Sweden, Thailand · 32 Days · 8 Moments · October 2017

Annas journi

28 November 2017

Onsdag REDAN!! Hade en riktig dipp igår - kroppen sa ”nej” efter morgonpasset på ett otroligt tydligt sätt. Jag lyssnade och var lydig så det blev en lugn dag. Regnade en hel del men lyckades ta en kortare promenad. Middag på den veganska restaurangen - otroligt god falafel bowl 👌🏼 Var lite nervös på om krafterna hade kommit tillbaka inför morgonpasset så jag startade med tidig frukost och sedan körde jag igång vid 10... Vilken kick 🙌🏼 - jag hade en massa energi och det kändes SÅ himla bra. Lunch och god cappuccino sedan eget gympass (lite lugnare). Tråkigt men ändå inget som går att på Erika är vädret. Regnat hela dagen från och till.. Har anmält mig till Buddah run i morgon men troligtvis blir det inställt igen - tråkigt men som sagt inget att göra åt. En i ”gänget” fyller år i morgon så det blir lite firande av honom i morgon - kommer bli super trevligt. Givetvis blandat med träningspass 🤓 👋🏼👋🏼

26 November 2017

Måndag känns både roligt och spännande. Ny vecka och onekligen nya utmaningar. Igår var det vilodag och ”gänget” åkte först till Patong där vi besökte det stora köpcentret. Härligt att komma iväg och se lite annat. Var där 2010 senast och kände givetvis igen mig. Åt ett otroligt gott kycklingspett 👌🏼sedan blev det en fantastiskt god cappuccino på Starbucks. Vår plan var att åka vidare till Phuket town där nattmarknaden var - men kom till en ”annan” marknad som kanske inte erbjöd det vi önskade. Hur som - blev lite trött av alla intryck så skönt att landa i Chalong igen. Idag startade jag morgonen med yoga, inte så imponerad faktiskt så det var nog sista passet. Fick en timmes vila sedan ett sjukt jobbigt cross fit pass...så pass tufft så instruktören kom och frågade mig om allt var bra efter...han tyckte att jag blev ”tom i blicken”🙃...kallas fokus svarade jag. Vid 13 blev det 10 km i 27 graders värme sedan var det solstol och återhämtning. Hört att det kallas återhämtning 👋🏼👊🏼

25 November 2017

Idag är det lördag vilket innebär ett lättare strandpass. 5 varv på en bana som bestod av benböj, sit ups, utfallssteg och vada i vatten. Detta skulle göras med en 8 kettlebell. Roligt men som alltid med ”pannben”. När vi kom till stranden var det ok väder men vid 13 när vi åkte därifrån var det som att himlen öppnade sig. Blev lunch på ”vår” restaurang där vi har 2 mål mat per dag. Blev en timme till på gymmet sedan tillsammans med gänget jag umgås med. Eftersom det är lördag så lyxade jag till det med fot och ben massage - grymt välbehövligt och otroligt skönt för fötterna. I morgon är det ”vilodag”🤓 Kvällsmarknad och ev en sväng till någon strand beroende på väder. 👋🏼👋🏼

22 November 2017

Lite anti-klimax i morse när Buddah run inte blev av pga regn...det regnade inte speciellt mycket och dessutom slutade det vid 6:45...men, men...får vänta en vecka. Som ”tur” VR så kunde jag gå ber till yogan som började kl. 7. Det är otroligt jobbigt. Känner mig lika stel som jag är, men jobbar på det. Sedan var det dags för 45 min crossfit pass. Kul, jobbigt och givetvis otrolig intensitet. Straff för att några ”fuskade” blev 25 burpees Jag och en annan från mitt lilla ”crew” tog en en längre promenad än vad vi trodde när vi startade ...målet var piren. 10 km utan solskydd😯...behöver knappast påpeka att min bränna inte är den snyggaste eller ser mest hälsosam ut just nu. Hade cykelbyxor och linne..😱... Men fint var det och känslan av semester kom som ett brev på posten.😎👌🏼. Kl 15 var det daga för min PT timme - my lord!! Otroligt tufft - men hade ju ändå haft lite semester 🤓. Snart dags för middag 🥡

21 November 2017

God morgon - uppstigning 6:45 idag. Deltog i ett stretchinpass...där har jag mycket att ”lära”...men var inte ensam om att vara stel. Sedan var det dags för 55 minuters tok-träning. Väldigt roligt, jobbigt och än en gång VARMT!! Nu blir det en vända på gymmet för att träna mage och armar tillsammans med två av de 6 personer jag hänger med. Sedan kommer jag avrunda dagen med ett teknik pass med benböj 👌🏼😅. Igår kväll var vi ute och åt på ett vegan restaurang...helt nytt för mig men GUD så gott - råvarorna här är ju fantastiska! Jag börjar komma in lite i rutinerna...och känner ändå att jag passar in 🤓 Har signat upp mig för att springa 5km uppför - till Buddah statyn! Buddah run. Galet men jag MÅSTE bara! Detta äventyr blir på torsdag Så jag har några dagar att kämpa ”flås” på... Kram

20 November 2017

Nervös start på morgonen men i och med att jag redan igår ”lärde känna” 6 andra så kändes det otroligt mycket lättare. Kick-my-ass start med tufft crossfit pass på 55 min... Så glad att jag har gått på Boot campen💪🏼👍🏼😅 Det är otroligt vänskaplig miljö och det känns motiverande och peppande. Om 20 min kör jag pass två idag..Strength &technic ... Vi är 4 st i gruppen som går tillsammans - känns otroligt skönt!! Time to work 🇹🇭😊😅☀️

19 November 2017

4 timmars sömn sedan var det dags att börja resan. Har gått otroligt smidigt men lyckades nog få sämsta förutsättningarna för att få sova igen lite tid - mot mellanlandningen i Doha fick jag ett mellansäte där platsen blev begränsad. Likadant scenario från Doha till Phuket. Flygplatsen i Doha var otroligt fin och imponerande!. Taxi chauffören stod och väntade tillsammans med en annan tjej som även hon hade åkt med samma plan och var på väg till Titan fitness #tummeupppåden Har sovit 1 timme i ett provisoriskt rum och väntar på mitt riktiga rum kl 12... Inte för inte man känner sig lite förvirrad men lättad att vara framme🇹🇭👍🏼💪🏼

27 October 2017

3 veckor kvar...3 veckor till min Ego-trip...bara jag, jag själv och mig. Spännande faktiskt även lite kittlande. Mot mitt eget äventyr - så är det