016

Lørdag (15/10) var vi på 5⭐️ hotel på øen Ellaidhoo ca 45 min fra øen vi boede på. Dagen gik med infinitypool, stor buffet til aftensmad, lækre drinks samt fødselsdag med kage 🎂 Vi tog derfra kl 24, da de lukkede, og tilbage på hotellet var det på hovedet i seng fordi alle var godt kørende på drinks 🍸🍻

14 October 2016

I dag (14/10) var vi ude på snorkeltur fra båd, hvor vi solede og hoppede fra taget 🛥🌊 Om eftermiddagen var vi heppekor til håndboldkamp mod de lokale, som vi selvfølgelig vandt🏆 Til aften havde vores "staff" arrangeret lege, så der var både limbo og stoledans💃🏽 Derudover så vi et par af pigerne fra holdet give den gas til en combat workout 💪🏼

13 October 2016

I går (13/10) startede dagen ud med oversvømmede stier og veje, derfor blev dagen brugt på kortspil og opstart af det lokalprojekt vi begge er en del af🎨☔️🃏Inden aftensmaden var der fodboldkamp mod vores staff, og efter var der turnering i 500⚽️

12 October 2016

Igår (12/10) startede dagen ud med regnvejr, så dagen blev brugt på at slappe af og forberede lokal projekter☔️ Vi så en papegøje da vi skulle skynde os hjem efter at have købt maling, så selvom det regnede måtte vi stoppe og tage billeder af den🐤 Det første lokale projekt blev også sat igang da der blev stegt danske pandekager, som blev delt ud til de lokale der turde smage🍴 Om aftenen fejrede vi en fra holdets fødselsdag, og det var et stort hit at der blev serveret pomfritter til middagen, da vi ikke har fået meget andet end tun og pasta/nudler/ris de fleste andre dage 🍟🇩🇰

11 October 2016

I dag (11/10) var vi tidligt oppe, for at tage på whaleshark tur. Desværre så vi ingen whalesharks, men vi så dog skildpadder🐋🐢 Da vi kom tilbage var det direkte over til frokost, som var efterfulgt af bål og sang, efter aftensmaden 🔥🎶

10 October 2016

I går (10/10) tog vi ud til Picnic Island, hvor vi snorklede og lavede vandsports aktiviteter(bananbåd og firemands stolbåd)🍌🏊🏼 Vi tilbragte det meste af dagen på denne ø og da vi kom hjem, var der MGP show om aftenen🎤💃🏼

9 October 2016

Igår (9/10) startede vi med at gøre klar til at skifte værelser - vi bor nu begge på Beach front hotel 🌊 Det var også vores første regnvejrsdag hernede så vores snorkeltur blev aflyst, og i stedet spillede vi spil og hyggede indendørs☔️Om eftermiddagen tog vi afsted på delfin spotting, hvor vi alle lå på taget/1. Etage af en båd - der var ingen delfiner men en flot solnedgang 🌅

8 October 2016

Igår (8/10) var vi på homestays hos lokale familier, hvor vi lavede mad og spiste i grupper af 5-6 personer 🏠 Om eftermiddagen var der håndboldkamp mod de lokale kvinder og piger, som vi vandt stort ca. 15-2 🏆 Om aftenen spiste vi stor middag og så lokal dans kaldet Bodubero, hvor hele holdet også blev hevet med op 💃🏽

7 October 2016

I går (7/10) forberedte vi lokal projekter, spillede beachvolley og havde fritid🏖🏐 Om aften tog vi ud på fisketur, hvor vi begge fangede én fisk hver (Rolles ses på billede og Cille fangede en fisk kaldet 'yellow fish')🐟🐡 På fisketuren så vi også en smuk solnedgang🌅Efterfølgende kom vi tilbage til grillet fisk på stranden, hvor de også havde lavet den flotte whaleshark i sandet 🐋

6 October 2016

I dag (6/10) tog vi en 1,5 times bådtur ud til Thoddoo Island, hvor vi blev kørt rundt på ladet af en bil og stoppede for at se deres frugtplantage med hhv. papaya, passionsfrugt og Vandmelon - vi smagte både papaya og passionsfrugt og vores begges favorit var passionsfrugt🍈 Derefter blev vi kørt ud til en meget lækker strand, hvor vi badede og fik frokost🌴🌊 Efter et par timer tog vi båden hjem igen og direkte til eftermiddagste med kage samt maldiviske tun og kokos delikatesser ☀️

5 October 2016

I går (5/10) lavede vi vores egen frokost på maldivisk vis. Vi blev begge sat til at lave en slags pandekager, som bestod af: mel, olie, vand og salt 🍴Der udover lavede vi tillidsøvelser på standen, og sluttede af med en leg kaldet 'gulvgraver' 💰🏖

4 October 2016

I går (4/10), efter morgenmaden, tog vi en båd ud til Sandbank Island🌴🌴 Her brugte vi det meste af dagen på at snorkle og prøve at dykke - helt ned til 5 meter🏊🏼😁☀️ Om aften havde vi movienight, og så holdets 4 drenge spille fodbold mod nogle lokale drenge⚽️

3 October 2016

Et par billeder fra idag, hvor vi har været på rundvisning på øen hvor vi bla. så nogle lokale bygge båd og så et 300 år gammelt træ med kæmpe flagermuse hængende på - derudover har vi været på stranden og lavet teambuilding, samt en fotojagt rundt på øen hvor vi bla. skulle finde et tidligere DSC værk (det sidste billede) 🌴🇲🇻

2 October 2016

Så er vi kommet til Malé på Maldiverne, der er omkring 30 grader (vi er blevet fortalt at det er mildt idag selvom det føles som en sauna), og er på vej i speedbåd ud til Rasdhoo øen som vi skal bo på 🌴🛥☀️