Europe · 16 Days · 35 Moments · August 2018

Asperup, Simrishamn, Bergkvara, Egtved

19 August 2018

Hoppa weer thuis. 8 uurtjes rijden inclusief twee korte stops.

18 August 2018

Laatste vakantie dag, dus chill de bil zoals afgesproken. Eind van de ochtend toch nog even naar Vejle gegaan. Leuke stad, lekker geluncht. Nova en Nikki een pannenkoek met Nutella en banaan. Evie had nacho’s. Ann een broodje zalm en ik een broodje kip. We waren mooi op tijd want de winkels gingen om drie uur al dicht. Op vakantie eten we rijst van uncle Bensie. Dat aten we dan binnen in de openbare kantine want het begon te regenen.

17 August 2018

Leuke attracties mooi park heerlijk weer en het was niet super druk omdat de scholen in Denemarken al begonnen waren. De auto stond op p1 bijna voor de deur geparkeerd. Terug luisterde we naar radio Nova. Bij onze hut dronken Evie en ik uit onze Lego mokken.
Vandaag was de dag waarvan ik wist dat die zou komen, dagje LEGOLAND. Echt een hele toffe dag. ‘S ochtend om 10.00 ging het park open en om 19.30 vertrokken we weer naar onze hut. Voor Nova begon het fantastisch direct op de foto met twee prinsessen. Nikki heeft het super naar haar zin bij Ninjago. Ook Evie heeft zich vermaakt met de verschillende acht banen.

16 August 2018

Vandaag was weer een reisdag van Bergkvara, Zweden naar Egtved, Denemarken. 520 kilometer met stops zo’n 7,5 uur. Toen kwamen we bij ons laatste huisje uit. Twee stapel bed en een bed in de ‘woonkamer’. Erg klein en het ruikt naar Lex’s Rommelparadijs, maar ja, morgen naar LEGOLAND.

15 August 2018

Woensdag was de laatste avond in Bergkvara. Photoshoot met Evie & Nikki
Gister laat naar bed, dus vandaag uitslapen. Broodjes gehaald voor bij het ontbijt. Jaapie heeft vanochtend hardgelopen, 6 km rondje Bergvara. Vervolgens met Evie nog even zwemmen. Ijskoud was het water van de Oostzee en hier en daar een kwal. Vanmiddag even wat boodschappen gedaan. Mexicaanse pannenkoeken voor vanavond. Eindelijk gingen we dan midgetgolf doen. Dit wilde Nikki al heel lang.

14 August 2018

Lobster party bij Georgious, of eigenlijk bij zijn broer in de tuin. Alke broers en zussen waren er. Allen Gertjan niet maar die zit in Canada. Allemaal een traditioneel hoedje op. En kreeft eten, gelukkig waren er ook salade, stokbrood, kaasachtige taart, aardappelgratin, Zweedse gehakt balletjes. Nog een oer oud Zweeds spel, kubb, gespeeld. Ik denk dat het Jiskefet heeft maar dat zal wel niet.
Vandaag is Georgious jarig en daar voor kwamen we naar Zweden. ‘S ochtends rustig aan gedaan daarna naar opa en oma op de camping bij Kalmar. Daar hebben we geluncht en een rondje camping gedaan. Vervolgens gezwommen in het koude zeewater van de Oostzee. Net voor de onweer en regen uit het water. Na de douche op de camping klaar maken voor het eten bij José en Georgious.

13 August 2018

Vandaag familiebezoek in Kalmar. Georgious en José hebben ons het kasteel en de binnenstad laten zien. Vervolgens met het pontje naar Öland, maar er was net een nieuw vaarschema ingegaan. Dus die kwam niet dan maar met de auto. Lunchen, strandje bezocht, afgesloten met koffie en ijs.

12 August 2018

Vanochtend was het chill de bill. Het waaide hard en in het huisje voelde het koud aan. Eenmaal buiten viel het best mee. Evie was de hotel eigenaar en heeft de lunch verzorgd. ‘S middags gingen we naar Kanaberg. Ergens midden in de bossen zouden grotten zijn. Het waren een hoop stenen bij elkaar waar je op kon klimmen, toch wel leuk. Zwemmen zat er niet in vandaag ivm kwallen. We hebben heerlijke zalm met pastawielen gegeten.

11 August 2018

Vandaag zijn we naar Bergvara vertrokken. Een relatief kort ritje met een tussenstop, bij een restaurant met een M😐. Keurig huisje op de top van een heuvel. Lekker met zn alle op een slaapkamer. Oh ja we aten tomatensoep met Zweedse balletjes en broodjes hamburger.

10 August 2018

Vannacht heeft het gestormd. Onweer, harde wind en regen. Het bleef echter warm en daardoor hebben we erg slecht geslapen, althans de meiden sliepen overal doorheen. Vanmiddag zijn we naar Stenshuvud Norra huvudet geweest. Dat is een nationaal park. Mooi wit zand strand en een mooi uitzicht van af een heuvel. Net de gebakken aardappels met kleine chorizo worstjes en hardcore verts uit blik gegeten. Nog een nachtje op de bedbank en dan gaan we weer verder.

9 August 2018

Vanmiddag hebben we gechild op de camping. Daarna hebben we gezwommen in het zwembad. Evie springt makkelijk van de hoge duikplank en maakt salto’s van de lage. Nikki maakt handstand onder water en Nova ‘zwemt’ ook dwz ze gaat wat dieper het water in. Oh ja deze gasten op de foto wonen ook onder ons dak.
Vanochtend naar het strand. Heerlijk helder Water. Heet zand dat soms snijd in je voeten

8 August 2018

Vanmiddag naar Simrishamn gegaan, boodschappen gedaan en even door het dorpje gelopen. Cadeau voor Georgios / Marie gekocht. Kerk bezocht 😇, dus we zijn weer veilig. Doel was de tourist information, maar die was wegens omstandigheden gesloten. Daarna nog even met de meiden naar het zwembad, Annie had vrij. Dikke pret Vandaag Mexicaanse pannenkoeken gegeten, Nikki’s favoriet. Toen we dat op hadden begin het te onweren en regenen. Maar het koelde amper af.
Vanochtend heb ik eerst een rondje gerend. Het was korter dan ik dacht dus ook nog wat situps en Pushups gedaan. Na het eten gingen we naar het strand. Na een tocht van ongeveer 100 meter waren we er eindelijk. Lekker water met hele hoge golven.

7 August 2018

Andere camping ander huisje anders slapen. De meiden slapen op een kamer in een bed. Beneden Nova en Evie, boven slaapt Nikki. Wij slapen op een slaapbank in de woonkamer/keuken/slaapkamer/eetkamer De Camping is naast het strand en er is een groot zwembad in de buurt waar Evie en Nikki al hebben gezwommen. Nova vermaakt zich in een vieze speeltuin. Vandaag aten we typisch Zweedse chicken tonight.
Zweedse Zweedse kruiswoordpuzzel
En door, hop naar Zweden. 321 Km tot volgende bestemming Simrishamn. 4 uur rijden inclusief tussen stop

6 August 2018

Chill de bill
Uitzicht vanaf de weg naar de camping. Vandaag op het menu pasta, penne met bolognesesaus gevuld met gehakt champignons en paprika
Vandaag een dagje naar Kasteel Egeskov. Bij het kasteel waren speeltuinen een boomklimpad museum met oude motoren, auto’s en een ambulance afdeling. Gelukkig verkochten ze ook softijs hele grote, roze met spikkels.

5 August 2018

Nova slaapt beneden, Evie gaat zo en slaapt boven
Welterusten Nikki
Nikki is fan van Yathzee, maar ze kan niet altijd zes gooien. Ze had wel gewonnen. Vanavond gebben we gebakken aardappels met gehaktballetjes en sperziebonen gegeten. Na het eten naar het strand. Maar dat was niet breder dan twee meter. Wel lag er een lange steiger zo de zee in. Hier hadden we fantastische foto’s kunnen maken, maar de camera lag nog in het huisje. Nog even verderop gekeken waar het strand iets breder was.

4 August 2018

Om 08.45 vertrokken keurig drie kwartier na streeftijd. Heerlijk met de airco aan terwijl het buiten rond de 30 graden was. De reis duurde langer mede door veel wegwerkzaamheden op de Duitse wegen. Bij Bremen, Hamburg en Flensburg stonden we lang in de file. Om 18.30 waren we dan toch in Asperup. Mooi huisje op een leuke camping. Twee slaapkamers, een met een stapelbed een met een tweepersoonsbed / twijfelaar. Nikki slaapt op twee matrassen op een open vliering. Uitzicht zo op de zee erg mooi. Zwembad net twee nee drie glijbanen.
In de file in een tunnel in Hamburg, in een tunnel dus bukken
Eerste stop langs de snelweg in Duitsland, allemaal nog zo fris als een hoentje. Power