France · 9 Days · 9 Moments · August 2018

Logonna-Daoulas, Bretagne

11 August 2018

Dat was het dan. Vandaag zijn we terug gekeerd naar huis. Maar toch nog even een laatste keertje tot aan de zee geweest. En dan de lange terugrit. Het ging wel wat vlotter dan de heenreis dus dat scheelde. De gps heeft ons ook anders gestuurd. Waarschijnlijk omwille van de files. Die wij dus vakkundig ontweken hebben 😛 En nu back to reality. Maar nog een paar dagen verlof eerst.

10 August 2018

Laatste dagje vakantie. Weer een kusttripje gemaakt. Terug naar Pointe de Penhir. En we zagen meteen waarom we terug moesten. Wat een uitzicht. Bij het volgende stoppunt was het te koud om een wandeling naar de top te maken en hebben we dan maar even geluncht. Het punt daarna was echter weer de moeite waard. Surfer’s beach zo leek het wel. Plage de Lostmarc’h. Mooi. En indrukwekkend hoe snel het water omhoog komt ook. Ook de kitesurfers waren redelijk indrukwekkend. Terug naar huis om al iets in te pakken en op zoek naar een restaurant. Uiteindelijk op de Quai de la douane terecht gekomen en in een lekker visrestaurant fruits de met gaan eten. Dingen gegeten die ik nog nooit gezien heb. En toen was het eigenlijk weeral veen te laat. Morgen is het heel vroeg dag want dan zetten we onze terugreis in. Een vermoeiend dagje dus.

9 August 2018

Leuke dag vandaag. Het begon allemaal met een wandeling. Ongeveer 4,5 km die er uiteindelijk 5 zijn geworden. Met een beetje nattigheid erbij. Maar wat een view. 5 minuutjes gereden om aan het startpunt te komen en dan zo’n goede 4 km langs de kustlijn omhoog en omlaag. En overal mensen die zaten te vissen. Ik wil toch echt eens weten hoe ze dat doen. Misschien morgen. We zullen zien. Maar goed, langs de kustlijn dus. Prachtige vergezichten. Helder water. Heerlijk weer voor een wandeling. Zeker in tegenstelling tot het begin van deze week. Aangezien het voor Juul een beetje te ver werd, zijn we dan in de namiddag terug naar Brest gereden. Naar de oceanopolis. Dat vond hij iets hoor. En best wel interessant ook. En zo zit ons voorlaatste dagje er al weer op. Morgen de laatste en dan terug naar huis. Ergens best wel blij. Anderzijds had ik nog wel wat meer willen zien van Bretagne. We moeten dus nog eens terug komen. Zonder hondjes en met een vaarbewijs 😊

8 August 2018

Vandaag niet zo’n super goed weer. Maar al bij al bleef het tot een uur of 4 relatief goed. Dus we hebben er nog een leuke dag van gemaakt. Fien wou naar Callac. Naar het museum over Breton Epagneul. Aangezien dat dit redelijk ver lag, hebben we er een tripje met tussenstops van gemaakt. De leukste tussenstop was zeker en vast de watermolen. Een leuke wandeling die je leidt tot een watermolen en een daarbij horend klein museum. Heel leuk om te doen. Ook voor Juul. En de hondjes mochten mee. Dus dubbele pret. Ervoor zijn we naar een gezellig dorpje geweest waar net een marktje was. En erna dus naar het museum over Yona 😛 Daarna wou Fien nog naar een uitkijkpunt maar Juul had geen zin meer om te wandelen. Het was ondertussen ook koud en regenachtig dus Fien is alleen geweest. Gelukkig was het niet zo super ver wandelen en was ze snel terug. Dan hebben we nog geprobeerd om bij een kerk op een berg te geraken maar ook hier moest er geklimd worden. Dus we zijn maar ineens doorgereden

7 August 2018

Rustiger dagje vandaag. We besloten om maar de zee te wandelen en eens te zien wat dat voetvissen inhoudt maar we waren er toch nog niet uit. En nog steeds niet helemaal. We zijn er wel uit dat we het beter niet doen hier en onze vis in de winkels kopen. Daarna naar Brest gegaan zonder de hondjes. Brest is een stad dus met de hondjes was het toch niet zo ideaal geweest. Plus, dan hadden we het kasteel niet gezien. Toch wel mooi en dat voor maar 7€. Een soort van maritiem museum maar best wel indrukwekkend. En vlak aan een militaire basis. Dus er viel wel wat te zien. Om te eten waren we helaas te laat. Dus zijn het crêpes geworden. En typisch Bretons gerecht. Hartige pannenkoek gevolgd door zoete pannenkoek. Lekker. Juul wou dan nog een kabelbaan doen over de rivier en toen terug richting huisje.

6 August 2018

Wat een dag. Wij slagen er toch altijd in om van een van onze eerste dagen ook de zwaarste te maken. Het doel? Een roadtripje met hier en daar een stopplaats. Op zich hebben we dat ook gedaan. Maar veel van de plekjes zorgden ook voor langere wandelingen. De climax was wel de laatste. Zowel qua wandeling als qua uitzocht. Al ben ik niet helemaal tot beneden geweest. Wat hebben we eigenlijk gedaan. Tripje langs de kustlijn met enkele dorpjes, een uitkijkpunt, een strand, een uitkijkpunt en een tropisch paradijs. Of toch iets dat er heel erg op leek. Bangelijke dag maar wel weer veel te warm. Morgen wordt het een beetje frisser. En hopelijk ook rustiger. Mijn voeten doen nu al zo’n pijn. Oh ja,en er is toch al iemand in geslaagd om zijn deur in de mijne te plaatsen.

5 August 2018

Day 2 Vandaag een zeer ontspannende dag gehad. Of toch een beetje. Het was veel te warm om iets te doen. Fien wou nog naar de supermarkt dus zo gezegd zo gedaan. Bleek er vlakbij nog een marktje te zijn ook. Hebben we dan ook ineens gedaan. Heel leuk. Juul moest wel weer zeuren en knuffelen en opgepakt worden maar ja, dat hoort erbij zeker. Daarna vooral lui geweest. Nog een beetje recupereren van gisteren. En toen wou Fien naar de zee en een wandelingske gaan maken. Leuk. Ware het niet dat het snikheet was. Maar het zicht was gewoon... wauw! Na de wandeling wou Fien nog gaan zwemmen. Ik zag dat niet zo zitten. Had al vrij snel spijt maar anderzijds. Ik had het toch niets gevonden. Oestertjes gegeten, cava gedronken en spelletje gespeeld. En de avond zat er alweer op. Oh ja, die oesters waren dus spotgoedkoop. Mega groot. En heel erg lekker. En op het lokale marktje gekocht. Maaaaar... die kun je dus ook gewoon op het strand gaan plukken. Moeten we eens proberen een van dees.

4 August 2018

Dag 1, de heenreis. 12u gedaan over iets dat normaal 8,5 zou moeten duren. Met tussenstopjes hadden we dus gerekend op zo’n 10u. Dat viel een beetje tegen. Zeker als de kleine om de 5 minuten vraagt ‘zijn we er al?’ Maar we zijn er uiteindelijk geraakt. Super mooi huisje in een mooie omgeving. Uitgepakt. Nog iets kleins gegeten en bedje in.

3 August 2018

Morgen is het zover. Onze reis naar Bretagne. Toch al een paar dagen stress gehad. En vandaag weer. Of we wel alles in de auto zouden krijgen maar blijkt makkelijker te gaan dan we dachten. Morgen een lange dag voor de boeg. Toch ook een beetje stress hiervoor. Niet voor het rijden zelf maar waar we gaan uitkomen. Ik moet echt van die stress en angsten af geraken...