Netherlands, Vietnam · 33 Days · 31 Moments · July 2018

Backpacking in Viëtnam

6 August 2018

AMSTERDAM (dag 30): Dag Viëtnam. Vandaag vliegen we na bijna 5 weken terug naar Amsterdam. Deniel en ik kunnen echt niet wachten op weer thuis te zijn! Om 18:45 komen we aan op Schiphol.

5 August 2018

HO CHI MINH (dag 29): Vandaag hebben we niks gedaan, omdat het zo erg regende. Ik heb wat souvenirs gehaald bij de night market waar ik als een bezopen katje van terug kwam. In de avond nog een massage en vroeg naar bed want morgen vliegen we naar huis!!!!

4 August 2018

HO CHI MINH (dag 28): Vandaag hebben we het War Museum bezocht. Dit was ook indrukwekkend om te zien. We zijn langs een kebab zaak geweest (king kebab) waar je kapsalon kon eten haha. In de avond hebben we een barbeque gehad in een restaurant met Frederique en Mandy van Ha Giang. En daarna afscheid genomen. Wij zijn toen nog potje gaan poolen en ook daarna gaan slapen. De walking street waar we in slapen is een mega drukke straat met clubs en luide muziek en daar waren we wel klaar mee.

3 August 2018

PHU QUOC (dag 27): Ons laatste dagje in Phu Quoc wilde wij goed besteden. We zijn naar Coconut Prison geweest. Was een super interessante museum waar je een goed beeld kreeg over hoe de Vietnamezen gemarteld werden door de American Puppet army. Daarna zijn we naar een waterval geweest, maar daar hield de pret gauw op, omdat Deniel gebeten werd door honderd insecten, we een slang tegen kwamen en het water ijs koud was. We hebben voor het gemak in het hostel gegeten en zijn diezelfde avond nog gaan vliegen naar Ho Chi Minh City. Daar sliepen we weer in het Vintage Hostel. Ik had een soort blaasontsteking opgelopen, waardoor ik met koorts en pijn aan kwam. Heb paar ibuprofen genomen en toen is het weer gezakt.

2 August 2018

PHU QUOC (dag 26): Vandaag is het donderdag. We hebben op het laatste moment besloten om te gaan snorkelen. Het weer sloeg plotseling om naar een storm toen we onderweg waren. Na twee uur varen was het toch weer lekker weer en besloten we om alsnog in de open zee te gaan snorkelen. Deniel vond er geen reet aan dus is al snel terug gegaan naar de boot. Eenmaal ver van de boot afgedreven sloeg het weer om in een storm. Ik wilde terug zwemmen naar de boot, maar kwam amper vooruit. De golven waren ineens mega en wild en donker. Ik raakte in paniek, ook omdat ik mijn masker niet op kreeg en constant water binnen kreeg. Gelukkig was er een jongen vlakbij me die me even wakker heeft geschud. We zijn opgehaald door een bootje en naar de grote boot gebracht. Daar waren zes mensen (waaronder deniel) ziek geworden van het schommelen door de wilde golven. Ik ben helemaal kapot thuis gekomen. Ik weet ook eigelijk niet meer wat we hierna gedaan hebben.

1 August 2018

PHU QUOC (dag 25): Vandaag zijn we naar Mango Bay gegaan. We hebben daar lekker gegeten en daarna in de zee gezwommen.

31 July 2018

PHU QUOC (dag 24): Vandaag zijn we in het mooie Phu Quoc. Gister was er een enorme stortbui dus we waren bang dat het zo zou blijven. Gelukkig scheen de zon dus hebben we besloten om gelijk het verste strand te bezoeken van het eiland. Op 20 km rijden gingen we naar Sao Beach. Een super mooi wit strand met blauw water. We hebben daar tot een uur of twee gelegen, omdat er een soort event was en we zowat het strand afgeblazen werden met EDM muziek. We zijn daarna naar Long beach strand geweest om te lunchen. In de avond zijn we naar de Nightmarket gegaan. Het eiland staat bekend om seafood, dus hebben we bij een visrestaurant gegeten. Al met al gezellige dag! Ik ben lekker vroeg mijn bed in gegaan, omdat er sowieso niet veel te doen is hier op dit eiland in de avonden.

30 July 2018

PHU QUOC (dag 23): Vandaag zijn we naar Phu Quoc gevlogen. Ik dacht dat we om 8:45 vlogen, maar had perongelijk naar onze laatste vlucht gekeken. We waren er al om 6 uur dus moesten nog 7 uur wachten. Ik ben toen naar Guitar Street gereden en heb een ukulele gekocht. De vlucht was echt super kort en we hebben verder even rustig aan gedaan vanavond, omdat t stort regende.

29 July 2018

HO CHI MINH/SAIGON (dag 22): Aangekomen in Ho Chi Minh, of meer een Koh San Road. Een mega walking street met allemaal barretjes en tentjes die concureren wie zijn muziek het hardst kan zetten. We zijn naar een nightmarket geweest, maar dat was niet heel veel. We hebben gegeten bij Donkey, wat super lekker was en toen ben ik nog met Chris en Jochem een drankje gaan doen. Maar daarna was ik al gelijk helemaal bek af. Chris en Jochem gedag gezegd, want is de laatste keer dat ik ze zag! We moesten ook vliegen naar Phu Quoc om 5:30 dus het was wel goed om vroeg te gaan slapen.

28 July 2018

MUI NE (dag 21): Vandaag gaan we om 13:00 naar de duinen toe. We hebben drie meiden leren kennen Kim, Sarah en Mali. Samen hebben we de tour gedaan. Het was super mooi om te zien, hoewel de Red Dunes super toeristisch waren. Den en ik hebben ook nog Quad gereden. In de avond zijn we met een grote groep weer gaan eten bij Joe’s Cafe. En een massage natuurlijk. Toen we thuis waren wilde we weer naar Mad Monkeys maar ik hield het echt maar een uurtje vol.

27 July 2018

HOI AN (dag 20): Vandaag moesten we om 16:30 vertrekken met de sleepingbus naar Mui Ne. De busreis duurt 19 uur lang. We hebben daarvoor even geshopt en in het hostel gezeten. En natuurlijk een massage gepakt. We zijn nu nogsteeds onderweg en zijn er helemaal klaar mee. We zijn goor, zweten en Den denk dat tie luizen heeft 😛 Update: Na 22 uur zijn we eindelijk aangekomen bij Mui Ne. In de avond hebben we heerlijk sushi gegeten bij Joe’s Cafe. En daarna naar Mad Monkeys gegaan. Bij Mad Monkeys worden allemaal spelletjes gespeeld. Het was wel gezellig, maar ik was doodop dus ben gaan slapen.

26 July 2018

HOI AN (dag 19): Vandaag hebben wij onze laatste avond in Hoi an. We hebben daarom met zijn alle wat drankjes gedaan. Mijn voet is zo groot als een tennisbal, door waarschijnlijk een beet. Het was super gezellig in het hostel en ben vroeg gaan slapen! Morgen weer een lange reis naar Mui Ne.

24 July 2018

HOI AN (dag 18): Lekker luier dagje, naar het strand geweest en in de avond lekker gegeten. We gingen daarna nog drankjes doen, maar ik was er al gauw klaar mee dus ben naar huis gegaan.
HOI AN (dag 17): Vandaag weer terug gegaan naar Kimmy’s Tailors, omdat meerdere mensen een pak wilde laten maken. Deniel een blouse en ik mijn jurkje. In de middag zijn we lekker naar het strand geweest. In de avond even rustig aan gedaan. Ik was ziek geworden van de airco dus had een keelontsteking. Ben allergisch voor penicilline dus toen ik bij de apotheek kwam had ik dat aangegeven en toen hebben ze me een medicijn meegegeven. Namelijk Penicilline😂 Ben blij dat ik er optijd achter kwam.

21 July 2018

HOI AN (dag 16): Vandaag ging Chris weer weg. Chris kende ik van mijn reis in Thailand. Hij reisde toen met mijn neef. Kwam hem heel toevallig tegen op de boot naa Halong bay. In de middag heb ik Ry en Kilian nog gezien, twee vrienden uit zoetermeer. We hebben nog even geshopt en in de avond naar Tiger Tiger geweest. Iedereen die wij de hele reis hebben leren kennen waren toevallig daarzo, dus het was super gezellig

20 July 2018

HOI AN (dag 15): We hebben besloten wat langer te blijven hangen in Hoi an. Het is een super leuk dorpje waar je zowel naar het centrum kunt om te shoppen en naar het strand kunt. In Hoi an kan je veel dingen op maat laten maken dus de jongens waar ik mee reisde wilde een pak laten maken. Ik heb toen een jurkje laten maken. In de avond aten we voor de verandering Pizza. Daarna bleek er een techno feestje te zijn. We zijn daar even gaan kijken, maar ik was er al snel klaar mee dus nam de shuttle bus naar huis. Deze avond sliepen we bij Tribee Ede, maar daar checkte ik de volgende dag al uit omdat ik toch terug wilde naar Vietnam Backpacker Hostel. En omdat er een kakkerlak over me heen liep vanuit mijn handdoek waar ik net mijn gezicht mee afveegde haha.

19 July 2018

HOI AN (dag 14): Vandaag zijn we naar het strand geweest. Het was lekker schoon, best helder en druk strandje. Met een paar restaurantjes en marktkraampjes. We hebben daar gelunched en sommige gingen jetskieën. In de avond was iedereen een drankje aan het drinken in het hostel. Er ging een shuttle bus naar Hair of the Dog. Dus daar gingn we uit.

18 July 2018

HOI AN (dag 13): Vandaag hebben we scooters gehuurd en zijn we naar Hoi An gereden via de Hai van Pass met de motor. Ik heb hier weer veel nieuwe mensen leren kennen die mee reden. We kwamen pas laat in de avond aan in Hoi an. Sliepen in het Vietnam Backpacker Hostel. Super mooi hostel, net een soort Hotel. In de avond gingen we uit naar Hair of the Dog, waar iedereen was die ik heb leren kennen tijdens mijn reis.

17 July 2018

HUE (dag 12): Vandaag kom ik na 15 uur lang rijden aan in Hue. Ik ging om 18:00 uur weg en kwam om 8:45 aan. Een easyrider had me afgezet (3 min rijden) bij mijn hostel en vroeg daar 800.000 dong voor (€38). Daar begon het al met naaien. In de avond zijn we naar een nightmarket geweest en toen zijn we van ons geld geroofd. Hij deed een wisseltruc met twee briefjes en zei dat we niet genoeg hadden gegeven. Hij greep naar t geld in de portomonee en rende ermee weg. Al met al top avond. Hue is wel super gezellig. We zijn in de middag nog naar Abandoned waterpark geweest, maar viel best tegen
HANOI (dag 11): Vandaag zijn we met de nachtbus aangekomen in Hanoi. Het was ondertussen 6 uur s’ochtends dus we zijn gelijk naar bed gegaan. De volgende dag hebben we de bus van 18:00 naar Hue geboekt. Rick en Deniel wilde liever een stop maken in Phong Na dus vanaf daar zijn onze wegen gescheiden. In de avond ben ik gaan eten bij Chopsticks, omdat Den en Rick in het hostel gingen eten. Had even trek in iets super lekkers en het was echt super! Ik ben onderweg naar Hue om de Hai van Pass naar Hoi an te doen. Er zou een tyfoon aankomen vanaf Haipong richting Laos, dus er waren veel dingen gecanceld.

16 July 2018

DU GIA (dag 10): Vandaag hebben wij de laatste 80 km gereden terug naar Ha Giang. De weg was heel erg slecht en ik ben echt gesloopt. Niet echt goed uitgerust en veel gereden, maar het was het dubbel en dwars waard natuurlijk. We zitten nu in Mama’s homestay en daar gaan we straks een family diner houden. Om 21:00 gaat de bus naar Hanoi. Daar rusten we nog een nachtje uit en dan gaan we naar Hue om de Hai van Pass te doen naar Hoi an. Je kan een scooter huren in Hue en inleveren bij Hoi an, ze brengen dan ook gelijk je backpack daarheen dus dat is wel super! Een paar vrienden van mij zitten in Hoi an dus ik wil daar wel graag zsm naartoe.

15 July 2018

DONG VAN (dag 9): Vandaag hebben we van Dong Van - Meo Vac - Du Gia gereden. We slapen in een hostel en verder zijn hier maar een paar homestays en een restaurantje. Het uitzicht onderweg was nog mooier dan gister. We hebben dubbel en dwars genoten. Op een moment reden we een berg op, in een wolk en begon het keihard te regenen en te waaien. Dit was wel even een spannend stuk, maar mijn moeder vindt het helemaal niks om te horen dus ik hou het kort haha.

14 July 2018

HA GIANG (dag 8): Vanochtend zijn we begonnen aan de loop in Ha Giang. Daar hebben we 150 km gereden naar Dong Van. Deniel en Rick zijn we kwijt geraakt bij een splitsing, dus we slapen nu in een aparte stad. Zij in Yen Minh en wij in Dong Van. Morgen gaan we het tweede stuk rijden van de loop. Omdat we zo moe waren hebben we een hotel geboekt, voor maar €6 euro. Zodat we even goed konden douche en slapen. Ik ben al heel de dag ziek dus ik hou me hart weer vast dat ik straks een dokterbezoekje moet plegen.

12 July 2018

HANOI (dag 7): We sliepen in een super luxe hostel Cocoon In hostel voor maar €4. Vandaag wilde ik een fietstocht gaan doen met Rick (vriend die ik ken van Thailand) maar ik was te moe dus ik ben thuis gebleven. De hele dag heb ik een beetje rustig aan gedaan door even een massage te nemen en mijn tas in te pakken. Daarna kwam Rick terug van de tour en gingen we met Frederique en Mandy (die hij had ontmoet bij de fietstocht). We hebben een gevangenis bezocht en daarna zijn we naar de nachtbus gegaan richting Ha Giang. De bus was erg fijn, want je kon er in slapen. We kwamen pas om 4 uur aan in het hostel en we zouden om 8 uur al de vierdaagse motor tour gaan rijden. We moesten op de grond slapen in een homestay en alle dekens en kussens stonken naar zweet. Heb ook echt maar drie kwartier geslapen😂
HANOI (dag 6): Na het kayacken op halong bay en de lunch zijn we terug gegaan naar Hanoi. Hier moeten we een nachtje verblijven voor de nachtbus naar Ha Giang. Daar gaan we een motor huren en 4 dagen door de rijstvelden en bergen rijden.

11 July 2018

HALONG BAY (dag 5): Vandaag hebben we een fietstocht gedaan en een hike op zo’n rots. Het uitzicht was super mooi, maar ik vond het echt te zwaar. Ik ging helemaal k.o. van de hitte en toen stootte ik ook me kop tegen een uit stekende boomstam. Het uitzicht was prachtig. Maar ik was blij dat ik thuis was. In de avond had ik drie nederlandse meisjes ontmoet (Juul en Christine) en ik heb een super gezellige nacht met ze gehad.

10 July 2018

CAT BA (dag 4): Vanochtend moesten wij om 7:45 verzamelen om naar Cat Ba en Halong Bay te gaan. We hebben eerst rondgevaard en van de boot afgesprongen en lekker gezwommen. Het uitzicht was echt niet normaal. We sliepen in een hostel aan het water in een soort hutje. In de avond hadden we een soort BBQ en daarna hebben we wat gedronken en gedanst. Het eiland was alleen voor ons, dus je kon niet veel andere dingen doen.

8 July 2018

HANOI (dag 3): Vandaag heb ik echt weinig gedaan. Ik heb ontbeten en een massage genomen. Daarna lunchen in het hostel en de was gedaan, tas ingepakt voor morgen. Ga zo nog even ergens wat eten en dan vroeg naar bed, omdat we morgen naar Halong Bay gaan om 7:45 voor drie dagen. Ik kijk er echt naar uit dus vind het opzich niet erg om een dagje rustig aan te doen. We hebben in de avond gegeten bij Bun Cha Ta. Was echt onwijs lekker vietnamees eten.
HANOI (dag2): Nog steeds vanuit Hanoi. Vandaag hebben we even een goeie planning gemaakt voor de aankomende weken. We gaan dinsdag naar Halong bay met Hideaway Tours. Een drie daagse tour inclusief overnachting in een hutje op een eiland, kayacken, fietstocht, jungle tocht en varen over Halong Bay. We gaan ook langs het eiland waar de film Kingkong is opgenomen. De vrijdag daarna gaan we met de nachttrein naar Ha Giang. Daar gaan we een motortour doen in de bergen en rijstvelden. Ook dit duurt ongeveer 3 tot 4 dagen. Daarna vertrekken we naar Hoi An. We hebben even gezellig gegeten vandaag en verder niet veel uitgespookt behalve shoppen in een marktje. Het is leuk om te zien hoe goed de Vietnamezen met elkaar omgaan buiten. Overal op straat zie je ze ‘buitenspelen’. Touwtje springen, wolven, voetballen en ga zo maar door.

7 July 2018

HANOI (dag1): Vandaag ben ik vanaf Amsterdam naar Guanzhou gevlogen. Na 12 uur gevlogen te hebben kwamen wij erachter dat we maar liefst 7 uur moesten wachten. Opzich geen probleem als je Wi-Fi hebt en wat te eten en drinken, maar helaas hadden we geen van beide. Je kon nergens pinnen, zelfs niet met creditcard en er was nergens verbinding. Uiteindelijk hebben we uit verveling een paar uurtjes op de vloer geslapen met een nekkussentje. Na die 7 uurtjes hoefde we alleen nog twee uurtjes naar Hanoi. In totaal hebben we 22 uur gereisd. Ons hostel bevalt onwijs goed. We slapen in een 12 bedden kamer in Old Quarter View Hostel. Schone douches, kamers en heerlijke bedden. In de avond zijn we naar Hang Dao nachtmarkt gegaan en vlakbij hebben we bij Vietnam Backpacker Hostel nog het WK gekeken. Daarna was de pret al snel voorbij want we zijn uitgeteld! Zelf vind ik Hanoi op Kuta en Bangkok lijken, wil daarom zo snel mogelijk weg🙋🏽‍♀️

5 July 2018

Vandaag vlieg ik vanaf Amsterdam naar Hanoi. Ik hou hier weer mijn dagelijkse journi bij om jullie op de hoogte te stellen. Dikke kus ❤️