Europe, Asia · 19 Days · 38 Moments · March 2018

Balíme na Bali

2 April 2018

Oproti předchozímu 13,5 hodinovému letu to bylo jako nic a už jsme v Praze. Krosny jsme dostali mezi prvními a já (Lucka) jsem se už aklimatizovala českou kuchyní. Děkujeme za přízeň a snad zase za rok při další cestě. Cestování zdar :)
Přejeme z Frankfurtu krásné sváteční ráno s teplotou lehce nad nulou. Už jsme skoro doma :) Frankfurtské letiště nás opět zmátlo, neboť gate D21 se nachází v jiné části letiště než ostatní gaty D1-20, tak snad už čekáme na správném místě a v 9:25 zamíříme do té naší české kotliny :)

1 April 2018

Po 16 dnech jsme opět v Taipei na Tchaj-wanu. Ačkoli letadlo z Bali mělo zpoždění a na přestup máme jen 2 hodiny, tak vše dobře dopadlo a už čekáme u gate na navazující spoj do Frankfurtu. Dobře jsme se nadlábli a shlédli pár filmů. Za 80 min opět poletíme a snad většinu z těch 12 hodin prospíme :)
Tak jsme ráno vyprovodili naší Barunku, která pokračuje v její cestě dál. My jsme se po výtečné snídani - banánovo-borůvkových palačinkách (spíše lívancích) zapakovali a odebrali na letiště a dali si náš poslední Bintang. Za hodinku nás čeká první let do Taipei.

31 March 2018

Po obědě jsme se rozhodli navštívit další chrám, a to Uluwatu Temple. Ani zde jsme se neosvěžili, ale výhled na moře byl krásný. Opět jsme potěšili další turisty, když jsme se uvolili ke společné fotce :).
Poslední den jsme si chtěli ještě trošku užít moře, a tak jsme vyrazili na pláž Dreamland. Název napovídal, že by se nám tam mohlo líbit. Což o to, pláž byla docela čisťoučká s bílým pískem, ale třímetrové vlny nás od koupání bohužel odradily. Jedna byla tak silná, že smetla plážová lehátka i přihlížející Muslimky :).

30 March 2018

Vydali jsme se najít moře, protože ta žumpa v Lovině se za moře nedala považovat. Pláž je vzdálená 650 m a vstup na ní je zpoplatněn, naštěstí pouze 15 Kč. Cesta na ní je značně dobrodružná, musí se sejít schody umístěné v úžině mezi skalami. V kontrastu s mořem v Lovině jsme zažili Nirvanu.
Dnes jsme se přesunuli ze severu na jih, do Uluwatu. Cesta trvala pouhých 6 hodin :). Abychom si to zpříjemnili, tak jsme se zastavili u dalšího buddhistického chrámu a pozdravili velkého ležícího Buddhu. Pak nás řidič překvapil další zastávkou - u velkých netopýrů. Zabydleli jsme se v domečku, odkud máme z terasy výhled na palmy.

29 March 2018

Další zastávkou byl vodopád Munduk. Když jsme k němu dorazili, tak začal pořádný slejvák a přestal, až když jsme se zase vrátili do auta. Načasování nám prostě jde. Ještě jsme ani nestačili uschnout a už nás řidič dovezl k Holy Hot Springs, kde jsme umyli špínu z celého dne a očistili duši :). Nakonec jsme si nechali buddhistický klášter Brahma Vihara.
Dnes travíme den v minibusu s naším osobním řidičem. Vyprávěl nám o hinduismu, pověděl nám velice vtipný příběh a sám byl vysmátý jak lečo. Měli jsme možnost opět ochutnávat kávu a čaje na plantážích. Po obědě jsme navštívili jeden z nejznámějších chrámů Ulun Danu Beratan.

28 March 2018

Dnes jsme se rozhodly pro šnorchlování. Moře bylo nádherně čisté, korály a rybičky krásně barevné. Slibované žraloky ani manty jsme sice neviděly, ale i tak jsme si to moc užily :). 🐠🐡🐚 Asi 10 minut od břehu se nám rozbil motor, v tu chvíli jsme trošku znejistěly, přeci jen nejsme až takové plavkyně a při našem štěstí by zrovna okolo plaval ten žralok.. Naštěstí se v motoru stačilo jen chvíli hrabat a zdárně jsme se vrátily na pevninu.

27 March 2018

Dnes za úsvitu jsme vyrazily na delfíny. Naši věrní si jistě pamatují náš debakl ze Zanzibaru, tentokrát se na nás však štěstí usmálo a delfínů jsme viděly spoustu. Poté jsme se posilnily skvělou snídaní

26 March 2018

Už jsme se zabydleli na severu v Lovině a taky se tu nebudeme mít špatně :). Ubytování je moc pěkné, dokonce jsme dostali i roličku toaletního papíru, což na Bali není zrovna běžné. Jen nás trošku trápí moře - narozdíl od Kuty je tu problém s odpadky už znát 🏖.
Dnes jsme s těžkým srdcem opustili Ubud - bezvadné ubytování s banánovými lívanci ke snídani a úžasným majitelem, který by pro nás udělal vše, co by nám na očích viděl :).

25 March 2018

Poté jsme ještě navštívily Pura Tirta Empul, který je slavný díky "holy springs". Voda je vysvěcena a poté stéká do kameného bazénku, kde se návštěvníci oblečení do šátků koupou a dosahují očištění. Společně s námi se cachtala i žába 🐸.
Dnes jsme vyrazily severně od Ubudu na Gunung Kawi. Za poslední dny máme již schodů plné zuby, ale přemluvily jsme se. Po sestoupání do džungle v údolí jsme viděly monumentální hrobky vytesané ve skále, do prostor pozůstatků kamenného chrámu jsme se v rámci kulturní tolerance zuly, avšak honem rychle jsme utikaly zpět, když jsme viděly hada. Ale výhledy a atmosféru místa jsme si moc užily.
V Ubudu jsme si oblíbili restauraci Mama's warung. Vlastní ji "máma", které jako dítěti zastřelili otce a od té doby se stará o svých 7 sester. Jejím snem bylo otevřít si restauraci a zkoušet nové recepty. Chodíme sem na obědy i večeře a už jsme vyzkoušeli téměř celé menu :).

24 March 2018

V podvečer jsme se šly podívat na tradiční "kecak dance". Asi 50 Balijců se kroutilo a hodinu zpívalo do rytmu, pak přišlo velké finále - přiběhl pán s proutěným kohoutem a začal rozkopávat oheň! 🐓
Odpoledne jsme se dovezly Uberem za 30 Kč k nedaleké Goa Gajah, neboli Elephant Cave. Jedná se o velice krásné místo s jeskyní, chrámem, vodopádem, jezírkem a spoustou zeleně. V chrámu jsme od paní vyfasovaly rýži na čelíčka a kytičku za ouška. Krásné odpoledne.
Dnes dopoledne jsme navštívili rýžová pole Tegallalang. Tomovi se tu tak líbilo, že zde na pár dní zůstane a bude na jednom z políček brigádničit. Zastavili jsme se také kávové plantáži a ochutnali spoustu výborných čajů a káv - dokonce i slavnou luwak coffee. Bezkonkurenčně nejlepší káva ale byla batátová ☕🍵.

23 March 2018

Dalším bodem dnešního programu byla návštěva Monkey forestu (samozřejmě naočkovaní proti vzteklině). Skvělý zážitek je však podmíněn několika zásadami: neukazovat zuby, nenavazovat s opicemi oční kontakt a nesnažit se před nimi schovávat jídlo, jsou to opičky vyčůrané a všechno vycítí. Ulovit fotografie dříve než byl banán odcizen, byla zábava... :)
Dnešní den pro nás začal už ve 2:00, kdy nás vyzvedlo auto a odvezlo k sopce Batur. Dostali jsme baterky a ve tmě jsme šplhali do příkrého kamenitého svahu. Nahoře na nás měl čekat oslňující východ slunce. Ten trval celých 30 vteřin a pak vše zahalila bílá tma.

22 March 2018

Dnes jsme si dopřáli senzační zážitek, navštívili jsme sloní park. V rámci podpory welfare zvířat jsme navštívili Mason Elephant Park, který zoolog Steve Irwin označil za jeden z nejlepších sloních parků. Prostředí tu maji opravdu krásné a servis pro návštěvníky bezchybný. Umyli jsme si samce, pak jsme se se slony koupali, nakrmili je a zažili jsme úžasnou projížďku. Nezapomenutelné... :)

21 March 2018

Po obědě a dlouhém cachtání v bazénu jsme se vydali na prozkoumání města Ubud. Narozdíl od Kuty se zde nachází mnoho zajímavých míst a hlavně chrámů v docházkové vzdálenosti. Místo 15 minut jsme šli k prvnímu chrámu asi hodinu, protože jsme se na každém kroku kochali :). Pak jsme potkali hinduistický průvod a celí splavení se naložili opět do bazénu 🏊.
Přesunuli jsme se do vnitrozemí do Ubudu, uměleckého centra Bali. Prozatím jsme prozkoumali pouze ubytování a nejbližší okolí :) máme bungalow a v bazénu nám leží Buddha, parádička :). Na terase jsme si dali oběd - protože nám paní v restauraci nerozuměla "take away", ale odsouhlasila, přinesli jsme si jídlo na talířích :). Trošku nás překvapilo, že jsme si měli sepsat účet sami, ale Lucinka se s tím zdatně poprala.
Na pláži jsme velmi oblíbení. Často se nám stává, že se s námi jiní návštěvníci pláže chtějí fotit - fotka s nezahalenou bílou tváří je asi terno :) Tom je populární u místních dětí prodávajících náramky - neustálému "prosím pane, kupte si aspoň jeden, pane a ode mě taky" se nemohl ubránit. A tak těď všechny straší sněhulákem na tričku ⛄🌨.

20 March 2018

Dneska jsme si přivstali a rozhodli se zkusit surfováni. Bali je přeci jen známé jako surfařský ráj. 🌊🏄 Většinu času jsme trávili pod vodou, ale několikrát se nám vlnu chytit podařilo :). Tom je vysloveně talent!

19 March 2018

Odpoledne jsme se vydali k proslulému chrámu Tanah Lot. Při odlivu se k němu dá dojít suchou nohou (i když Tom, který nám zapadl do hluboké kaluže, by možná nesouhlasil) a naopak v době přílivu zůstává chrám před turisty uchráněn. Počkali jsme si i na neuvěřitelný západ slunce. A naštěstí (pro mě) jsme nepotkali posvátného hada, který má podle legendy toto místo ochraňovat. 🐍
Dnešek byl zajímavý. Ráno jsme vstali dříve, abychom v bráně u moře nafotili cool fotky, ale spousta lidí a zaparkovaných motorek nám v tom zabránili. Náladu jsme si spravili výtečnou snídaní, pak jsme strávili dopoledne spánkem s panthenolem a aloe vera. Oběd byl úžasný a hlavně za 30 Kč...

18 March 2018

Vůbec to tu není konec světa. Jsme ve SkyGarden na All you can eat & drink a máme se jako prasata v žitě. Talíře plné jídla, co hrdlo ráčí, pivo a drinky dle libosti, paráda. Společnost nám dělá Kanaďan Phil. 🍸🍹
Bílé tváře vlezly na pláž. Zaplatit si lehátka pod slunečníkem není nic pro nás, ale slunce je tu opravdu silné, a tak jsme se raději stali stálými zákazníky místního fresh baru a můžeme tu sedět pod slunečníkem az do západu slunce. Vlny jsou opravdu velké, pro surfaře paráda a my se vyblbneme jako malí haranti. Už chytáme barvu, zejména Tomášek se stává rudochem :). Lucinka se směje Tomovi, že je rudoch, ale sama se spálila, i když se na pláži řádně zabalila 😉.
Včerejší tichý den se dal jen těžko vydržet. Jeden bazén v přízemí, druhý na střešní terase, nakoupené jídlo tak na tři dny.. :) No jsme rádi, že už dneska můžeme ven 🏝☉.

17 March 2018

Dnes Balijci slaví Nový rok - svátek Nyepi. Včera večer jej oslavili průvodem a dnes tichem - doslova. Mluvíme o tzv. Silent Day, kdy je nejen všechno zavřené, ale nesmí se ani vycházet ven. Venku jsou jen hlídači, kteří dávají pozor, aby nikdo zákaz vycházení neporušil.
Barunka nás vyzvedla na letišti a znalá místní kultury vyjednala taxi za rozumnou cenu. Provoz je kvůli zítřejšímu svátku Nyepi poněkud hustší. Z našeho pokojíčku nás přecházel zrak. Obchůdky jsou na každém rohu...holt jiný level než Afrika. Setmění jsme strávili na pláži ve společnosti piva, zeleninovych závitků a sousední party, která nádherně hrála na kytaru...beach atmosféra jak vyšitá ☉.

16 March 2018

Tak jsme konečně dorazili na Bali :). Prošli jsme imigrační kontrolou (Lucka s Tomem za minutu, se mnou si pan úředník chtěl povídat 🙈). A teď už s napětím čekáme na krosny. Snad se zdárně dopravily s námi. Barunka už je na cestě za námi, pak se přesuneme na ubytování. Je tu teplo a vlhko, paráda :). Update: krosny i Barunku máme 🤗.
Dorazili jsme do Taipei. China Airlines můžeme jedině doporučit, během 12 hodinového letu jsme dostali dva tácy s jídlem a několik svačinek mezitím. Dostali jsme pytlíček s výbavou na noc. Zábavní portál s filmy, hudbou a hrami...no, docela nám to uteklo... :) za dvě hodiny další 5,5 hodinový let do Denpasaru na Bali, kde už se setkáme s naší Baruškou :)

15 March 2018

Zdravíme z Frankfurtu. Fotky z letadla nemáme neb jsme to okamžitě po vzletu zalomili. Na letišti jsme viděli, kde stojí naše letadlo a nebylo to tak daleko, ovšem frankfurtské letiště je jedno velké bludiště. Nakonec jsme to však zvládli. Páje sice na chvilku sebrali boty, ale už je holka zase obutá. 10:40 odlet směr Taipei.
Tak už je to tady :). Máme nejen sbaleno, ale už i odbaveno a čekáme na náš první let do Frankfurtu ✈. V 5:00 nás potkaly první dva neúspěchy - potravinová folie na low cost zabalení krosny nešla rozbalit a nůž, který měl situaci vyřešit, mám zalepený ještě od krájení manga na Zanzibaru 🙈. Za půl hoďky nastupujeme, tak snad už se nám vše podaří 😎.