Europe, Asia · 116 Days · 42 Moments · November 2018

Backpack blog South East Asia

1 March 2019

Luc en mama zijn twee dagen geleden aangekomen in Bali😁. Gister lekker een dagje op het strand gelegen en vandaag een tempel, waterval, rijstterassen en koffieplantage bezocht. Druk dagje zo en heel gezellig (en warm💦😅)

26 February 2019

Gili Trawangan for 2 nights✔️. Morgen weer terugreizen naar het vaste land en dan zie ik s avonds eindelijk mam en Luc weer😁😁😁😁

24 February 2019

Gisteren de dag begonnen met mijn eerste lesje Yoga. Ik had al best veel spierpijn van de hike waardoor ik niet echt lenig was, toch wel leuk om een keer gedaan te hebben. Vervolgens de markt in Ubud bezocht waar ik meer van verwachtte. Eind van de ochtend hebben we een taxi geregeld die ons naar de Holy water temple bracht waar veel locals een bepaald ritueel nastreven. Als laatste naar de Kanto Lampo waterval die echt prachtig was!!😍 Nu aan het wachten op de boot en straks voor een paar nachtjes naar Gili T.

23 February 2019

Na aantal dagen niet zo heel veel te hebben uitgevoerd in Canggu gisteren avond aangekomen in Ubud. Vannacht om half 2 uit bed om de vulkaan te beklimmen voor zonsopgang. Het duurde 2,5 uur naar boven en 2 uur naar beneden. Het was ZO zwaar maar echt de moeite waaaard😍😍😍😍

19 February 2019

BALI it is💙

6 February 2019

Gister eindelijk een mooie dag gehad!!! Gister vroeg naar de andere kant van het eiland gereden om weer te surfen. Nu op een ander board wat wel moeilijker was maar na een aantal golven ging dat ook goed! Na het surfen lekker middag op het strand gelegen en ‘s avonds sunset vanaf de sunsetbridge. Dat was onze laatste dag alweer op Siargao en zullen we strakjes naar Manilla vliegen✈️

5 February 2019

Wat foto’s van de afgelopen dagen.. eindelijk wat zon gezien tussendoor en gister onze eerste surfles gehad. Dat ging echt goed!!🤙🏼 Morgen naar een ander strand om daar nog een dagje te surfen en hopelijk ook nog wat op het strand liggen.. Hoping for some ☀️☀️. Dat is dan alweer onze laatste volledige dag op dit eiland. Overmorgen zullen we terugvliegen naar Manila en onze wegen scheiden daarna weer💔

2 February 2019

2 dagen geleden aangekomen in Siargao, het chillste eiland van de Philipijnen zegt iedereen. Wilde hier onze laatste miniweekje afsluiten omdat het samenzijn alweer bijna voorbij is😧. Helaas werkt het weer niet echt mee en is het bewolkt en regelmatig flinke buien. Wat op het strand liggen natuurlijk niet echt makkelijk maakt... en verder hier ook niet veel anders te doen is🤣. Hebben een scootertje gehuurd dus als het droog is gaan we rijden over het eiland wat echt mooi is en de mensen zijn heel vriendelijk. Heb niet zoveel foto’s gemaakt nog vanwege het weer dus hoop dat we morgen een wat beter dagje hebben!! We gaan in ieder geval voor onze eerste surfles 😁😁. Heel benieuwd of ik een natuurtalent ben😂.

30 January 2019

Yesterdays canyoneering activity!! Heb nu al spierpijn van 4 uur toch een beetje sporten. Klimmen en klauteren door een rivier midden in de jungle. Hebben veel filmpjes maar die kan ik hier helaas niet online gooien. Eindigde bij de ‘mooiste’ waterval van de Filipijnen... wat ik vooral mooi vond was het aqua blauwe water... Maar wat een vette ervaring!! Filmpjes volgen nog een keer op facebook en anders ff mn instagram checken✌🏼.

28 January 2019

Vandaaag een dagje gehad om nooit meer te vergeten!! Gezwommen met walvishaaien vanmorgen heel vroeg, na de walvishaaien naar de Tumalog waterfall geweest wat echt de mooiste waterval is die ik tot nu toe gezien heb!! Was echt zoooo sprookjesachtig maar kan dat helaas niet zo mooi op de foto krijgen. Om 09:15 vanmorgen waren we al klaar met onze activiteiten dus toen een strandje opgezocht die hier eigenlijk officieel niet is voor touristen. Gelukkig konden we op een privé terrein van locals een klein strandje op tegen een paar cent! Morgen weer doorreizen naar het volgende plekje😊

27 January 2019

Aangekomen in Oslob na weer een dagje reizen in het vliegtuig en in de bus. Morgen vroeg op om te zwemmen met walvishaaien... nog even goed nadenken of ik het ook ga doen😅.

26 January 2019

Gister zijn we naar Puerto Princesa gereisd in een minibusje. Helaas ziek geworden en last van een buikgriepje waardoor we vandaag niet naar de Iwahig prison (gevangenis heeft geen muren en is twee keer zo groot als Parijs) konden om deze te bezoeken.. Wilde ik zo graaaag🥺. Gelukkig voel ik me wel beter na een dagje op bed te hebben gelegen en vliegen we morgenochtend naar Cebu! Nieuw eiland🌴🌴

20 January 2019

De meiden gedag gezegd en naar Manilla gevlogen waar Dootje op me stond te wachten🥰. Paar uurtjes later gelijk naar Coron gevlogen en vanuit daar een drie daagse expeditietour waar we onbewoonde eilandjes hebben gezien, beetje gefeest en lekker bruin (en Do rood) geworden😂. Hier wat foto’s van de afgelopen dagen.....😊😊

17 January 2019

Ha Giang loop day 4. De weg terug naar waar we gestart zijn. Niet de beste weg hadden ze van te voren al verteld, ook niet veel nieuwe uitzichten dan de vorige dagen: vandaar geen foto’s. De weg heb ik wel even een fotootje van gemaakt om een idee te krijgen, dit was nog niet eens het heftigste stuk😂. Was wel ff spannend zo rijden op modder en stenen.. Uiteindelijk weer op de normale weg om de dag af te maken toch nog even gevallen🙄 Waar ik dus wel een beetje bang voor was maar ben er vanaf gekomen met een dikke knie en een schaafwond op mn bovenbeen.. Dat viel gelukkig mee. Vanavond de nachtbus terug naar Hanoi om daar morgen nog een dagje door te brengen en dan zal ik mn reismaatjes moeten verlaten want ik vlieg EINDELIJK weer naar de zon☀️☀️☀️☀️!!! Kan niet wachten, mn kleurtje is er inmiddels aardig vanaf🤨.

16 January 2019

Ha Gaing Loop day 3. Vanmorgen toen we opstonden regende het en was het erg koud, hadden weinig zin om op die scooter te stappen.. Na het ontbijt was het droog en hebben we vrijwel zonder ‘harde’ regen en enkel wat miezer weer heel wat kilometers afgelegd. Het was ijskoud, maar wat was het echt niet normaal MOOI. Helaas is het in het echt nog 100x mooier als op de foto’s maar dit zijn de beste shots van vandaag. Op een van de laatste foto’s een blauwe lucht! Maar dat was toen we het dorp inreden dus van korte duur😛. Op de laatste foto het eten van vanavond van de homestay waar we vanavond in slapen... om een idee te geven wat we vrijwel elke avond eten😂.

15 January 2019

Ha Giang loop dag 2. Helemaal in het noorden van Viëtnam en het weer heeft weer erg tegen gezeten. Kon soms door de mist niet verder kijken dan 20 meter dus heb ook niet veel foto’s kunnen maken. Het is hier 6 graden en met regen is dat geen pretje... De zon was dus van korte duur en kan wel stellen dat het weer ECHT niet mee zit in dit land. Het had zo mooooi kunnen zijn.🙁 Vanmorgen wakker geworden... wat denk je? Weer regen. We gaan nu weer zuidelijker rijden in de hoop op dat het gewoon droog is en een paar graden warmer... dat zou zoveel schelen.🥺 Nog 3 daagjes..

14 January 2019

Ha Giang loop day 1. Nog 3 te gaan: wat mooie plaatjes van deze dag. And..... We FINALLY saw the sun today☀️☀️☀️☀️☀️☀️!!!

10 January 2019

Gisteren een tour gedaan naar Halong Bay. Één van de beroemdste en meest toeristische plekken in Viëtnam. Vaarde eerst naar Monky Island waar ik de foto heb gemaakt van het eerste aapje dat ik zag. Toen vond ik het nog leuk... we startte met de tourgroep een hike naar boven maar daar ben ik op de helft mee gestopt omdat het zo glad was en echt klimmen was zonder bescherming: dus als je viel, dan had het niet heel goed afgelopen🥺 (zacht uitgedrukt). Op de weg terug werd het toch ook steeds beetje drukker en zagen we ook steeds meer aapjes. Die vond ik toch niet heel grappig meer, kreeg oogcontact met ééntje en die sprintte op me af klom op me rug met rugtas en pakte mn antibioticacreme zo uit mn zijvakje (had ik gelukkig niet meer nodig). Ik gooide me tas van mn rug en toen klom die weer weg, maar ben sinds gister officieel bang voor apen😧. Echt niet grappig die beesten. Nu onderweg in de bus naar Hanoi!

9 January 2019

Gisteren aangekomen op het eiland Cat Ba, onze reisvriendjes weer ontmoet en een leuk avondje mee gehad. Vandaag scooter gehuurd en met elkaar de hospital cave bezocht, een ziekenhuis wat tijdens de oorlog werd gebruikt middenin een grot. Was heel bizar om te zien🥴. Daarna wilden we nog even naar het National Park wat om 5 uur dicht zou gaan en besloten we toch maar ‘even’ een hike te doen naar een mooi viewpoint. Nou foto 8 geeft je een kleine indruk van een stuk waar we moesten lopen/klimmen om op de top te komen. We hebben het gered, maar helaas ook weer/nogsteeds zo mistig dus mooiere foto’s kan ik niet maken. Vanavond beetje optijd erin omdat t gister geen vroegertje was😉

7 January 2019

Vandaag op het fietsje naar Mua Cave Viewpoint gefietst, fietsje was helaas niet zoals die in Nederland: lekker zadeltje en veelste klein natuurlijk. Toen de klim gedaan naar het viewpoint wat echt zeker de moeite waard was😍, was een zware klim, dus nu al veel spierpijn😂. Weer wat mooie fotootjes gemaakt! Morgen weer verder reizen, op naar Cat Ba.

6 January 2019

Boottour Tràng An gedaan in de provincie Ninh Binh waar we vannacht zijn aangekomen vanuit Hué. Werden we ff om 03:46 gedropt uit de nachtbus, dachten om 08:00 pas aan te komen. Gelukkig konden we in een hotel nog verder slapen. Eind van de ochtend naar het hostel gegaan en dan vanmiddag deze tour, was echt zoooooo mooi. Helaas alles had nog mooier geweest met een zonnetje maar allang blij dat het een keertje droog was!! Hieronder de mooiste geschoten plaatjes, nog een berggeit gezien. Laatste foto is niet zo mooi maar hebben ook in verschillende caves gevaren wat een ideetje geeft van hoe het er ongeveer uitzag! 🤪

2 January 2019

Al een aantal dagen in Hội An, oud en nieuw gevierd zoals je kunt zien op de eerste foto. Een tempel van de ruïnes van My Son op de tweede foto wat niet echt bijzonder was als je Ankor What al gezien hebt, maarja we moesten wat in dit weer (hahaha). Vandaag naar Ba Na Hill geweest wat super was alleen mega jammer van het slechte weer (wat helaas al is sinds de laatste dag van onze easyridertour, sinds 28dec). Je kunt met dit weer dus ook niet echt veel vandaar ook weinig gedaan en niks geplaatst. Vandaag wel wat mooie foto’s kunnen maken alleen had het er natuurlijk veeel mooier uitgezien met een strak blauwe lucht😉. Met een gondel gingen we naar boven waar ik wel een beetje misselijk van werd, was zo’n 4 km hoog die berg!! Overigens wel super mooi uitzicht tot we in de wolken kwamen. The golden bridge op de 7 en 8e foto en wat foto’s wat er rondom te zien was. Morgen verder reizen naar Hué en hopen dat het weer een klein beetje beter is!

26 December 2018

Vanmorgen de 3 daagse motortour gestard met Hong en Dô, eerste stop was het mooie uitzicht op de eerste foto. Had een mooiere foto geweest met een blauwe lucht maar het was een bewolkt dagje vandaag. Tweede stop was een koffie tentje met zelf gemaakte koffie, niet zomaar koffie, ze hadden wezels die de koffie aten, vervolgens uit poepte en die ‘bonen’ maalde tot koffie. Smaakte overigens goed😂 Na weer een stukje rijden kwamen we aan bij de silk fabriek waar ze zijde maakte, uiteindelijk de zijderrupsen ook geproefd, smaakte ook goed😅. Bij de beroemde Elephant Waterfall geweest was prachtig, verder nog wat foto’s van onderweg. Was een lange vermoeiende dag, pijn in de beentjes van het achterop zitten😛. Morgen verder!! Benieuwd

23 December 2018

Vanmorgen een slaapbus genomen vanuit Ho Chi Minh. Direct vanuit het hostel trip gedaan naar de white and red sand dunes in Mũi Né. Was echt heeeel moooi!!!

22 December 2018

Eergisteravond aangekomen in Ho Chi Minh, Viëtnam, met het vliegtuig. Gisteren naar War Museum geweest over de Viëtnam oorlog die zich hier heeft afgespeeld van 1955-1975. Nog niet zo lang geleden dus, wat het ook heel onwerkelijk maakt. Vandaag de Chi chu tunneltour gedaan. 2 uur rijden vanaf de stad, terwijl t 20 km verderop ligt (Aziatisch tempo). Hier niet echt goeie foto’s van kunnen maken maar op de laatste foto zie je een ingang van een kruipgat waar ze tijdens deze oorlog veel tijd hebben doorgebracht. Waren dus weer twee indrukwekkende dagen. Morgen ochtend vroeg met de bus naar Mũi Né dus nu lekker slapen!

16 December 2018

Afgelopen 5 dagen op Koh Rong Sanloem gezeten. Lekker veel op het strand gelegen en gefeest, waar deze schattige puppy heel de tijd rondliep. Net terug aankomen op het vaste land, door naar Phnom Phen waar we vanavond zullen overnachten. Morgen aan het einde van de middag een vlucht naar Ho Chi Minh!! Toe aan een nieuw land, heel benieuwd en heel veel zin in. En ohja!! Gisteravond ticket geboekt voor in januari, dan vlieg ik vanaf noord Viëtnam naar de Philipijnen en komt mijn schat me drie weken vergezellen😁.

12 December 2018

Afgelopen 5 dagen genoten op Koh Rong, in twee verschillende hostels overnacht op 4k beach. Heerlijk wat dagen gerelaxed en niet te veel gedaan. Leuke mensen leren kennen en veel mee opgetrokken. Op een avond de zee op gegaaan en midden in de zee met plankton gezwommen. Dat was een hele ervaring, het leek alsof je magisch was en er allemaal glitters van je af vlogen.. De zonsondergang was echt super mooi. Nu zijn we opweg naar Koh Rong Samloem, dit eiland moet nog mooier zijn...

9 December 2018

Had a boatcruise yesterday🙌🏼. Wassss fun and beautiful 😍

6 December 2018

Vandaag de dag gestart met een bezoekje aan het Tuol Sleng Genocidemuseum. Heel bizar dat hier nog niet zo heel lang geleden zoveel mensen zijn opgesloten, gemarteld of doorgevoerd naar de killingfields een aantal kilometers buiten de stad Phnom Penh waar we na het museum naartoe zijn gegaan. Op de foto’s zie je de plek waar mensen onder de grond begraven liggen, en nu een dak ter bescherming over gebouwd is. Bomen waar kinderen en mensen tegen aan werden doodgeslagen voor ze in de putten gegooid werden (zie teksten bij boom). Doodskoppen liggen in 17 etages in de Memorial Stupa waar elke 17 april herdenkingsdienst wordt gehouden. Indrukwekkend dagje zo, maar de moeite waard in de hitte

2 December 2018

Vandaag een aantal tempels bezocht. Ankor Wat, Bayon, Angkor Thom, Ta Prohm (uit de film: Tomb Raider) en als laatste Ta Keo. Het was een bloedheet dagje met een lange broek aan omdat de knieën bedekt moesten vanwege de religie. Het was prachtig maar na 3 tempels leek het toch wel een beetje op elkaar😊. Niet elke tempel heb ik goed op de foto gekregen vanwege het felle tegenlicht, maar dit waren de mooiste shots😏

1 December 2018

Vandaag floating village bezocht met het bootje. Huisjes op het water en bij een schooltje langs geweest. Super lieve kindjes & voor een goeie karma schoolschriftjes en potloden uitgedeeld😀. Daarna op een klein kanobootje rondgevaren door een moeras met aapjes in de bomen tot de zonsondergang op het meer. Er bleken ook kleine krokodillen en slangen in het water te zitten... heb er gelukkig maar 1 gezien🙂.
Aangekomen in Siem Reap, Cambodja vanavond. Na twee vermoeiende lange dagen reizen. Nu lekker slapen en morgen gaan verkennen: foto’s volgen uiteraard nog!😁

26 November 2018

Vandaag naar Koh Nangyuan geweest met de ferry en de top beklommen voor dat prachtige uitzicht😍. Wat een vet eiland!!!

23 November 2018

Gisteren de Full Moon Party gehad. ‘Het’ feestje van Thailand. Op het strand met meer dan 3.000 mensen. Was gezellig! Vandaag lekker in een beachclub aan het zwembad gechilled... met een mooie zonsondergang.

21 November 2018

Nachtje in Koh Tao. Super mooi klein eiland met veel groen en veel verschillende strandjes. Scooter gehuurd en alle plekjes langs geweest. Gisteravond naar view point gehiked om over het eiland heen te kijken, was helaas al donker aan het worden dus de foto is niet zo mooi. Nu eind van de middag aangekomen op Koh Phangan, hier de laatste dagen met Anouk.

19 November 2018

Vandaag Phi Phi Island tour gedaan. Maya bay, Ao Pileh, Koh Phi Phi Don en Monkey bay. Heel vermoeiend zo’n hele dag op de boot😱. Heeft wel mooie plaatjes opgeleverd. Nu zo slapen, morgen vroeg naar de oostkust!

17 November 2018

Net aangekomen in Ao Nang. We dachten 2 dagen geleden laten we een hotel boeken om even te chillen.😅 Bleek het hotel iets verder dan we dachten waardoor we door onze vertraging met de vlucht er niet meer konden komen, omdat het op een eiland was en de boten niet meer vaarden. Gisterochtend zijn we uiteindelijk naar ons geboekte hotel gereden. In de buurt was niet zoveel, vandaar vandaag weer terug aan het vaste land en willen we vanuit hier naar de eilanden!

13 November 2018

Gisteren zijn we met de bus van Chiang Mai naar Pai gereisd. Op de eerste foto’s zie je uitzichtfoto’s vanaf ons hostel!!! Echt super vet. Vandaag hebben we een scooter gehuurd en zijn we alle hotspots van Pai langsgegaan. The White Buddha was een zware tocht met veel trappen, heb nog steeds trillende beentjes😅. Daarna zijn we verder gescooterd naar een waterval, na de waterval naar de hotspring: dat water was 80 graden. Als je verder naar beneden liep werd de temperatuur steeds minder en hebben we daar nog gechilld. Als laatste stop hadden we de Pai Canyon. Vermoeiend maar leuk dagje!!

11 November 2018

Vanmorgen vroeg zijn we opgehaald en moesten we bijna 2 uur rijden naar Elephant Jungle Paradise Park. Midden in de jungle! We hebben de olifanten mogen voeren en mogen knuffelen. Ze zijn toch iets minder zacht dan verwacht😅. Het uitzicht was prachtig en een stuk kouder dan uit de bergen. Nu even helemaal niks doen en vanavond staat er een Ladyboy cabaret op de planning😂. Ook heel benieuwd naar

8 November 2018

Vandaag Ko van Kessel boot- fietstour door Bangkok gedaan. De tour duurde 5 uurtjes met tussendoor stops om veel dingen te bekijken en natuuurlijk local food en veel water🤪. Nu hebben we de stad wel goed gezien!

6 November 2018

Vanaf Brussel wordt onze eerste tussenstop Moscow en zullen we vanavond verder vliegen naar Bangkok😱 LATER!!