Europe, South America · 32 Days · 38 Moments · February 2019

Colombia Trip 😍 - Patty, Danielle & Lisette

23 March 2019

Toch nog een journi van mij (Danielle). Helaas is onze vakantie nu toch echt ten einde. Een fantastische tijd gehad. Nog een laatste vlucht en dan weer thuis. Leuk dat jullie meegelezen hebben met onze avonturen!

22 March 2019

Dag 27 - Vandaag alweer onze laatste dag. We hebben we een mule gehuurd om het eiland over te touren. Een mule is een kruising tussen een golfkar en een jeep. Was tof! Lekker beetje scheuren over het eiland. We zijn naar een uitzichtpunt geweest en naar een meer in het midden van het eiland waar alligators leven. Daarna lekker naar strand geweest en cocktails gedronken. Afsluitend diner besloten we maar te eindigen met sushi. Als vaste klant kregen we 10 stuks extra dus heel fijn! Daarna nog een biertje op strand gedaan qwaar we Mario tegenkwamen en nog meer van ons duikgroepje. Vervolgens nog de boot van Mario op geweest met hen voor een after! Heel gezellig! Onderhand is het kwart voor 4 dus lekker naar bed, morgen een lange reisdag!

20 March 2019

Dag 26 - Vanmorgen hadden we weer 2 duiken op het programma. Om 8 uur waren we bij de duikschool en om 8.30u klaar voor vertrek. We gingen eerst naar Blue Wall. Vond ik (Patty) een zeer pittige duik. Er loopt een soort van koraalmuur door de oceaan met daarnaast voor mijn idee een afgrond van 80 meter diep waardoor je de bodem niet kan zien. Je kan eigenlijk alleen de muur zien en eventueel in het blauw vissen (en haaien maar zo lucky waren wij niet) maar that's it. Voor mij even een paniek momentje maar daar heeft Mario mij goed doorheen geholpen. Tussen de duiken door even gechilled bij Haynes Cay op het strand en daarna de tweede duik. Ging een stuk beter! Daarna lekker uurtje naar strand gegaan en daarna gewinkeld! Morgen alweer laatste dagje voor ons, gaat echt hard. Voor morgen hebben we een mule gehuurd om het eiland mee rond te touren dus wordt vast tof! Ooh en zoals op de foto te zien, honden zijn echt gek op ons en willen graag bij ons zitten 😂. Niet geheel wederzijds..

19 March 2019

Dag 25 - Vandaag hebben we eigenlijk niet veel gedaan. Begonnen zonder wekker wat wel weer eens lekker was. Eerst naar Rocky Cay geweest, een van de strandjes aan de oostkust. We hadden gewoon ons eigen privé strand! Na de lunch zijn we doorgelopen naar het drukkere gedeelte van Rocky Cay. Hier kan je door het water naar een mini eiland lopen. We hoorden dat het ong kniediepte was, nou ben bijna verdronken terwijl ik mijn telefoon boven mijn hoofd probeerde te redden! Was weer een ervaring zeggen we dan maar. Vervolgens nog even op strand gelegen and again, de dag afgesloten met sushi! Morgen weer een dagje duiken op het programma!

18 March 2019

Dag 24 - Weer vroeg de wekker vandaag omdat we gingen duiken. Was super tof! We zaten in een groepje van 5 en 1 dive master. Toen ze erachter kwamen dat we maar een paar duiken in totaal hadden gemaakt en dat dat een paar jaar geleden was, waren ze nogal sceptisch. Uiteindelijk waren wij degenen die veruit het meeste lucht over hadden dus dat voelde wel even heel erg lekker! We hebben 2 duiken gemaakt waarvan eentje 72 minuten lang, nog nooit zo lang geweest! Een aantal pijlstaartroggen gezien, lion fish en voor de rest geen idee hoe ze heten.😂 Woensdag gaan we weer. Daarna zijn we lekker op strand gaan chillen waar Mario, onze dive master aan kwam schuiven. Vervolgens nog met zn 3e uiteten geweest. Was weer een geslaagd dagje! Morgen niets op het programma behalve lekker ontspannen. In ieder geval starten zonder wekker is ook wel weer eens lekker!

17 March 2019

Dag 23 - Vanmorgen vroeg ons bed uit omdat we met een tour meegingen naar Jhonny Cay. Om half 8 stonden we klaar om de bus te pakken die je gewoon langs de kant van de weg moet aanhouden. Om 10 over 8 was die er nog niet dus toch maar besloten een taxi te nemen. Toen we aankwamen in het centrum zijn we de boot opgestapt richting het eiland Jhonny Cay. Super mooi eilandje wat uit palmbomen, strand en barretjes bestaat. Na uitleg gehad te hebben, zijn we neergestreken op strand. Super heet en geen zuchtje wind.. Daar een lekker visje gegeten en pina colada gedronken en vervolgens nog even gechilled. Om kwart voor 3 was het tijd om terug te gaan. Zeiknat in de boot geworden dus toen we terug waren maar meteen weer het strand op gegaan zodat ook de kleren konden drogen. De dag afgesloten met alweer Italiaans. Vanavond vroeg naar bed want morgen staan de eerste duiken gepland. Super veel zin in!!

16 March 2019

Dag 22 - Vandaag zijn we de dag begonnen met heerlijk op strand chillen. Prachtige witte stranden met helder blauw water. Het enige jammere was dat er een soort van zeewier op het strand lag. Op 4 personen na, hadden we het strand voor onszelf! Daarna zijn we naar Donde Francesca gegaan waar we ofcourse gamba's gegeten hebben! 's Middags zijn we naar het centrum gegaan. Hier is eigenlijk niet heel veel meer te beleven dan duty free!! shoppen. Ook hier zijn we naar het strand gegaan. Wat een drukte zeg! Wij zijn blij dat we aan de oostkant zitten met een soort van privé strand. We hebben de dag afgesloten met sushi, super lekker! Morgen een tourtje op het programma naar Johnny Cay dus heel benieuwd. Ooh en Liset, ben je er toch nog een beetje bij!

15 March 2019

Zoals Lisette al aangaf, zal ik (Patty) de Journi verder gaan bijhouden! Nadat we op het vliegveld gedag gezegd hebben tegen Liset (so sad!😭) zijn Daan en ik naar San Andres gevlogen. We kwamen in het donker aan dus nog niet veel van gezien. Na ingecheckt te hebben in ons hotel, zijn we bij de supermarkt biertjes en chips gaan halen. We hadden beiden geen zin meer om op zoek te gaan naar een restaurant dus dit voldeed prima als diner! Nu lekker nog even chillen en dan morgen San Andres verkennen! Liset, we gaan je missen, tot over een week!
Dag 21 - Cartagena. Vanmorgen zijn de laatste zonuren van mij (Lisette) begonnen. We zijn naar het rooftop zwembad gegaan om hier heerlijk te chillen in de zon ☀️☀️. Gelukkig was t weer prachtig weer en konden we lekker bruinen en zwemmen. Het zwembad was boven op het dak van ons Airbnb gebouw (31e verdieping) en gaf dus een prachtig uitzicht over de stad en de zee 😊. Op een geven moment kwam degene van het appartement aanwaaien en hier kregen we alle 3 een armbandje van! Super lief en een mooi aandenken aan een mooie trip. De meisjes hebben beloofd dat ze de Journy verder gaan bijhouden, dus de rest van de week wordt waarschijnlijk geschreven door Patty! Ikzelf zit nu te wachten in Bogota voor mijn vlucht richting Parijs en Amsterdam. Terwijl Pat en Daan waarschijnlijk lekker aan het genieten zijn op San Andrés. Have fun Ladies - 😘😘

14 March 2019

⬇️ dan ook helemaal stuk om alle mensen die helemaal doorweekt waren en onder handdoeken verborgen zaten 😂🙈. Eenmaal aan land zijn we weer lekker door de oude stad gaan struinen en zijn we op de vestigingsmuur cocktails gaan drinken en weer naar de zonsondergang gaan kijken ☀️☀️. Daar was een hoop wind dus na de zonsondergang zijn wij richting Getsemani gegaan om daar een heerlijke (voor mij) laatste avondmaal te eten. Daarna zijn we naar het plein gegaan om nog een drankje te drinken en naar straatartiesten te kijken. Weer een super leuke dag!!
Dag 20 - Rosario Islands/Cartagena. Vanmorgen zijn wij met een speedboot vertrokken richting de Rosario eilanden! Door de hoge golven kreeg je lekker wat water in je gezicht, maar dat was door de warmte ook wel verfrissend 😂. Wij zijn langs best wat eilanden gevaren en hebben dus van de 27 er best wat gezien! Bij Isla del Grande zijn we even aangemeerd om te gaan snorkelen! Believe it or not, op de een of andere manier deed de GoPro weer raar🤭. Hierdoor hebben we dus maar aantal onderwater foto’s kunnen maken, voordat deze vastliep. Toen waren we helaas nog niet bij de mooie en grotere vissen, dus die staan helaas niet op de foto’s. Was wel heel leuk en er was ook best veel te zien! Na een uur snorkelen, zijn we naar Playa Blanca gegaan. Hier mocht je zelf je tijd besteden en zijn wij lekker gaan lunchen, Mojito’s gaan drinken en chillen in de zon! Op de terugweg hadden wij een plekje voor in de boot, waardoor wij de enorme golven die de boot binnen kwamen konden ontwijken. We gingen

13 March 2019

⬇️ we zagen namelijk een vader/moeder met een baby. Ook zagen we nog een enorme leguaan! Beide weer mooi op de foto kunnen zetten☺️. Daarna zijn we verder naar winkels op zoek gegaan voordat we de zonsondergang wilden gaan kijken op de stadsmuur! Hier lekker drankje gedaan en de zon zien zakken. Daarna weer door de stad geslenterd waarbij overal live optredens waren - echt genieten van alles. Daarna doorgelopen naar het wijkje Getsemani om daar weer lekker wat te eten. We zijn bij een pizzeria op het plein beland om ook daar weer allerlei live optredens te zien. Een mooie en lange dag, want al met al zijn we ongeveer 14 uur op pad geweest 👌🏻☀️
Dag 19 - Cartagena! Wat een mooie ontzettend leuke stad is dit 😍. In het oude gedeelte zie je nog heel erg het koloniale vanuit de tijd van de Spanjaarden in Colombia. Hierdoor een prachtige kleurrijke stad met sfeervolle straten met mooie panden, gezellige pleintjes en veel restaurantjes! Overal is leven in deze stad. We zijn dan ook begonnen met een Free Walking Tour onder leiding van een gids. Deze heeft ons meer verteld over de geschiedenis en meer. Hij sprak alleen gebrekkig Engels, dus we waren er niet helemaal bij.. 😁 Toen de tour afgelopen was, zijn we zelf door het oude centrum gaan struinen. Lekker terrasjes gepakt, winkels gekeken en uiteraard spullen gekocht ☺️. Daarna zijn we heerlijk gaan lunchen bij het Hard Rock Café in Cartagena. Een tapasplateau 👌🏻. Gisteren zaten wij met een stel uit Nieuw Zeeland te praten die aangaven dat ze Sloth’s hadden gezien in een park. Heel zeldzaam diertje, dus dat wilden wij wel zien! Na de lunch dus naar dit park gegaan🐒🐒. En met su

12 March 2019

Dag 18 - Cartagena. Vanmorgen zijn we in de bus gestapt naar Cartagena. Dit zou ongeveer 4/5 uur duren, maar helaas duurde het een stuk langer. Ongeveer 5 uur kwamen we aan bij Cartagena busstation en moesten we nog een taxi pakken naar het appartement. Nadat we gesetteld waren, voelde Daan zich niet zo lekker. Die is dan ook lekker in het appartement gebleven, terwijl Pat en ik een taxi gepakt hebben naar Getsemani. Dit is de backpackers en toeristenwijk in Cartagena. We hebben hier door de straatjes gelopen en zijn daarna neergestreken bij La Plaza de Trinidad. Een soort verzamelplaats waar ook allerlei live artiesten langskomen. Zo hebben we Michael Jackson, breakdancers en muzikanten gezien! Ook kwam er een straatverkoper langs met sieraden.. Moet je net ons hebben dat wilden we wel! Allebei een mooie armband gescoord en als bedankje heeft ze ook een ring voor ons beide gemaakt. Dit deed ze aan de tafel, dus ook tof! Tot nu toe een hele leuke eerste indruk van Cartagena!! ☀️

11 March 2019

⬇️ we zijn een ervaring rijker! Ook hebben we het vanuit de hangmat licht zien worden.. Helaas geen zonsopgang in verband met het weer, maar was mooi! We zijn wel vroeg naar beneden gegaan, zodat we misschien op strand konden slapen ☀️. Hier hebben we nog gechilled tot we aan de terugweg zijn begonnen. We wilden een andere route terug nemen, maar toen we de weg vroegen bleek dat die uitgang gesloten was. We waren dus verplicht om dezelfde route te nemen als de heenweg. Dus we hebben Cabo gedag gezegd en zijn terug gegaan. Rond 2 uur waren we weer terug bij het mooie hostel van de dag ervoor en hier hebben we lekker bij het zwembad gezeten en een ander Nederlands meisje ontmoet. Hier hebben we ook mee gegeten en zitten nu lekker te natafelen. Al met al is Tayrona een super toffe stop geweest op deze trip, maar het park is enorm en wij hebben maar een klein stukje kunnen zien helaas. Wel een echte aanrader!

10 March 2019

⬇️ vervolg - toen we aankwamen scheen het zonnetje en konden we heerlijk chillen. Toen we gingen lunchen liepen we langs het moeras naast het strand. We hadden al een bord gezien waarop stond dat hier krokodillen in zaten, maar geloofden niet dat dit echt zo was. Toch wel!!! Er zat een redelijk grote Kaaiman te chillen halverwege het moeras. Gelukkig ver genoeg om veilig foto’s te maken! Nadat we in het park rondgelopen waren, gegeten hadden en spelletjes gedaan hadden, gingen we rond half 12 richting de rots om toch te proberen te slapen. Hierdoor moesten we in het donker langs de krokodillenpond - redelijk spannend. Niks gezien en veilig de rots opgeklommen. Qua kou viel het boven in eerste instantie mee, maar de hangmatten waren vochtig. Dit was echt kut, want hier kreeg je t wel koud door 🤧. Op een geven moment ging het ook keihard waaien dus gingen onze hangmatten ook heen en steeds meer heen en weer.. Jullie raden het al - we hebben 0 geslapen, maar t was wel een top locatie en
Dag 16 en 17 - Tayrona Park. Dit complex is trouwens prachtig, allemaal hutjes op diverse heuvels en diverse zwembaden, een groot restaurant gedeelte en zelfs een nachtclub! Nadat we onze backpacks achter gelaten hadden, zijn we via de local bus naar het park gegaan, ongeveer 5 minuten bij ons hotel vandaan! In het park zijn we begonnen aan een marathon hike (redelijk makkelijke door de ‘jungle’ langs het strand), omdat we heel graag in de hangmatten op de mirador wilden slapen. Hiervoor moesten we als 1 van de eerste bij het kamp zijn, omdat het een gewild plekje was. We waren dan ook in een uur en een kwartier op bestemming en boekten de hangmatten. De receptie gaf aan dat het heel koud kon zijn en vond het niet zo verstandig dat wij dat zouden doen, maar wij dachten van wel 💪🏻. Nadat we de hangmatten hadden bestudeerd (we hadden ook degene met zeezicht zonder muurtje!!) zijn we ons gaan settelen op het strand dat erbij hoorde! Toen we aan het lopen waren, was er nog geen zon ^

9 March 2019

PS. We gaan morgen en overmorgen hiken in de bush - dus we zijn even offline wat journeys en Whatsapp betreft 😘😘
Dag 15 - Palomino. Vandaag ging de wekker om half 6, omdat we om 6 uur een Tour hadden naar de flamingo’s in een woestijnachtig gebied! Hoe groen Colombia is.. In dit gebied was hier niks van te merken - bomen waren kaal, de meren opgedroogd en alles was dor! Hierdoor hebben wij toch weer een ander landschap aan ons toch al brede lijstje toegevoegd 😍. Onze gids was Engels sprekend wat toch wel erg hielp en ze heeft ons meer verteld over de omgeving en de flamingo’s, samen met een local van daar! We hebben ook echt veel troepen flamingo’s gezien dus dat was leuk! Aan de andere kant van waar de flamingo’s zaten, was de zee. Het was niet zo mooi weer, maar we hebben lekker gechilled en geklepperd! Prima ochtend zo! Toen we terug kwamen wilde onze gids graag haar tasjes laten zien! We hebben ook allemaal een tasje en een portomoneetje gekocht - blij mee!! Na de lunch een bus gepakt richting Tyrona Park. Hier hebben we een prachtig complex en kunnen we uitrusten voor we in de hangmat gaan!

8 March 2019

Dag 14 - Palomino. Vandaag tuben op het programma. Vanmorgen zijn we opgehaald met scooters om naar het punt te gaan waar we moesten hiken naar de rivier. Van te voren waren we allemaal ergens anders bang voor - ik voor achterop de scooter zitten, Patty voor het stijle hiken op slippers en Daan voor de mogelijke krokodillen en slangen - maar gelukkig is dit allemaal goed gegaan! Eenmaal boven zonder vallen, konden we heerlijk dobberen op de Palomino rivier. Ondertussen hebben we een paar aapjes🐒 gezien en wat vogels, maar dat was het met de wildlife! Wel een leuke en chille ervaring. Terug wandelen over strand en toen wat gaan eten, cocktails drinken en chillen. Nu zitten we lekker in een restaurant met live muziek - echt vakantie gevoel! Palomino zit vol met leuke hip ingerichte restaurants dus dat is echt wel heel tof aan deze plek! Wel is hier ook verder een hoop armoe en is het wel vooral op de toeristen gericht. Toch een leuke stop van onze trip 👌🏻

7 March 2019

Dag 13 - Palomino. Vandaag hebben wij puuuuuurr ontspannen!! De temperaturen zijn hier heerlijk, dus we zijn vanmorgen lekker naar strand gegaan. We zijn een stuk over strand gelopen naar de uitmonding van de rivier op de zee. Hier zagen we ook alle tubers terugkomen van hun avontuur. Zelf hebben we een soort van hutje gebouwd met de sjaal van Patty zodat we een beetje schaduw hadden. Voor mij heeft het alleen niet geholpen, want ik ben echt overal verbrand ☀️🦐. Toen het weer een beetje betrok zijn we gaan lunchen en om half 4 ongeveer terug gaan lopen naar ons hostel. Hier lekker gechilled en gedouched. Toen we wilden gaan eten viel alleen overal in Palomino de stroom uit. Gelukkig hebben de meeste tentjes een aggregaat, dus we konden wel op pad voor een restaurant. Ook hier is de stroom nog een paar keer uitgevallen, maar in ieder geval heerlijk gegeten!! Morgen gaan we kijken of we mee kunnen met een tube tour. Hopen dat we geen krokodillen of slangen zien, dat schijnt te kunnen🐍

6 March 2019

Dag 12 - Palomino. Vandaag zijn we begonnen met chillen bij het zwembad in Minca. Voor de laatste keer genoten van het uitzicht over de jungle vanuit daar en FLINK verbrand allemaal. Om ongeveer 13:00 uur zijn we opgehaald voor de tocht naar beneden en vervolgens door naar Palomino. Aangekomen bij ons hostel is deze echt heel tof! Soort bamboekamp met allerlei bars en terrasjes. Hier hebben we ingecheckt en wat gedronken voordat we Palomino zijn gaan verkennen. Palomino is klein, maar vol met hippies/straatmuzikanten/creatieve types. Ook zijn er overal schattige souvenirshops en restaurants. Toen we door het dorpje gewandeld hadden, zijn we doorgelopen naar het strand om daar wat te drinken. Toen was het wel al donker, dus daarna zijn we naar een ander restaurant gegaan om te eten. Overal is gezellig live muziek en een mooie ontspannen sfeer. Hoe dichterbij het strand hoe luxer alles wordt - dit is ook wel toeristisch. Nu lekker drankje aan t doen bij het hostel en morgen strand!!!

5 March 2019

Dag 11 - Minca. Vandaag eigenlijk een zelfde soort dag gehad als gisteren. Begonnen met ontbijt in het hostel en vervolgens op zoek gegaan naar watervallen. We gingen eerst naar een natuurlijke jacuzzi - een watervalletje zorgde voor bubbels en stroming in een klein plasje! Daarna zijn we verder gaan lopen naar Pozo del Amour. Een rivier met watervalletjes en plekjes om te zwemmen. We gingen er eerst langs en waren een stuk te ver gelopen, maar was ook weer erg leuk. In de middag hebben we lekker boekjes gelezen bij het zwembad en heerlijk in de zon gelegen. ‘S avonds weer lekker gegeten en er is een Nederlandse meid gekomen waarmee we gezellig hebben zitten kletsen. Chille dag dus👌🏻☀️🌍

4 March 2019

Dag 10 - Minca. Vandaag een chille dag gehad! Begonnen met lekker ontbijten in het restaurant beneden om vervolgens samen met Jasmin en Alex op zoek te gaan naar watervallen! Het was een redelijk eenvoudige hike, maar wel op sommige punten erg stijl naar boven of naar beneden. Na ongeveer drie kwartier kwamen we bij de eerste waterval tegen. Hier konden we ook zwemmen dus dat was heerlijk even afkoelen 👌🏻👌🏻. Daarna hadden we bedacht toch naar de tweede te lopen en dat was nog wel 20 minuten verder via stijle paden. Ook deze was echt de moeite waard, maar hier kon je niet in zwemmen. Vervolgens zijn we met z’n 5e aan de terugweg begonnen. Onderweg een aantal blauwe vlinders🦋 gezien, maar helaas nog geen Toekans. Eenmaal terug in het hostel hebben we gelunched en hebben we de rest van de middag bij het zwembad gelegen. De zon was helaas weg, maar de temperatuur was nog heerlijk! Nu zitten we in het restaurant gedeelte met een stel uit Duitsland en uit de UK lekker te kletsen. 😁

3 March 2019

Dag 9 - Minca. Vandaag hebben wij weer gevolgen ✈️. Dit keer naar Santa Marta om daar vervoer te hebben richting Minca! Minca is een natuurrijk gebied echt net buiten t stadsleven. Je krijgt gelijk een soort van jungle vibe. Ongeveer half 3 zijn wij gearriveerd bij het hostel dat bestaat uit een gemeenschappelijke ruimte en daarnaast allerlei levels. Natuur trapje op en daar heb je privé kamers. Nog een natuurtrapje en dan heb je onze hut en daar staan ook aantal cabanas naast voor de wc en douche. Als je verder omhoog gaat, kom je bij diverse zwembaden met uitzicht over de bergen en de groene omgeving. ECHT GUYS - Colombia is zo’n mooi en groen land, fantastisch! We hebben vandaag verder bij het zwembad gechilled, hebben gegeten met de andere hostel mensen en zijn de hele avond gezellig met een aantal aan de praat geweest! Leuke gesprekken mogen voeren en mooie mensen ontmoet :). Weltrusten en tot morgen! 😘

2 March 2019

Dag 8 - Guatapé. Vandaag met een bus vertrokken richting Guatapé, ongeveer 2 uur rijden vanuit Medellin. Guatapé is een super kleurrijk en gezellig dorpje en telt maar weinig inwoners - wel super veel toeristen 😂. Ook vind je hier enorme stuwmeren en de El Penol. Deze eerste zagen we al op de reis er naar toe, prachtig gezicht! Die laatste ‘de El Penol’ moesten we beklimmen om het uitzicht en de stuwmeren van bovenaf te zien. Onwijs stijl en ongeveer 800 treden vanaf beneden - dit ging nog wat worden. Toch viel het met een paar pauzes enorm mee en hebben we het alle 3 gehaald 💪🏻. Hier foto’s gemaakt en wat gedronken om weer naar beneden te gaan naar het dorpje zelf. Hier heerlijk gelunched en rondgelopen door de kleurrijke straatjes en souvenirshops. En wat ook mooi meegenomen was: we hebben nadat we de bus uitstapten geen regendruppel meer gezien☀️☀️☀️. Morgen gaan wij richting het Noorden vliegen en hier is de eerste stop Minca!

1 March 2019

Dag 7 - Medellin. Vandaag zijn wij met de Real City Tour mee geweest. Omdat het een uitdaging was om hier te komen, hebben we een Uber besteld. Deze heeft ons ergens afgezet en daarna was het onze eigen taak om te navigeren. Gelukkig hadden we Daan en maps.me en waren we op tijd! Onze gids Julio heeft ons meer verteld over de geschiedenis, de tragedie en over de wederopstand van Medellin. Over de tijd van Pablo Escobar wordt weinig gepraat en zelfs de naam wordt niet genoemd op straat - het was dus ‘hij die niet genoemd mag worden’. We hebben door de stad gelopen en hierbij meerdere stops gehad waar hij vertelde over hoe Medellin geworden is hoe deze nu is. Super hip en mooi verzorgd!! Na de 4 uur durende tour zijn we nog met de kabel omhoog gegaan - hier hadden we uitzicht over een deel van de stad, maar ook de sloppenwijken. Een soort die we ook gezien hadden in beruchtste wijken op tv. We zijn maar niet uitgestapt 😂. Daarna lekker gegeten en spelletjes gedaan met de hostelmensen!

28 February 2019

Dag 6 - Medellin. Vanmorgen vroeg werden we wakker met een heerlijk zonnetje in Salento. We zijn naar het busstation gelopen om tickets te halen voor de reis naar Medellin - gelukkig nog plek op de bus van 8:00 uur. Daarna terug naar hostel om te ontbijten en tassen te pakken. Toen we weer bij de bushalte waren, was ik (liset) de kaartjes al kwijt. De man van de verkoop zei ook letterlijk ‘I gave you the tickets like 5 minutes ago’ 🙈🙈. Sorryyyyy. Gelukkig mochten we wel instappen en zijn we aan de trip begonnen. Door veel weg onderbrekingen heeft de reis wel wat langer geduurd en waren 18:00 uur bij ons hostel. Daar even lekker gechilled en cocktail gedronken voordat we naar t centrum zijn gelopen. Super leuke straat met ontzettend veel hippe tentjes - moeilijke keuze waar je dan gaat eten 🍽. Wel een juiste keuze gemaakt want het smaakte ons heerlijk! Tot morgen x

27 February 2019

Dag 5 - Valle de Cocora🌴. Vandaag vroeg vertrokken voor t natuurgeweld van Valle de Cocora. We gingen naar t plein waar de Jeeps zouden vertrekken en konden gelukkig snel mee! Daniëlle moest achterop de Jeep staan, maar uiteindelijk waren Pat en ik daar erg jaloers op, aangezien wij super krap zaten. Eenmaal aangekomen, begonnen we ondanks de spierpijn van eergisteren vol goede moed. Patty had al in een reisblok gelezen dat dit een hike door veel natuurgebieden zou zijn - en dit was helemaal waar 😱. Wat is dit een prachtig stuk natuur!!! We zijn door de weilanden, jungle en onder de hoogste palmbomen van de wereld doorgelopen 🌴🌴. Ondanks dat het een trip met veel steile stukken was en onze spierpijn nu nog erger is, was het fantastisch👌🏻. Genoten van rivieren, watervallen, bruggetjes, palmbomen en nog veel meer. We waren na ongeveer 5 uurtjes klaar met de hike en hebben toen lekker cafeetjes gepakt en heerlijk wat spelletjes gedaan. Morgen naar Medellin! Hopen op beter weer ☀️

26 February 2019

Dag 4 - Salento. Vanmorgen zijn wij rond 9 uur naar het vliegveld van Bogota terug gegaan✈️. Taxi daarheen, inchecken, vliegen en bagage ophalen ging allemaal super voorspoedig! Daarna een taxi gepakt naar de volgende plek: Salento. Helaas werden we weer met onze neus op de feiten gedrukt - Spaans was geen overbodige luxe geweest! De taxichauffeur was van alles tegen ons aan het zeggen, maar we begrepen er meestal niks van 🙈. Toch zijn we aangekomen en het was echt een aardige man! Hostel heeft prachtig uitzicht, maar is wel redelijk simpel verder. Salento is wel een heel leuk schattig dorpje met allemaal gekleurde huizen, super gezellige cafeetjes en restaurantjes. Ook scheen de zon en ligt de temperatuur wat hoger, zodat we eindelijk wat meer zomerse kleding aankonden ☀️☀️. In het dorpje hebben we lekker rondgelopen, foto’s gemaakt, naar uitzichtpunten geweest en heerlijk gegeten. Morgen naar Valle de Cocora - de palmbomen uit de omslagfoto 🌴🌴. Ook erg veel zin in!!

25 February 2019

Dag 3 - deel 2. Alleen Patty heeft een smakker gemaakt, maar is hier gelukkig ook zonder veel kleerscheuren uitgekomen. Het was wel een flinke tocht en we waren alle 3 blij dat er geen zon was - was al zweterig genoeg. Bij het restaurant in het park hebben we toen heerlijk geluncht met Jonathan erbij - onze gids en gelukkig ook Spaans vertaler (blijft hier echt een ding, bijna niemand spreekt Engels). Na de lunch gingen we dan toch echt de zipline tocht maken. Pat en Daan ook gewoon 👏🏻👏🏻! Daan mocht zelfs als eerste en had ook nog goed zicht over de vallei waar we overheen gingen. Erg diep en mooi 🌴. Was een toffe ervaring en een top afsluiting van een leuke (maar echt zware - ook ivm de hoogte en de ademhaling) hike. Terug naar huis hadden we helaas te maken met het verkeer van Bogota - wat een chaos en wat gaat dat dan ook langzaam. Hierna nog lekker gegeten en nu op naar bed en ons klaar maken voor de volgende stop: Salento! Hier gaan we heen vliegen vanaf Bogota AirPort. Tot m
Dag 3 - Bogota & Chicaque national park. Vandaag vroeg op om met privé chauffeur en gids vanuit het hostel op pad te gaan naar Chicaque. Tijdens de rit vertelden ze van alles over de stad en het verleden hiervan. Eenmaal bij het park aangekomen scheen het zonnetje en hebben we eerst koffietje gedronken voordat we aan de hike begonnen! Toen we buiten kwamen was het alleen helemaal bewolkt en zag je bijna geen meter vooruit.... Hebben wij weer🙈. Toch vol goede moet begonnen aan de tocht en zo ervaren als we zijn, kozen we de moeilijke weg omhoog. Via allerlei kleine, gladde keien kwamen we uiteindelijk bij een uitzichtpunt! Had het niet zo bewolkt geweest was het uitzicht vast prachtig 🤭. Maar alsnog blij dat we het gedaan hadden en daar even konden uitpuffen. Daarna begon het vervolg van de trip naar het restaurant in het park en de zipline. Ja - jullie lezen het goed! Weer over allerlei kronkel paden, slipten wij door het park heen. Bijna ongeschonden bij het restaurant aangekomen ^

24 February 2019

Dag 2 - Bogota. Vandaag onze eerste volle dag!Deze was fantastisch! Echt volle bak genoten van de mensen, de cultuur en het eten. We begonnen de dag met een ontbijt in het hostel waar we al leuke mensen mochten ontmoeten. Daarna zijn wij naar de berg Monseratte gegaan via de kabelbaan voor mooi uitzicht over de stad. Helaas helaas was het erg bewolkt en konden we niks zien 🌧. Vervolgens kabelbaan terug genomen en zijn we gelopen naar het centrum waar de free walking Graffiti Tour gedaan werd. Dit was echt een hit!! We hadden een leuke tourgids die ons alles verteld heeft over de historie van graffiti en de betekenis van de politiek daarin. Het was echt een indrukwekkend verhaal en alle 3 vonden we het echt super gaaf! Prachtige muurschilderingen gezien - aanrader dus! Eenmaal thuis kwamen we Shakira uit het hostel weer tegen en die vroeg of we wat met haar wilde eten. We zijn dus gezellig met z’n vieren naar een Aziatisch restaurant gegaan🍽. Al met al heerlijke dag met wisselend weer

23 February 2019

Dag 1 - Bogota! Vanmorgen 6:00 uur zijn we gaan rijden naar Schiphol, waar om 9:30 uur het vliegtuig vertrok. Alles ging super soepel, geen vertraging een stabiele vlucht, dus dat is prettig 👏🏻. Toen we waren geland scheen ook heerlijk nog de zon, helaas was dat toen we eenmaal buiten stonden anders! We werden opgehaald door iemand uit het Hostel die netjes met een bordje ‘Danielle de Mooij’ stond te wachten. In de auto begon het volle bak te regenen en dat is eigenlijk niet meer opgehouden - wel minder hard hoor! In het hostel zijn we even gaan chillen en daarna eten. Al met al rustige prima eerste dag. Wel zoekende naar wat Bogota te bieden heeft, maar dat zien we vast morgen👌🏻. Zin innnn! Groetjes van ons 😘
We are ready for take off!