Europe, Asia · 10 Days · 50 Moments · January 2018

Doha, Museum of Islamic Art

22 January 2018

Szép nagy szobánk van :) Holnap pedig indulás Haza❤ 🛫
7 órás várakozás a colomboi reptéren... Bemehetnénk a városba, de kettőnknek 30 ezer Ft lenne a vízum... annyit nem ér, hogy bevergődjünk, együnk egy sültkrumplit (🤣), aztán vissza... Szóval elütjük az időt. Már megnéztünk minden ceyloni tea boltot kétszer és Gergő már felpróbálta az összes buddhista karkötőt... 😂 Amúgy jó kis kávézók vannak a reptéren. Enni csak a Burger Kingben fogok. Sültkrumplit. 😂😂😂
Malé, reptér. Irány Colombo...

21 January 2018

Tegnap este kaptunk egy meglepetés vacsorát a hotelben (szerintem azért, mert annyi szervezett programra befizettünk :D legalábbis nem hiszem, hogy mindenki kap ilyet mert ez a "Maldivian style BBQ fish dinner" is egy fizetős program amúgy, hogy ott helyben meggrillezik). A lényeg, hogy ez a hal volt vagy 3 kilós.... De nagyon finom volt és friss, ennyire finom halat még nem ettünk (pedig mi rengeteg halat eszünk). Ananász salátával és papaya-uborka-alma-répa salival volt tálalva meg rizzsel.
Hát, ez a hely ez pont annyira jó, hogy a hazaút előtt kialudjuk magunkat és hajat mossak meg kilakozzam a körmömet 🤣🤣🤣 Mert amúgy a hotel meg a szobánk az nagyon szép. De a sziget legszebb pontja az a szobánk kb. Meg a kilátás az étteremből 🙂 Sétáltunk egyet de nem volt túlzott biztonságérzetünk. Meg a helyiek sem túl barátságosak. Szóval eszünk még egy sültkrumplit és alszunk (a tavalyi repteres BKK-i kajamérgezésem óta az utazás előtt csak olyat eszek, ami mirelit és aztán forró olajban sütik, tehát mindenféle hőkezelésen átesett 😂😂😂😂😂). Ui. Otthon úgysem eszem sültkrumplit 😂😂😂😂😂
Maléba érkezve át kellett sétálnunk az egyik kikötőből a másikba (onnan ment a ferry a kis szigetre, ahol a szállásunk van). Reggel indulunk a reptérre (ami szintén közel van, hajóval lehet közeledni). 2 km-t sétáltunk (a 15 kg-os túrazsákkal plusz a kis hátizsák). Első benyomádra ezen a 2 km-en Malé kicsit Bangkokra emlékeztetett, persze csak miniben. Zsúfolt, tele robogóval, egyszerre zöld és egyszerre szemetes. Csak itt a Buddha szobrok helyett minaretek vannak.... Hát ez a 20 perc benyomása :) Majd lehet, hogy este még átnézünk mászkálni (10 perc a hajóbusszal).
Villingili szigeten vagyunk, ez a szallodánk tetőtéri nyitott étterméből a kilátás. Szemben az maga Malé city, a főváros. A tenger tele van nagy óriási hajókkal (tank-, konténer-, darus meg halász hajók....és a többi). Meg mindenféle kisebb hajókkal, amikkel közlekednek. Maga ez a kis sziget, ahol vagyunk, Villingili volt a második resort island Malé mellett (az első Kurumba volt), amit most már residence szigetként is használnak, tehát mar beköltöztek a helyiek is. Ez Malé 5.kerülete. 2010-2016-ig a strandja mellett egy drog rehabilitációs központ működött itt a fiatalok számára. Körbejárjuk majd és szétnézünk. Őszintén szólva így érdekes 1 éjszakára meg azért a fővárost, Malét is különleges látni. De nem értem azokat, akik eljönnek idáig és itt nyaralnak 1 hétig... (pedig booking-on rengeteg értékelést olvastam, hogy milyen csodás volt itt a nyaralásuk). Egyébként egyáltalán nem olcsóbb itt egy éjszaka, mint pl. ott, ahol mi voltunk...
Gergő kopasz feje. A háttérben Ukulhas szigete 🙂🏖🏝 Micsoda kompozíció.
Ma még utóljára megkerestem a bohóchalakat :) és láttam egy kis méretű pöttyös hátú ráját is. Követtem egy darabig. Nagyon szuper vízalatti videókat csináltunk. Bogi&Gergő Attenborough óceáni sorozata vágás alatt 🤣🐠🐡🐟💙☀️💦🌊🙊
Még egy utolsót búvárkodtunk ma reggel itt :) Ki sem lehetett szedni a vízből újfent... Ma is tálaltunk egy Némó családot ❤

20 January 2018

Leírhatatlan élmény. Gyönyörű állat :) Kíváncsi, közel is jött hozzánk :) A kora reggeli órákban jönnek fel a sekélyebb vízbe táplálkozni. Planktonevők, ártalmatlan az emberre. Ez kb 3,5-4 m-es volt, de megnőhet akár 6-8 méteresre is.
Gergő és a Manta
Eddigi életem egyik legnagyobb élménye :) ma manta rájákkal úsztunk 😍❤💦🌊💙 Hatalmas volt és olyan szép. Nem hiába hívják a tenger angyalának 💙💙💙💙

19 January 2018

Curry fish :) olyan finom frissek a halak... Annyit eszünk, hogy csak na...
Sétálgattunk ma 🙂 A sziget szelesebb és hullamosabb csücske.
Helyben termelt dinnye :) az egész max 1 kg, picike. És mézédes, nagyon finom.

18 January 2018

Vacsi :) a maldív konyhát főképp indiai meg srí lankai ízvilág jellemzi, persze helyi specialitásokkal is. Most chilis meg currys halat eszünk, dhaal curry-vel (indiai lencsés étel) és rizzsel.
Ez már ránőtt a lábamra 🤣🤣🤣💙💦☀️🌊
Itt 13:41 van. Most ebédeltünk. Ez nagyon finom volt :) Friss fűszeres grill hal. Elég is volt ebédre. Es most átsétálunk a kávézóba.

17 January 2018

30 éves lettem ma :)
Ma elmentünk egy sandbank túrára. Az óceán közepén egy homokzátonyon töltöttük a napot. Csak homok van itt. Sem fa, sem semmi más. Csak halak :) Egy napernyőt vittünk 🙂 Kb. 40 perc volt az út hajóval odáig. Búvárkodtunk, napoztunk meg vittünk gyümölcsöket és azokat eszegettük. Nagyon szuper volt 🙂 de legjobban a vissza hajóutat élveztük, szélviharban, óriási hullámokon 😁 jobb volt, mint egy hullámvasút 😁😁😁✌
Ma egész nap az volt, amit én szerettem volna 🙊 és "véletlenül" még a kártyában és a kockában is mindig én nyertem 😁 Gergő minden egyes nap lesi minden kívánságomat igazából az egyetlen eltérés az volt ma, hogy hagyott nyerni 😂😂😂

16 January 2018

Gergő vízalatti felvételei :D Snorkel Safarin voltunk tegnap. Jól kifáradtunk. 3 órát úszkáltunk és utána még miután visszaértünk, folytattuk :)
Korallzátony közepén 💓 Minden szép az Veled lesz igazán élmény.
Álomvilág 💖 🐡🐟🐠 Leírhatatlan élmény 🙂🙂🙂 Gyönyörű korallzátonyok. És... megtaláltuk Némót :)!!!!
Tegnap volt este 6 körül egy kis vihar meg eső. Kb 15 percig tartott és utána ugyanúgy 30°C lett 🙂

15 January 2018

Sokat sznorkeleztünk ma, de csak itt a sziget partja melletti zátonyon. Sajnos maga a zátony itt már nem annyira élő, de rengeteg a szines hal. Holnapra befizettünk egy "Snorkel safari-ra", ahol majd kivisznek egy korallzátonyhoz :) várom nagyon!
Vacsi megvolt. És az elmaradhatatlan.... Balatonos műanyag nyakbaakasztós pénztárca ami mindenhova kísér minket :D
🐠🐡🐟💓💖 Andi, gondoltam Rád közben :)!
Sznorkeleztünk délelőtt. Engem alig lehetett kiszedni a vízből :) Halakat is videóztam :)
Nagyon jó a víz :)
Keltünk ma korán és mentünk futni :) a sziget északi csücske nagyon hullámos, ÉK-i az állandó széljárás. A déli partszakasz pedig jóval nyugodtabb, csendes hullámokkal, szinte sima vízfelülettel.

14 January 2018

És ma még annyi volt, hogy megnéztük a naplementét. Mára ennyi 🙂 Jó éjszakát 💖💓💖
Ugráltunk :) Gergő meglepődött, hány db képet kell készìteni 1 tökéletes fotóhoz 😂
Passion fruit koktél, frissen préselve Gergőnek meg kávé :) összesen 4 db étterem van itt. Ma kipróbáltuk vacsira az egyiket :) Akkorákat nevettünk. Gergőről sikerült egy jó spontán nevetős pillanatot elkapnom 😍💖
Kiscápa :) nem bánt. Legalábbis ha nem fogdosod :D csomó úszkál itt a zátonyon és kijönnek egész a partig.
Itt az iskolában januárban indul a tanév. Pont ma volt a tanévnyitó. Hatalmas ünnepséggel, énekkarral, beszédekkel stb :) nem mertünk túl közel menni mert mindenki ünneplőben volt. Az Anyukák csadorban. A gyerekek meg fehér színű egyenruhában piros díszítéssel. Amúgy Ukulhas iskolája híres a környéken, magas színvonalú többek között az angol oktatás is, így a szigeten többnyire mindenki jól beszél angolul.
A szállásunk szuper. Egy nagyon szép kis belső kertje van, onnan nyílnak a szobák. Összesen 6 kiadó szoba van külön fürdővel mindben. A reggeli az itt a belső kis kertben van. A szoba nagyon pici, de szép tiszta. Gyakorlatilag egy ágy :) meg lepakoltuk a nagy hátizsákjainkat és meg is telt. De igényes meg van légkondi szóval nagyon tetszik. És nagyon kedves a tulaj meg az itt dolgozók :)!!!!!!
Maga Ukulhas egy 1 km hosszú, párszáz m széles, helyiek által lakott sziget. A turizmus számára 2012 után nyitották meg. 200 lakosa van, akik életvitel szerűen itt élnek (a bejelentett lakosok száma ettől több). 2014-ben a sziget elnyerte a "The Most Environmental Friendly Island" címet. Nagyon tiszta, a helyiek ügyelnek a szelektív szemétgyűjtésre, a parton rendszeresen szerveznek szemétszedést. Kevés a turista. A sziget belseje igen zöld, egy fő utca halad végig rajta hosszában és még 2 kisebb utca azzal párhuzamosan meg kis összekötő utak. Nincsenek az utcák leaszfaltozva és autó is összesen 2-3 db van. Biciklicel, kis elektromos meg benzines robogókkal közlekednek a szigeten belül. A sziget (ahogy maga a Maldív-szigetek több mint 90%-a is), muzulmán. Egy nagy minaret van és eddig 2 nagyobb imahelyet láttunk. A müezzin éneke különlegesen hat itt ebben a környezetben. Számomra szokatlan Törökország után. Nagyon szép egyébként. Majd még folytatjuk a sziget felfedezését.
Késett a repülő így majdnem lekéstük a 10 órás speedboat-ot....de megvártak minket :) 1 óra 40 percet jöttünk a hajóval, közben láttunk repülő halat, vihart, szigeteket, mindent. Néhány fotó az útról. Én aludtam is közben vagy 25 percet :D... Megérkeztünk. Megmutattak mindent, hol van bolt, étterem stb. 30 fok van és gyönyörű ez a hely. Majd a szigetről küldünk képet később. Itt 13:28 van. Picit pihenünk, lezuhanyozunk meg eszünk valamit. Puszi 💖 hiányoztok!!!!!
Itt 6:38. 24°C. Rebi ez tiszta "Pretty fly for a white guy" :D
5:30. Pizza Hut. Itt találtam salátát :D Gergő meg pizzát. Reggeli 😂 7:20-kor indulunk tovább.
Hála Rebinek meg lett örökítve, ahogyan Londonból Colombóba újra elhaladtunk Magyarország felett :D (annyira felhős volt, hogy semmit nem láttunk)
Ez hosszú volt :D mindenki kurvára köhögött, meg tüsszögött, úgyhogy felcsaptuk a maszkot :D! Landoltunk Sri Lankán.

13 January 2018

Mákunk van. Rinyáltam, hogy a középső 4es sorban ülünk és nem ablak mellett ráadásul nem csak ketten hanem idegenekkel. Erre szólt nekünk a 2 szomszédunk, h elcserélnénk-e a barátaikkal a helyet akik kettes széken ülnek ablak mellett :D hehe. Úgyhogy király :D!
Nem én vásárolgattam a reptéren.... de Gergő vett magának napszemcsit. És jó magyar módjára még alkudott a tax free árból 30 Fontot 😂✌... Szállunk be mindjárt a colomboi jaratra. 10 óra 30 perc lesz az út. Ottani idő szerint hajnal 4-kor landolunk. Nálatok az éjfél lesz. Jelentkezem landolás után :) puszi 😘😘😘
Sikerült találni valamit, amit megeszek :D
BP-LONDON. Elég cidri van :)
Budapest. Indulás. 2 óra alvás után :D természetesen utolsó pillanatig pakoltam :D