New Zealand · 13 Days · 4 Moments · February 2019

24 February 2019

Da sier vi takk og farvel til New Zealand! Vi har hatt en uforglemmelig reise her og vi er så glad for alt vi har opplevd! Blir trist å reise herfra, men gleder oss også veldig til Argentina! Stor takk til Ingebjørg for den utrolig flotte reisen vår og håper hun får et supert semester i år også❤️Gleder oss til neste gang!

22 February 2019

Etter vi leverte bilen dro vi tilbake til hostellet og gjorde oss klare for sushi middag! Vi har en venninne som er på utveksling i Auckland som inviterte oss på vors hos noen av sine venner her, så da gikk turen dit etter middag. Veldig morsom kveld! Dagen etter skulle vi bytte hostel så vi måtte avgårde rundt 11-tiden. Vi fikk lagt fra oss bagasjen på hostellet også gikk vi ned mot havna, vi spaserte rundt en stund og spiste lunsj på en restaurant like ved vannet. På kvelden pyntet vi oss litt ekstra siden det var siste kvelden og dro på restaurant. Etter et deilig måltid dro vi tilbake til hostellet. Ingebjørg skulle opp klokken 05:00 for å møte Jakob ved leiligheten ettersom flyet hans skulle lande da. Vi fikk sove litt lenger og møtte dem etter utsjekk. Så ble det deilig lunsj i den nye leiligheten deres, som forøvrig var utrolig flott med alt man kunne trenge av utstyr! Skulle tatt litt bilder av den, men på nest siste bilde kan dere se den nydelige utsikten fra balkongen.😍

13 February 2019

Etterhvert fant vi en Airbnb «hytte» på nettet som vi bestemte oss for å leie for natten, ettersom vi må tilbake til flyplassen imorgen for å se om bagasjen til Ingebjørg har kommet. Hytten var en times kjøretur unna Orewa og er en times kjøretur unna Auckland flyplass. Den er på et sted som heter South Head og utsikten herfra er noe av det vakreste jeg noensinne har sett, nesten så jeg vil si at det er like vakkert som utsikten på Hvaler, men bare nesten😉. Verten, som bor vegg i vegg med der vi bor, har to veldig søte hunder, i likhet med verten fra da vi var på Gold Coast. Det var en utrolig søt liten hytte med terrasse og en grønnsakshage som vi får forsyne oss som vi vil av! Det ble derfor deilige tomater og chili fra grønnsakshagen med i middagen. Dagen ble strålende til tross for litt turbulens helt tidlig på morgningen, vi er veldig fornøyde og gleder oss til å komme oss videre på kjøretur i New Zealand. New Zealand har levert veldig bra foreløpig.😍

12 February 2019

Såå, en kjapp oppsummering av første dag i Auckland (egentlig veldig mye å fortelle): For Oda og meg startet det med en 2 timers lang natt, før vi dro med oss alle sakene våre og kom oss tilbake til flyplassen. For Ingebjørg startet det med en sur beskjed om at bagasjen hennes ikke var å finne og at hun måtte komme tilbake tidligst dagen etter for å se om den hadde dukket opp igjen. Startet av oppholdet vårt i New Zealand møtte altså på en del motgang, men likevel ble dagen i dag helt fantastisk. Hadde Ingebjørg fått bagasjen hadde planen vært å starte turen vår gjennom nord øya mot sør øya allerede i dag. Slik ble det altså ikke så vi bestemte oss for å dra et sted som Jakob, kjæresten til Ingebjørg, hadde anbefalt. Vi dro derfor til Orewa, der var det en pen, lang strand og en hyggelig liten by. Her kjøpte vi inn litt slik at vi kunne lage oss både frokost og lunsj. Vi satt ved stranden i flere timer og kokte, også koste vi oss som små barn i det deilige havet.