Europe · 10 Days · 51 Moments · August 2018

2018 - France & Spain

26 August 2018

Domove, domove. Akorát jsem tedy zapomněl před odjezdem vynést poslední pytlík s bioodpadem, takže si u nás octomilky udělaly párty... :/ O to se postarám zítra.

25 August 2018

24 August 2018

23 August 2018

Tak tady jsme spali. A ve 2 v noci jsme se i koupali.

22 August 2018

21 August 2018

Tak, nasnídali jsme se, osprchovali, jsme jako noví a jedeme dál.
Jsme ve Španělsku. Zbytek noci dospíme tady, pak jedeme dál.

20 August 2018

19 August 2018

Château de Ussé byl podle všeho inspirací pro pohádku o Šípkové Růžence. Už mají zavřeno, ale vidíme to alespoň zpoza hradeb.
Ráno u Mont Saint-Michel je super. Mimo jiné i proto, že přes noc se všichni ostatní vytratili. Teď je tu příjemně prázdno a my jedeme poloprázdným autobusem. Ostrov je první zahalen v mlze, ale jak slunce stoupá, mlha taky.

18 August 2018

Při příjezdu k vesnici u Mont Saint-Michel nás nepříjemně překvapilo, že musíme parkovat dál, než jsme mysleli. A zatím ani nevíme, za kolik. Ale nevadí. K ostrovu jdeme pěšky, procházkou. Je tu neskutečné množství lidí, cyklistů a kočárkářů. A ostrov samotný je hůř osvětlený, než jsme doufali. Když jsme na něm, vidíme, jaké jsou tu fronty na kyvadlové autobusy, které jezdí k parkovišti a zpět. Snad nebudou takhle natřískané i ráno...
Den završujeme na Omaha beach, kde probíhalo vylodění spojenců při druhé světové válce. Nedaleko je i americký vojenský hřbitov, který jsme ale nestihli, protože zavírá už v šest. Aspoň jsme koukli na moře, na památník vojákům a vlajky. Další zastávka a dnešní spací místo: Mont Saint-Michel.
Tak toto je moc zajímavý počin. Jedná se o čtvrť Bel Air a každý dům má jiný design, jiný obraz. Podle všeho to zajistili obyvatelé / majitelé domů společně s městem. Vypadá to krásně. Když to srovnám se zateplenými, uniformními domy u nás, je to opravdu rozdíl.
Nevím, jestli je to denní dobou, nebo je Chartres turisticky zajímavější, ale je tu mnohem víc lidí. Přímo v katedrále je několik rodin s malými dětmi, které hlučí. Moc se mi tu nelíbí. I když uličky kolem katedrály jsou uzoučké a malebné...
Nadešla chvíle na další degustaci francouzského pečiva. Tentokrát je to tento krasavec s kávovou příchutí. Paní cukrářka byla moc milá a tento poklad se přímo rozpouští na jazyku. Jemné těsto, možná odpalované, s kávovým krémem. A snad ani žádné rostlinné náhražky másla tam nejsou.
Cestou do Chartres nás do oka uhodila tato socha, která se tyčí na krajem. Parkujeme ve svahu, takže motor nebude rád, až budeme odjíždět, ale snad to zvládne. Parčík na kopci uprostřed vesničky je malý, ale udržovaný. Jsou tu lavičky, anglický trávník, stromy, výhled do krajiny a socha Urbana II. Jo a jsou tu i záchody :)
Když už jsme v oblasti Champagne, zastavujeme se na chvilku v hlavním městě regionu, Épernay. Tady je další UNESCO památka, ulice Champagne, kde jsou různá vinařství a muzea. My ale po krátké procházce jen navštěvujeme jeden obchod a nejdeme na žádnou degustaci nebo do muzea, kterých jsou tu mraky. A jsme trochu barbaři, protože nekupujeme tradiční suchý brut, ale polosladké víno. No ale šampaňské je to stejně. Takže, otázka zní: má tady někdo dámský střevíček?
Další UNESCO památka v Remeši je basilica Saint-Remi. Z venku je mnohem zchátralejší a nudnější, než Notre Dame, ale uvnitř toho má k vidění trochu víc. Je tady víc soch a je to členitější.
Katedrála Notre-Dame, jedna z lokalit UNESCO
Snídaně u Paula. Myslím, že tady ve Francii je levnější než v Praze... WTF?
Včera jsme to zapíchli 5 kilometrů od Remeše, na odpočívadle hned za mýtnou bránou. V noci byla pěkná zima, takže vstáváme brzy, já si dávám rychlou sváču a jedeme. #mana

17 August 2018

První jídlo ve Francii: salát z Netta z Německa.
Poslední věci nabaleny, všichni účastníci výpravy přítomni, hotel nachystán, vyrážíme.