Australia · 225 Days · 21 Moments · March 2017

Bindi v Tasmánii

27 October 2017

Coles Bay, Freycinet National Park PART 1 Tak ráno se fakt povedlo, i když byla kosa bylo krásně a labutě furt plavaly v laguně. Si holky ani přes noc neodpocinuly. Po snídani jsme hned vyrazily do parku, dály jsme si Hazardous Track procházku která měla byt 11km. stejnou sem šla loni s Rastym. bylo to pěkné ale nakonec to bylo kolem 15km pac se to spojilo s dalším okruhem. Po cestě sem mi před očima mihnul aji Tiger Snake... dlouhý byl tož jsme pockaly až se přeplazi přes stezku a bylo... prochazka měla super vyhlídky a zavedla nás na pláž pokrytou muslema a pak na tu vehlasnou tasmanskou atrakci Wineglass Bay. bylo to pěkné, voda krásná a dokonce jak v Esperance klokan (wallaby) hopskal na plazi kolem turistu bo chtěl zrát.... a Číňani ho krmili navzdory všem napisum a obrázkům nekrmit prosím.... no co už... lidi.... z pláže následoval prudký vyslap po kaminitych schodech na vyhlídku. fuj zase těch schodu bylo jaksik moc... a furt mě bolí ty lýtka... ale předpokládám ze sem to dneska

31 March 2017

PART 2 pak sme jely na Sisters Beach kde měly být jakésik jeskyně kde se usadili Aboridžinci asi 8000 let před 'bílým nájezdem' z Evropy... bohužel jeskyni sme nenašly... nevadí... Jo a taky sme se zastavili v třešňovém šedu v Latrobe. No a ted sme dorazily na kemping, hned vedle oceánu s výhledem na Ořech... kurnik ted píšu, za mnou rána jak z děla... Kat nic... neslyší ani s naslouchadlama... já zatím srdeční záchvat! Poradnu Lucernu a on tu dohopsal malý klokanek... asi ma hlad...
LAUCESTON - THE NUT PART 1 Ráno sme byly vzhůru brzy a tak sme se vydaly do sprchy. V slapkach. Pak mě Kat pozvala na snídani do nějaké restaurace o které kajsik četla a chtěla tam jít. Tož proč ne, rada se svezu. Jídlo fajne, servis suprovy, já v teplákove buňce tam jen zapadla... ceny jak v Perthu ale tady asi draho... Po té sme se s plnými hříchy vypravili do toho parku Catarct George, sme to tam prochodily, kuva zima jak v Rusku... asi příprava až za par dnů pojedeme na ty hory kde ma být večer kolem 4 stupňů... třeba zjistit jak se dá v tom našem apartmánu topit!!! Asi jenom vínem předpokládám.Po karataktu sme vyjely po dálnici A1 směr na Stanley. Nejdrive jsme projely Devonportem, pak sme se zastavili v pevném přístavním městečku Penguin kde sme se vyfotily s tucnakem, pak jsme pokračovaly na Burnie kde sme se zastavily v takovém muzeu místních výrobku (sem tam našla nový sýr podobný tvarglám, tož sem si koupila...)

30 March 2017

PART 2 Má to historii, první lidi tam začali stavět kolem 1800' a mají tam fajne parky - prošly jsme všechny a pak podvečer jsme došly skoro až k Catarct George, už chybělo jenom 15 minut ale Sme to vzdaly pac tam jdeme zítra. Má být zase hezky. Jinak žádné FREE kempy tu nejsou tak Sme zase na nějakém placeném kempingu 11km od Laucestonu. Jo také pěkné jako včera to tu není -nevadí je to jenom na noc a do sprchy si vezmu sandály. Jo a dneska sem se ptala Neridy jak se mají lišky, a ona ze Alfi se zamiloval do Standy - tož fajne no a ze prý Pino je OK. Tož ji píšu ze Sme ji daly Peggy a ne Pino!!! Hahaha a ona mi říká ze proto asi Peggy nereagovala no ale ze teď už slyší na Pino... no té bůh a to už byla Peggy zmatená než Sme ji tam daly!! Hahaha... Nic idu chrnet za zvuku projíždějících aut. Zítra jdeme do toho kataraktu a pak válím na severozápad
Vinné údolí Tamar a Launceston PART 1 Rano snídaně jak pro kralovny. Sme využily kuchyně a udělala jsem sazena vajíčka s uzenym lososem a zitnym chlebem. Mňam mňam mňam. Vajca se z kastrolu lovila pomoci kempingovych plastikovych lzicek a docela to šlo. Po vydatne snídani jsme šly obhlidnout Old Pilots Museum. Pěkné, par domečku z 1830. Pak Sme přesunuly prdele do vinneho regionu. První testovacku Sme daly po přejezdu Batmanoveho mostu (první klenuty most v Tasmánii), testovacka hlavně Pino Noir byla u paní Marion která byla původem z Kypru. Tož už před desátou ranní se mi plete jazyk... Hihi vina měla dobre aji Sme si koupily flašku. Pak následoval další přesun malebným údolím kolem Tamar Řeky k Laucestonu, ještě Sme daly další kostovacku a přibyla láhev bublinek, no je též třeba měnit repertoár ze?! Do Laucestonu jsme dojely na oběd. Nejdříve Sme to tam všechno prochodily, (dneska 17506 kroku) fakt se mi to tam líbí. Má to historii, první lidi tam začali stavět kolem 1800' a mají tam

29 March 2017

PART 2 Je to aji náročné, se rak soustredim ze se nestíhám dívat okolo. Ještě ze už sem tu byla...Pak zpátky na hlavní pres Pyengana (taková pěkná vesnička, úplně mi zase připomněla domov až se mi začalo aji trosku styskat). Směr Scottsdale a pak nahoru do Bridport kde Sme se planovaly usadit na noc. No ale ani za boha Sme nemohly ten kemp najít tak jsme to daly až do George Town kde jsme si v Low Head zaplatili místo bez štrumu za $27. Konečně auto stojí v rovině! Hahaha... tak se nebudeme koulet na stranu. Mají tu úplně nové sprchy a kuchyň a aji pradelnu kde Kat hned cosik vyprala. Asi ji dochází spodary hihihi kdyby si je měnila jak já jen nárazově tak by byla OK... ale hned sem ji nacpala aji moje špinavé tepláky takže super. Taky Sme zjistily ze ta tura za tucňakama se odehrává jenom po západu slunce tak super ze jsme tu dneska dorazily a ne zítra ráno jak Sme si planovaly. Tak teď už deme do hajan. Zítra se presouvame přes vinný region do Launceston. Budu řídit.
Pokračujeme na severo východ PART 1 Dnešní ráno bylo jako z pohádky takové rozsviceni Oskara už dlouho nepamatuju. Fotila sem jenom iphonem ale ani netřeba použit filtry a jiné duprdelky. Také to je krásné. Po malé snídani (sem se připravovala na oběd) jsme vyrazily směr St Helen a Binallong Bay kde začíná ta zátoka s červenými sutrami na plazi. Chvíli jsme to hledaly a jezdily od pláže na pláž až nakonec na Cosy Corner North se na nás usmalo štěstí pac sútry byly tam a aji začalo fajne svítit slunko tak se pěkné cervene leskly. Na zpáteční cestě přes St Helen přišel na radu obidek na který sem se těšila... smazeny hermelin... mňam mňam mňam! Sem věděla ze se ráno musím šetřit hihihi... Po té jsme se vydaly na vodopády Colomba waterfalls, 90m druhy největší vodopád v Tasmánii a asi aji Austrálii... pěkné a zase všude samé aspoň 3 metrové kapradiny. Počasí furt OK i když mraky se nějaké začaly sbírat. Jinak fajna cesta, do kopce z kopce sama serpentina.

28 March 2017

PART 3 po tomhle probuzení sme si dali v malém městečku kafe, doplnily zásoby v místním obchůdku a vydaly se na cestu směrem nahoru... čili na sever... St Helens. Cesta byla v poho, už sem si docela zvykla na ty úzké cesty a ostré zatáčky. ani tak nefoukalo tak se mi dařilo jet aji na předepsaný limit. Okolo pět třicet jsme dorazily na kemping který jsme opět našly v knížce kempingu zadarmo. Jmenuje se to to Lagoons a jsme hned naproti pláže. je to tu pěkné... zítra vyrazime do Bays of Fire.
PART 2 a furt mě bolí ty lýtka... ale předpokládám ze sem to dneska rozešla...hihihi.... na vyhlídce zase Číňani krimici klokana...tentokrat chlebem!!! bo si chtěli s klokanem udělat selfie....tak sme se nezdrzeli bo se mi začala penit krev. tož sme došli na parking kde mi musela Kat pomoct při couvani bo těch klokanu tam bylo tolik ze bych je aji prejela chudatka. přesunuli jsme se na dalsi menší okruh na Cape Tourville Lighthouse procházku. super výhled a ani tam nikdo nebyl tak paráda. sem měla sebou i dalekohled pac si z minula pamatuju ze tam byli na ostrově tuleni. a i tentokrat nezklamali, sem tam je šlo aji slyšet a bylo jich tam asi 8. fajne. pak sme jely na sprchu. sem Kat říkala ze jak sme kempovali s Rustym minule tak tam byla sprcha, tak už sme se obě těšily pac sprchu už sme nemely od soboty. No sprcha tam byla ale sem úplně zapomela ze tam neteče tepla voda.... kuva to bylo studené... sem to skoro nedala...kat byla o mnoho lepší a namocila si i zada...

27 March 2017

PŘESUN NA HLAVNÍ OSTROV Ráno jsme vyrazily zpátky na trajekt ale po cestě jsme se zastavily ještě na nějaké vinice a do té syrarny kde sem se nacpala pečený sýrem pac Kat to nechutnalo... bylo toho jaksi hodně ale dala sem to... nalodily jsme se na menší trajekt než po cestě tam a za asi 20 minut jsme byly zpaky na pevnině v Kettering. Poté sme se vydaly směr východ. Jo a taky sme si koupily levné normální polštáře pac z toho nafukovacího mě děsně bolí zadá. dneska jsem to zapichli na zadarmo kempingu u laguny... chtěla jsem na to místo jak loni ale bylo plné.... nevadí i tady je pěkně. Na laguně plavou samé černé labutě a když jsme hrály venku karty tak dokonce přiletěla aji sova. Zítra vyrazime na wineglass Bay procházku a pak přesun dal na východ.

26 March 2017

BRUNY ISLAND Ráno jsme se přesunuly směrem k Bruny Islandu. Fajne sme ještě pokoštovaly nějaké vina a ovcí sýr...mňam aji sem si kousek ostěpku koupila. Na Bruny trajekt jsme naskoclly před třetí hodinou odpolední. A pomalu jsme se začaly projidat přes ostrov....mňam. Mňam... první stanice čerstvé oyesters... mňam mňam mňam, další stanice vinárna, další stanice berry farm, další stanice sýry...ale to jsme přeskočily a nechaly na zítra. Bruny Island je jinak krásný, zájely jsme do Adventure Bay a pak jsme si našly místo na kemping na Jetty Beach Camp site. Bylo to tam pěkné. Po cestě tam sme viděly i Cloudy Bay... též moc pěkné a taky jsme se zastavily na majáku... fajny výhled.

25 March 2017

Hobart to Huon Trail Ráno jsme vystřelili z Montacute už v 7.30 aby jsme prošly ten vehlasny Salamanca Market. Po té sme nakoupily nějaké zásoby... hlavně v pekařství a valily vyzvednout auťák. Je to vylepšeny model toho co jsme měli loni. Je tu víc místa a hlavně se tu dá větrat. Po cestě jsme se zastavily v Willie Smith jablečném muzeu kde bylo popsáno jak se tu všude pěstují jablka od nepaměti. Vyzkoušely jsme nějaké ty cidery a pokračovaly dále na jeskyně a teple prameny. Po asi hodině a půl serpentin jsme se dostali k jeskynim, byly zavřené.... a prý termální prameny.... ty jsou v bazénu... no potěší... nevadí, obrátily sme to zpátky a našly si v knížce bezplatných kempu místo asi 7km od hlavní cesty, uprostred lesa vedle reky... je to tu fajne... sou tu i jiní lidi.. tinejdri co tu turujou auta pac tu sou nějaké cesty pro čtyřkolky. No snad nebudou turoviat aji za tmy.... jinak fajna večeře, chlebik z pekárny je uňoňuňo s různými mlaskotami a místním Pino Noir mi vyloženě svědci

24 March 2017

Mount Wellington Zase fajne pospanicko kromě toho ze nohy se zhoršily o další level.... sem aji v noci uvažovala jestli si nelehnu na břicho pac ty lýtka bolí i když se jich něco dotýká. Chodím trosku roboticky... ale výlet na horu Wellington to určitě zpravi. Zatím co čekám na Kat až spáchá nějakou tu hygienu sem si cichla k mým Meindlum a neuschly.... vůně připomíná začínající pach plísně.... ajajaj... zapinam topení... Jinak dneska je krásne, super ze jsme šly do MONČI včera a dneska máme outdoor aktivitu. Za chvíli jdeme do pekárny si připravit žaludky... tak jak to dělali v MONČI...hihihi...Po fajne snídani (malý bochnicek ovocneho chleba s máslem a marmeladou) sme se přesunuli na autobus na Mt Wellington. na horu sme se dostali za necelých 45 minut a kurnik bylo to krasne! mraky pod nama a úplně bezvětří a teplo. úplný opak minulého roku kdy sme s Rasťoušem na sebe navlikli naše nejzimnejsi oblečení pac tam bylo ják na Sibiři. Zpáteční cestou jsme se zastavili v ženské věznici.

23 March 2017

MONA - Museum Of Old and New Art No to bylo spanicko ve fajne postýlce... a i když je to ubytováno tolik lidi tak ráno ani pip.... v 6 sem musela na WC a skoro sem si rozbila hlavu o zeď... sem tak vyskočila z postýlky ze sem si ani nestačila všimnout ze mi nefungujou po včerejších nekonečných schodech nohy! kuva lýtka v jednom ohni a někdo mi přes noc zkrátil lytkove svaly tak o 10 cm!!! ajajajv 8 jsme vyrazily na snídani do místní pekárny... Jackman and Jack Ross...sem byla v 7 mem nebi.... to bylo požužňáníčko! a jak to tam je levne! Zítra ideme zase... mňam mňam mňam poté jsme se vydaly na loď která nás převezla do Musea starého a nového umění - MONA. jediná galerie v Austrálii která je privatne vlastněna. Patří nějakému Davidu Wallshovi co si přišel k penězům sazenim na koniky a gamblingem obecně. lodka fajna, sedelo se tam na ovcich a před námi nám zabírala obzor kráva. MONA byla super...jenom projdeni patra v přízemí zabralo přes 2.5 hodiny... tak aby sme to daly cele tak sem

22 March 2017

DEN 4 - Retakunna - Fortescue Bay 14Km Ranni probuzeni v 5.45. Hlasite vitani panu vedle v pokoji. Rozumím, neviděli se celých 7 hodin!!! po živě diskuzi co budou papat, co si na sebe oblecou, kolik jídla jim zbylo a taky jesli je ta střecha inzulavana nebo ne se začali ve tmě balit. susteni sáčku a hlavně světla z celovek utvořili na stříbrné střeše (stropu) disco světla... v 6.20 to vzdavam a vylezam z brolohu. jinak mě pobavilo ze si Kat nastavila na mobilu budík... kuva ti pánové od vedle sou lepší hodiny než cely orloj! po výživné snídani vyrazime. všude je mokro (včetně mých bot, hlavně prave), celou noc pršelo... no ale neprší ted a to je důležité. cesta začíná strmě do kopce, schody... milijoooony schodu (fuj tajbl, jak se je mohla zapomenout....) na vrcholu se dostáváme do deštného pralesa, je to super, ani se to nedá popsat. kapradiny přes 2 metry, Kat je v 3tim nebi... kurnik ona zná všechno co tu roste aji v latině.... slak ma tref! vše vypadá prehistoricky... kromě nás sam

21 March 2017

Day 3 Munro to Retakunna 17 km Brzké ráno naplněné informacemi z vedlejšího pokojiku kdy sme byly informovany v přesných časech kdy pánové museli v noci na záchod a co tam vyrobili.... super... poté krátká diskuze co budou papat k snídani a co si vezmou na sebe. Tak sme se taky vyhrabaly z brlohu a zjistily ze počasí není nic moc... nevadí ne necháme se jen tak odradit. Po fajne re-hydrovane snídani jsme se sbalily, oblékly nepromokave plastenky, ulozily velké batohy do ulozny a za mírného destiku vyrazily s malým batůžkem za dobrodružstvím. Asi po 10 minutách sme zjistily ze výrobce plastenek vyloženě lhal pac plastenky promokly. Ještě ze jsem si vzala flisovou vesticku která fajne nasakovala vodu z plastenky jako fajny ručník.... lilo celou cestu tam, viditelnost 30m. Ani sme si necetly z knížky pac sme nemohly odlepit zmokle stránky... některé atrakce byly pryč. Např. Lavička byla zlomena a převrácená v buši. Sex on the cape byla úplně pryč... hmmm.... Na Curiosity informačním bodu

20 March 2017

DEN 2 - MUNRO HUT Ráno začalo násilně pac pánové z vedlejšího pokoje si zacli v 6 ráno povídat co ze si budou dělat na snídani a jak je venku pořad tma! Ani si nevšimli ze i když mají svůj pokojit nahoře je propojeny s našim pouhou sitkou proti komarum. Tož slyším ze spodu nasranou Kat prý ŠUŠ!!! ani po zopakovani ŠUŠ si třikrát pánové pokračovali v konverzaci a dokonce se začali balit!!! a to i přesto ze už nám všem oznámili ze budou odcházet v 10!!! takže šusteni sáčku a řešení problému které tričko si obliknou nám dělalo společnost až do cirka 7.30.... paní z Broomu byla kapanek nakfasena asi tak jako my všechny.... tož sme taky vylezly z brlohu a dorazily do kuchyně kde se odehrávala show o nejlepšího kuchaře.... slanina, vajíčka, omelety, livance atd.... místo žádné... tož zase takový hlad jsme nemely tak kdo si počká ten se dočká ze.... z místa jsme vyrazily v 10... asi hodinu po té co se odvlekla poslední skupinka... trosku pršelo ale jen tak na osvěžení.pochod krásný, hovna o

19 March 2017

Three Cape Track DAY 1 The SURVEYORS HUT Tak po ranní sprše a rychle návštěvě v pekárně sme se dostavily na autobusovou zastávku kde sme naskocily do autobusu který nás dovezl do Port Arthur kde sme měly hodinu na prozkoumani věznice. Poté sme se dostavily na zastávku rychlo lodi která nás přivezla kolem pobřeží až na opuštěnou pláž kde nás vyhodili. Loď fajne ale kuva mi zabylo tak špatně ze sem tam malém omldlela.... asi nedostatek vody... Na plazi se lidi rozprchli ale kuva furt jich bylo nějak hodně... 47 celkem. Tak sme vyrazily aby sme se snímá nemuseli sousolajzovat.. pochod náročný kvůli počasí. Hyc jak svina a nikde kde se před sluncem schovat. Ještě ze to byly jenom 4 kilometry.... ubytko serujeme s paní z Broomu a její dcerou ze Sydney. Vypadají neškodné což nemůžu říct o jiných účastnících zájezdu kteří mi tak trosku lezou na nervy. No co už, jejich škodlivost řeším denní alokaci 350 mL červeného vina. Pomaha! jupiiii! po suprove večeři sem si vyrobila minus 1000000 bodu

18 March 2017

Tak okolo deseti jsme dorazily do Hobartu. Pocasicko eno nuno. Airport shuttle nás dovezl do centra z kterého jsme se přesunuli přes Salamanca Market do Battery Point na Stowell Avenue do našeho luxusního hostelu Montacute. Bagle po cestě teskly každým krokem.... nevadí... Po odhození baglu sme se vydaly na snídani a takže jsme doplnily zásoby na nás pochod. Pak chvilku na markets a zpátky do Montacute pac už se nám po celkových třech hodinách spánku zavíraly oči. Spánek do pět třicet docela pomohl k nabrání energie na pře balení baglu na zítřejší pochod. Nějak nám po té organizaci vyhládlo a tak se vydáváme na procházku za jídlem.... nakonec jsme skončily v místním lokálu, pivecko s rizeckem, hribecky a hřbitově rizoto suprove bodlo. Jo a taky jsme si zamluvily stůl v té fajnove italské restauraci kde mají furt nabito a pasta i pizza tam chutnají úplně bombasticky, tak se máme aspoň na co těšit až budeme příští 4 dny mlsat tu dehydratovanou stravu...hehe hehe.... tak a ted už do haja
Tož sme se posunuly o kus dal a nebo vlastně bliz....v Perthu se nám podařilo nasbírat poplatek 70 prý za extra luggage.... už to není o váze ale o počtech kusu... tak když se mi ani po deseti minutách nepodařilo s 70 litroveho batohu vyrobit sto litrový tak sem to vzdala a calovala. Let v poho, sem u okýnka na cvičila všechny jogove pozice a podařilo se mi na cely let zavřít oko.... A ted sme našly kavarnicku kterou si pamatuju z minule s Rastousem.... mňam mňam mňam.... terminál 4.. pro příště ať si to pamatuju....

17 March 2017

Tak a den D konecne nastal. Ráno jsem už vzhůru v 6 ale dam si ještě slofika až do 7.30 a Ruby v náruči. Pak už to jde všechno jak v zrychelnem filmu. Snídaně, příprava lišek na dovolenou a hurá s odpadky na místní skládku abysme si tu za ty tři týdny neudělaly v kyblach fajny burcak... paní na skládce mi dala souhrn události co se staly za poslední týdny na dědine a okolí. Kurnik návštěva skládky je více informativní než sledování BBC zpráv v televiziji. Jinak v chvilce nepozornosti nacouvam ute to záchytné tyče, rána jak z děla.... ještě ze tam ta trubka byla jinak bych trávila tři týdny v kontejneru s vonavymi odpadky.... UTE v poho.... je to tank... jen odrazka to nepřežila... no co už, hlavně ze já jo.... zpátky z informativní ho střediska střelou domu kde už si Sally přijela vyzvednout lišky - Pino a Ruby. pak rychlo úklid chatky a supito presto do Perthu. jizda v pohodě. Odvoz Alfiho a Peggy k Neride. No Peggy se moc do "hotelového pokojiku" nechtělo ale po mírném nátlaku ne odo